    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: DG-wyposażenie
    Date: Tue, 1 Feb 2005 12:55:49 +0100

    On Tue, 1 Feb 2005, Jarek Spirydowicz wrote:
    >+ a MsgID skopany.

    Czekaj. Co mu jest ?

> [...]
    >+ te nie są wykorzystywane dla celów prowadzonej działalności
    >+ gospodarczej, lecz służą celom osobistym podatnika, pracowników lub
    >+ innych osób, albo bez uzasadnienia znajdują się poza siedzibą
    >+ przedsiębiorstwa."
    >+
    >+ W tym kontekście i z uwzględnieniem lokalizacji "siedziby
    >+ przedsiębiorstwa" nader interesująca jest dla mnie odpowiedź na pytanie,
    >+ jakie warunki trzeba spełnić, aby konkretna rzecz stała się składnikiem
    >+ majątku przedsiębiorstwa "zaliczanym zgodnie z odrębnymi przepisami do

    Czekaj, dwie rzeczy:
    1. co ma art.23.1.49 do reszty pytania ?
    2. z "zaliczeniem do ST" widzę jest kłopot :[
    Definicja dotyczy amortyzacji, ST jest zdefiniowane "wewnątrz" (można by
    rzec: wtórnie). Jednak art. 22d - choć NIE używa nazwy SToWNP wskazuje
    iż 22a i 22b dotyczy *wszystkich* ST (...oWNP) tylko wyłącza z *zasad*
    wymienione w 22d.1

    Mam rozumieć iż powiadasz że... ustawodawca jest niekonsekwentny ?
    :)
    No to ja mam parę podobnych koncepcji :] w innych przepisach...
    Najlepszą jest podział na "towary" i "usługi" w ustawie o VAT.
    Jak już człowiek się przyzwyczai że STARANNIE trzeba rozdzielić
    "dostawę towarów" od "sprzedaży usług" i rozkłada wszystki na
    dwie kupki znienacka dostaje cios "usługą sprzedaży"... :>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)