    From: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: DG-wyposażenie
    Date: Wed, 02 Feb 2005 11:50:12 +0100

    In article <Pine.WNT.4.61.0502011243080.1212@athlon>,

    > Czekaj. Co mu jest ?

    Nie da się po nim bezpośrednio wrócić do artykułu, trzeba guglać. Nie
    znam się na tym na tyle, żeby powiedzieć, dłaczego. Może to to, że twój
    czytnik/Chomik sam go generuje?

    > ^^^^^^^^^^^^^^^
    > ^^^^^^^^^^
    >
    > Czekaj, dwie rzeczy:
    > 1. co ma art.23.1.49 do reszty pytania ?

    To deser jest. Do Twojego stwierdzenia, że wyposażeniem jest to, co nie
    zostało wpisane do EŚT, a jest rzeczowym składnikiem majątku. Bo mi
    wychodzi, że jak komputer za 1400 zł wrzuciłem bezpośrednio w koszty, to
    zagranie w pasjansa może być uznane za używanie do celów osobistych
    podatnika z konsekwencją jak wyżej. I że aby móc spokojnie grać,
    powinienem z tego komputera zrobić ŚT.

    > 2. z "zaliczeniem do ST" widzę jest kłopot :[

    Ano właśnie. Bo wszystko wskazuje na to, że samo "bycie ŚT" to w wielu
    miejscach za mało - potrzebne "zaliczenie do ŚT". Co o tym decyduje?
    Wpis do EŚT?

    > Definicja dotyczy amortyzacji, ST jest zdefiniowane "wewnątrz" (można by
    > rzec: wtórnie). Jednak art. 22d - choć NIE używa nazwy SToWNP wskazuje
    > iż 22a i 22b dotyczy *wszystkich* ST (...oWNP) tylko wyłącza z *zasad*
    > wymienione w 22d.1

    Uhm. A wątpliwość z akapitu wyżej z podejściem z innej strony: czy aby
    ŚT zamortyzować jednorazowo muszę go wpisać do EŚT, choć nie muszę?

    > Mam rozumieć iż powiadasz że... ustawodawca jest niekonsekwentny ?
    > :)
    Eee, to to akurat jest aksjomat. Ja tylko rozbieram na czynniki pierwsze
    konkrety, które są mi akurat potrzebne.

    --
    pozdrawiam
    Jarek