  • 11. Data: 2006-06-05 20:34:16
    Temat: Re: [DLUGIE] Mam bardzo poważny problem, KPiR, VAT
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 05-06-2006 o 21:32:27 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał:

    > Ha.
    > Prawdopodobieństwo "trafienia" jest bardzo małe - ale MY nie wiemy
    > czy to ma sens.
    > Jest znany co najmniej jeden przypadek kiedy ujęcie zakupu (mimo
    > nieodliczenia) byłoby konieczne - jeśli mówi ci coś "proporcja
    > zakupów".
    > WĄTPIĘ czy korzystasz (bo dawno być wpadł że "trzeba" :)) ale...
    > ale po pierwsze nie mamy pewności czy to JEDYNY przypadek
    > kiedy zakupy (nieodliczone!) mogą wpłynąć na rozliczenie VAT.

    Proporcja zakupów - jak mniemam chodzi Ci tu o okolice Art. 84?
    Moja sprzedaż do tej pory jest wyłącznie NP(usługi informatyczne "na
    export") - raptem kilka faktur
    (dla zagranicznego odpowiednika Sp. z o.o. który płaci VAT u siebie, oraz
    dla innego który nie płaci bo jest spoza Unii i nie musi :) )
    Całe zakupy to kilka faktur na licencje na oprogramowanie(22%),
    komórka(22%), pseudo-księgowy(22%)
    oraz jedna faktura zakupu czasopism specjalistycznych(0%).
    Jak widać podatku należnego nie mam wogóle, tylko naliczony(raptem
    kilkaset złotych).
    Nie przemiszczam towarów, nie sprzedaje ich itd.

    > Mam nadzieję że znasz podstawę prawną prowadzenia ES/AZ VAT?
    > :)

    Nie dotarłem do rozporządzenia jeszcze, znam tylko to:

    Art. 109 i spółka :) Ewidencja ma zawierać:
    - Kwoty okreslone w Art. 90
    - Dane niezbędne do określenia przedmiotu i podstawy opodatkowania
    - Wysokość podatku należnego
    - Kwota podatku naliczonego
    - Kwota podlegająca wpłacie lub zwrotowi
    - inne dane
    - Art 120. ust 15, Art. 125, 134, 138 <- żaden z nich nie ma zastosowania
    dla mnie

    > Z niej wynika wprost: "podatnik ma tam mieć wszystko co
    > jest potrzebne". Nikt cię nie zastąpi w odpowiedzi na pytanie:
    > "czy dany wpis jakoś wpłynie na to co będzie trzeba wpisać
    > do VAT-7".

    Właśnie od kilku dni się zagłębiam we wszytsko na raz i mimo w miarę
    pojemnej czachy
    za dużo ego jest. O ile UPDoOF jest w miarę jasna, rozporządzenie do KPiR
    jest
    jasne i klarowne dla tych papierów które mam, o tyle wgłębianie się w VAT
    przeciąża na razie mój system nerwowy :)
    Pamiętam własne boje sprzed kilku mięsięcy o pozyskanie informacji nt
    faktów NP
    i to było kilka(naście) dni ustalania stanu faktycznego, tutaj od piątku
    musiałem
    się stać nagle ekspertem od wszytskiego.

    Czy można tu coś bliżej mi podpowiedzieć :)
    (Jutro i tak idę na konsulację ale chciałbym wiedzieć max dużo)?

    > Nie wiem, chyba tak bym zrobił "z braku laku".
    > Przepis nakazuje skreślenie wszystkich błędnych wpisów... ("tak
    > aby zapisy były czytelne" oczywiście) więc mi się zapis o "pierwszej
    > stronie" nie podoba :|

    To był skrót myślowy - miałem na myśli przekreślenie wszytskich pozycji po
    kolei,
    a kolejne strony numerowałbym od 2 rzecz jasna(czy może liczyć okładkę?)
    i wpisałbym "strona 1" na tym świstku co mam bo nie ma tam tego :)
    Pytanie za 100 punktów - czy numerację na stronie 2 zacząć od 1 czy
    wpisywać
    numery kolejne? Najbliżej mi do odpowiedzi żeby zacząć numeracje tam gdzie
    skreślona się skończyła.
    Bądź co bądź jest to kontynuacja tej samej księgi.

    pozdrawiam

  • 12. Data: 2006-06-05 20:40:33
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 05-06-2006 o 22:34:16 t <r...@o...pl> napisał:

> [...]

    Co do tej proporcji jest jescze ten Art. 90. Wszytskie zakupy które
    wykonuje
    są/mogą być w KUP, więc i VAT z wszytskich faqtoor moglbym odliczyc.

    pozdrawiam

  • 13. Data: 2006-06-05 22:23:32
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 05-06-2006 o 22:40:33 t <r...@o...pl> napisał:

    > Co do tej proporcji jest jescze ten Art. 90. Wszytskie zakupy które
    > wykonuje
    > są/mogą być w KUP, więc i VAT z wszytskich faqtoor moglbym odliczyc.

    Tutaj Art. 86.8 mi pomaga, z tym że nie wiem o jakie dokumenty chodzi
    ustawodawcy :)
    No bo jakim dokumentem powiązać zakup programu albo czasopisma
    specjalistycznego
    z wykonaniem innego programu :)

    pozdrawiam

  • 14. Data: 2006-06-06 10:27:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 5 Jun 2006, t wrote:

    > Proporcja zakupów - jak mniemam chodzi Ci tu o okolice Art. 84?

    Tak.
    To taki wzorcowy (choć wcale nie wiadomo czy jedyny) przypadek kiedy
    zakupu zwolnione, niepodlegające i od których nie odliczono VAT
    mogą mieć wpływ na wynik - więc muszą byc wpisane do ewidencji.

    > Jak widać podatku należnego nie mam wogóle, tylko naliczony(raptem kilkaset
    > złotych).

    ...do zwrotu. Czyli widoki na kontrolę ;)

    > Nie dotarłem do rozporządzenia jeszcze,

    AFAIR nie ma - ustawa wystarczy :)

    > Art. 109 i spółka :) Ewidencja ma zawierać:

    :)

    > - Dane niezbędne do określenia przedmiotu i podstawy opodatkowania

    Otóż to.

> [...]
    > jasne i klarowne dla tych papierów które mam, o tyle wgłębianie się w VAT
    > przeciąża na razie mój system nerwowy :)

    Ładnieś podsumował :)

    > To był skrót myślowy - miałem na myśli przekreślenie wszytskich pozycji po
    > kolei,

    Acha.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 15. Data: 2006-06-06 10:33:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Jun 2006, t wrote:

> [...]
    > ustawodawcy :)
    > No bo jakim dokumentem powiązać zakup programu albo czasopisma

    To jest dobre pytanie dla ustawodawcy :[

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 16. Data: 2006-06-12 13:26:10
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <op.taoaaduo5o25xk@serwer>, t <r...@o...pl> wrote:

    > W Ewidencji Zakupów VAT jest data otrzymania faktury(czy tylko?)
    > Nie mam w tej chwili pojęcia kiedy oprzymałem faktury gdyż karta
    > z tymi danymi jakby się zawieruszyła...
    > Generalnie jaką datę/daty w Ewidencji Zakupów VAT mam wpisywać
    > - tak z praktycznego punktu widzenia.

    Na resztę już Ci Gotfryd odpowiedział, więc ja do tego praktycznego
    punktu - taką, żeby nie dało się wykazać, że odliczyłeś VAT w miesiącu,
    w którym jeszcze nie miałeś faktury (bo na przykład wystawiona 30
    kwietnia i wysyłana pocztą).

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.