    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Mon, 23 Sep 2013 12:04:49 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Darowizna na operacje... [OT]

    On Mon, 23 Sep 2013, ikarek wrote:

    > A może jest jakiś wyjątek dla zabiegów ratującycych życie lub
    > ratujących od kalectwa?

    Nie wiem o takim.

    Ale jest dość powszechny "myk", który jest publicznie opisywany
    przy okazji "1% od podatku", czyli "darowizna celowa" na
    rzecz fundacji, która następnie finansuje leczenie.
    Nie mam pojęcia czy taki mechanizm może zadziałać przy "zwykłej
    darowiźnie", ale IMO dla fundacji fakt, że tak przekazane
    pieniądze nie kwalifikowałyby się dla osoby fizycznej pod
    darowiznę (z powodu "przeznaczenia" w umowie właśnie) jest
    bez znaczenia, bo dla osoby prawnej jest to przychód jak
    każdy, a ważne jest, że podpadanie pod "cel statutowy"
    kwalifikujący się pod art.17.1.4 PDoP.

    > Ciężko traktować uratowanie zdrowia
    > za przychód podatnika, podlegający opodatkowaniu...

    Optymista.
    Dla wysokiego sejmu widocznie lekko.

    Najwyraźniej jednak furtka jest, tylko wymaga istnienia
    fundacji i to wiarygodnej.

    pzdr, Gotfryd