    From: Paweł Gawoś <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Darowizny od jednej firmy czy od wielu osób?
    Date: Thu, 12 Apr 2012 00:10:43 -0700 (PDT)

    Pośrednik jest tylko pośrednikiem - to po prostu strona www
    udostępniająca techniczne środki umożliwiające zbieranie darowizn.

    Nie wiem czy w mojej sytuacji powinienem od tych darowizn płacić
    podatek?

    Darowizny od osób z trzeciej grupy podatkowej zwolnione są z podatku
    do kwoty 4902 zł, a u mnie będzie tak, że będę miał dużo drobnych
    darowizn - powiedzmy od 100 osób średnio po 100 zł. Razem uzbiera się
    kwota 10 000 zł (tyle wpłynie mi na konto jednym przelewem), która
    przekroczy te 4902 zł, ale jeżeli brać pod uwagę, że liczą się
    darowizny od poszczególnych osób (100 zł od osoby), to chyba podatku
    płacić nie muszę, ponieważ darowizna ta jest poniżej kwoty 4902 zł?