    From: "Ania" <a...@N...op.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Data powstania obowiązku podatkowego w usługach
    Date: Mon, 17 Sep 2007 18:57:10 GMT

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:op.tys65zihipkhj4@unk.compnet.com.pl...
    > Wykonuję coś tam dla klienta(usługę niematerialną),
    > mamy umówione że za dany etap jest taka a taka płatność,
    > ale klient może wnieść sensowne zastrzeżenia i muszę je wtedy uwzględnić.
    > Czyli:
    > 1. oddaję etap i idziemy albo do 2. albo od razu do 4.
    > 2. klient zgłasza zastrzeżenia
    > 3. uwzględniam zastrzeżenia(ew. 2->3->2->... odbywa się kilka razy)
    > 4. akceptacja
    >
    > I teraz pytanie - czy moment akceptacji jest momentem wykonania
    > usługi/częsci usługi czyli zarazem momentem
    > powstania obowiązku podatkowego z DG wg updof?

    WszystkoIHMO zależy od zdefiniowanego okresu rozliczeniowego w umowie,jest
    określony moment powstania przychodu w ustawie na ostatni dzień okresu
    rozliczeniowego zawartego w umowie lub fakturze,nie rzadziej niz raz w
    roku(paragraf chyba znasz)a co za tym idzie ustalasz,że okres rozliczeniowy
    np w cyklach 60 dniowych po wcześniejszym zaakceptowaniu jakiegoś
    protokołu,IHMO powinno byc ok,nie masz protokołu nie ma "zamkniętego"okresu
    rozliczeniowego(dobrze gadam?)a jeśli go wyemitujesz(protokół)to powinieneś
    w 60 dniach się zmieścić(nie ma akceptacji wacasz do punku wyjścia).Proszę o
    poprawki Mądrzejszych ,jeśłi żle kombinuje:)

    pozdrawiam ania