    From: "BaLab" <b...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Definicja "wolnych zawodow"
    Date: Wed, 31 Dec 2003 14:22:43 +0100

    Użytkownik "hanna" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > zawodów"?
    > __________________________
    > w ustawie o zryczałtowanym podatku doch. od
    > niektorych przychodow osiaganych
    > przez osoby fizyczne.
    > art.4pkt11

    Tak, ale jest to tam (jak zwykle) zamotane. Bo wg art.4. pkt.11:
    *****
    11) wolny zawód - pozarolniczą działalność gospodarczą wykonywaną osobiście
    wyłącznie na rzecz osób fizycznych przez lekarzy, lekarzy stomatologów,
    lekarzy weterynarii, techników dentystycznych, felczerów, położne,
    pielęgniarki, tłumaczy oraz nauczycieli w zakresie świadczenia usług
    edukacyjnych polegających na udzielaniu lekcji na godziny,
    *****
    Czyli np. adwokat to nie wolny zawód w rozumieniu ustawy. Ale zaraz w
    art.8.ust.1 pkt 3 d) okazuje się, że:
    *******
    Art. 8. 1. Przepisów rozdziału 2 nie stosuje się do podatników:
    3) osiągających w całości lub w części przychody z tytułu:
    d) prowadzenia działalności w zakresie wolnych zawodów innych niż określone
    w art. 4 ust. 1 pkt 11,
    *******
    czyli, że są jednak jakieś inne wolne zawody. Stosując żelazne reguły
    logiczne, art.8 ust.1 pkt 3)d) jest martwy. Interpretacja ministerialna jest
    jednak inna, więc już nie wiem, czy np. inżynier informatyk może prowadzić
    DG na ryczałcie czy nie.

    Pzdr,
    BaLab