    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Dlug upadlego w koszty - jak?
    Date: Mon, 17 Mar 2008 11:15:51 +0100

    diok pisze:
    > Witam,
    >
    > Prowadzę DG, dostarczyłem towar Sp. z o.o. na odroczony termin
    > płatności, który minął trochę ponad trzy lata temu. Dłużnik nie zapłacił
    > i upadł wkrótce po tym jak wziął ode mnie towar. Odprowadziłem od tej
    > sprzedaży dochodowy i VAT. Przez minione lata nic z tą sprawą nie
    > robiłem. Teraz mam taki pomysł:
    >
    > 1. Wyślę dłużnikowi poleconym przedsądowe wezwanie do zapłaty, pod adres
    > jaki mam na fakturze a pod którym od dawna jest inna firma.
    > 2. Po bezskutecznym upływie terminu złożę pozew do sądu (30 zł).
> [...]

    Widzę następujące błędy w Twoim rozumowaniu. Po pierwsze nie sądzę, aby
    dało się pozwać upadłą spółkę (bo pewnie o taką chodzi).

    Prawo upadłościowe i naprawcze:
    art. 140
    1. Z dniem ogłoszenia upadłości postępowania zabezpieczające i
    egzekucyjne - zarówno sądowe, jak i administracyjne - prowadzone
    przeciwko upadłemu w celu zaspokojenia należności, które z mocy prawa są
    objęte układem, ulegają zawieszeniu z mocy prawa. Sumy uzyskane w
    zawieszonych postępowaniach organ egzekucyjny z urzędu przekazuje do
    masy upadłości. Sędzia-komisarz może uchylić dokonane zajęcia lub
    zabezpieczenia, z wyjątkiem ustanowionych w postępowaniu
    zabezpieczającym hipotek przymusowych i hipotek morskich, jeżeli jest to
    niezbędne dla prowadzenia przedsiębiorstwa upadłego albo z innych
    ważnych przyczyn.

    Musisz się zatem zgłosić do sądu prowadzącego postępowanie upadłościowe,
    ale jeśli jest już zakończone, to jest za późno.

    Po drugie:
    ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych
    art. 23 nie uważa się za KUP:
    [...]
    17) wierzytelności odpisanych jako przedawnione,

    Po trzecie:

    Sąd nie będzie mógł uznać starego adresu spółki, ponieważ ona już nie
    istnieje. Bowiem adresem do doręczeń jest aktualny, a nie przeszły,
    adres siedziby spółki.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz