eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki[Długie] Likwidacja spółki, płatność faktury, wyprowadzenie... › Re: [Długie] Likwidacja spółki, płatność faktury, wyprowadzenie...
  • Data: 2006-04-14 15:53:34
    Temat: Re: [Długie] Likwidacja spółki, płatność faktury, wyprowadzenie...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 13 Apr 2006, wrote:

    > Cavallino <k...@...pl> napisał(a):
    [...]
    > No my właśnie nie mamy zamiaru tego podważać.

    Dla mnie jedna rzecz nie jest jasna: czy owo oświadczenie wyraźnie
    stwierdza KTÓREMU wspólnikowi została wręczona zapłata.
    Bo widzę że zapisy (literalnie) się gryzą - kamilkk1 pisze iż
    w treści jest "zapłaciła wspólnikowi", Cavallino że "zapłaciła
    drugiemu wspólnikowi", a to istotna różnica.
    To może być pułapka - "przecież Pani zapłaciłam, nie swojemu
    mężowi"...

    > Wedle tego - tak.

    Dowód podpisała AFAIK żona grupowicza.
    Pytanie na podstawie czego WIEDZIAŁA że pieniądze zostały wpłacone - bo
    coś takiego oświadczyła na f-rze...

    > rozliczył

    > Otrzymał zapłątę za fakturę i "przychuśtał kasę" która była "spólkowa" na
    > płatności i na podatki, ZUS etc.

    > A kto w sytuacji kiedy jeden ze wspólników zakosi pieniądze będzie płacił
    > podatki VAT, ZUS?
    > Tak - określona część jest jego [...]
    > Powtórze - ma prawo ale do ZYSKU, albo pozostąłości po rozliczeniu wszelkich
    > należności i zobowiązań które ma spółka.

    Ujmę formalnie to co napisali inni: prawo przewiduje solidarne
    rozliczanie wobec osób trzecich.
    Owo "prawo" ma postać wyłącznie cywilną i nie jest kradzieżą.
    To tak, jakbyś komuś nie oddał pożyczki - za to policja nie ściga
    i siedzieć się za to nie idzie.
    Być może "niestety", ale tak jest.

    > Wiesz, jeżęłi każdy z nas kiedy znajdzie się w takiej sytuacji i "odpuści" -
    > to co będziemy mieli za kraj?

    Nie "będziemy mieli" a "mamy", przepraszam ale...
    Przeczytaj może art. 169 i 342 Kodeksu Cywilnego - nie dotyczą nijak
    twojej sytuacji, wskazują tylko "co za kraj"...
    Tak, jak ktoś ci zabierze *twoją własność* i nie zdążysz w sposób
    oczywisty z "obroną konieczną" albo "niezwłocznym przywracaniem"
    to później prawo chroni tego kto ci zabrał, nie ciebie.
    Zabierając mu co TWOJE możesz popełnić przestępstwo!

    A dla niektórych było szokiem, kiedy wyjechali "tanio kupionym"
    samochodem za granicę i tam dowiadywali się że niestety, ale ów
    samochód nie jest ich, bo tu nie Polska i kradzione to kradzione
    (a nie że "po 3 latach przestaje być kradzione").

    > Nie pozwolę "odpuścić" takim dziadom jak ten jej były wspólnik - by już
    > nigdy więcej nie nacięli kolejnej osoby takiej jak moja żona.

    Ano słusznie.
    Tyle że IMVHO ty patrzysz na całość jak na przestępstwo.
    A to zwykłe nieuregulowanie długu... przepraszam za ironię :]

    > Przywłaszczenie - to nie jest przestępstwo?

    No już wiesz...

    > Dziękuje Ci Cavalino za wzięcie udziału i naświetlenie pewnych aspektów -
    > jak będe po rozmowie z mecenasem - postaram się opisać co i jak.

    Koniecznie - rzadko bo rzadko, ale takie problemy się zdarzają więc
    i dla innych będzie "wiedza"!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)