    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Dochód w PIT-11
    Date: Thu, 21 Apr 2005 11:03:26 +0200

    On Wed, 20 Apr 2005, pisarz wrote:

    >+ Witam serdecznie !
    >+ Co mam wpisać do rubryki DOCHÓD jeśli koszty uzyskania są większe od
    >+ przychodu?

    IMHO - nic.
    Skoro jest STRATA to trzeba wpisać do STRAT !

    >+ Sytuacja taka może zdarzyć się m.in. rozliczając uczniów.
    >+ A komplikując trochę: osoby przyjęta do pracy w końcu miesiąca uzyskuje
    >+ niewielki przychód ze stosunku pracy, a kup uwzględnia się w pełnej
    >+ wysokości. Z dniem 01 przechodzi na umowę zlecenie, z której uzyskuje
    >+ dochód. Przychody wtedy występują w różnych wierszach.

    Art. 9 ustawy:
    +++
    2. Dochodem ze źródła przychodów, jeżeli przepisy art. 24-25 nie stanowią
    inaczej, jest nadwyżka sumy przychodów z tego źródła nad kosztami ich
    uzyskania osiągnięta w roku podatkowym. Jeżeli koszty uzyskania
    przekraczają sumę przychodów, różnica jest stratą ze źródła przychodów.
    ---

    Nie łączy się dochodów i strat z różnych źródeł, podatek płaci się
    tylko od dochodów. Straty można rozliczać (!) z tego samego źródła
    przez 5 lat (kolejny ustęp, numer 3, zajrzyj).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)