  • 1. Data: 2007-02-13 11:11:45
    Temat: Dodatkowy dochów w 2006 roku
    Od: Selth <s...@u...to.op.pl>

    Witam
    w 2006 wymieniłem okna (za 2000 zł) i dostałem zwtor z ze spółdzelni
    (1000zł)
    Dostałem pit ze spółdzielni o dodatkowych dochodach (1000zł)
    rozmumiem, że muszę wykazać to w PIT36

    Teraz pytanie
    Czy do kosztów uzyskania przychodu ze spółdzielni mogę zaliczyć koszty tych
    okien? Nie chcę płacić podatku.

    Przeglądałem ustawę PDOF i w art. 23 nie znalazłem ścisłego zakazu.

    Jestem podatnikiem PDOF nie prowadzę działalności gospodarczej.

    --
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-02-13 15:05:15
    Temat: Re: Dodatkowy dochów w 2006 roku
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Selth" <s...@u...to.op.pl> wrote in message

    > Dostałem pit ze spółdzielni o dodatkowych dochodach (1000zł)
    > rozmumiem, że muszę wykazać to w PIT36

    tak.

    > Teraz pytanie
    > Czy do kosztów uzyskania przychodu ze spółdzielni mogę zaliczyć koszty
    > tych
    > okien? Nie chcę płacić podatku.

    Nie. Bo niby jakim cudem.

  • 3. Data: 2007-02-14 09:21:43
    Od: Selth <s...@u...to.op.pl>

    Dnia Tue, 13 Feb 2007 09:05:15 -0600, witek napisał(a):

    > "Selth" <s...@u...to.op.pl> wrote in message

    > tak.

    > Nie. Bo niby jakim cudem.
    Tak też myślę, ale...dlaczego nie podrążyć tematu

    w ustawie PDOF jest taki ogólny zapis,
    w art.22
    "Kosztami uzyskania przychodów z poszczególnego źródła są wszelkie koszty
    poniesione w celu osiągnięcia przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych
    w art. 23."
    przejrzałem art. 23 i niby nie ma tam wymienionych takich kosztów (zakup
    okien czy podobnych)

    z drugiej strony specjalnie kupiłem okna aby otrzymać przychód ze
    spółdzielni (inaczej nie byłbym w stanie tego zrobić) czyli poniosłem
    koszty w celu uzyskania przychodu ze spółdzielni.
    wiem, że Państwo Polskie nie lubi kosztów, ale gdyby ktoś znał podstawę
    prawną, która uniemożlia mi zaliczenie tego do kosztów to byłbym bardzo
    wdzięczy na jej wskazanie.

    --
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2007-02-14 09:55:40
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 14-02-2007 o 10:21:43 Selth <s...@u...to.op.pl> napisał(a):

    > Tak też myślę, ale...dlaczego nie podrążyć tematu
    >
    > w ustawie PDOF jest taki ogólny zapis,
    > w art.22

    No właśnie to jest ogólny zapis :) Dalej masz sprecyzowane ile z czego i
    jak możesz
    odliczać. Przykładowo z umowy o pracę mozęsz tylko tyle ile w ust. 2
    potrącić.

    pozdr

    --
    ZUS * PIT * VAT => Kroją Cię na dzień dobry z 55% twoich zarobków.
    Samochód,piesek,alkohol,papierosy i mnóstwo innych - tracisz kolejne

  • 5. Data: 2007-02-15 11:20:35
    Od: Selth <s...@u...to.op.pl>

    Dnia Wed, 14 Feb 2007 10:55:40 +0100, t napisał(a):

> [...]
    > jak możesz
    > odliczać. Przykładowo z umowy o pracę mozęsz tylko tyle ile w ust. 2

    muszę dokładnie poczytać o tych kosztach, najwyżej napiszę do US prośbę o
    interpretację, ale znając życie nie oczekuję pozytywnego dla mnie werdyktu.

    gdyby ktoś już się spotkał z podstawą prawną zabraniającą mi zaliczenia
    zakupu okien do kosztów uzyskania przychodów to będę wdzięczny za
    podzielenie się wiedzą.

    --
    pozdrawiam