  • 1. Data: 2009-04-16 20:08:28
    Temat: Duży może więcej?
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Jeden serwis aukcyjny nie wystawia faktur na niektóre wpłaty
    (bo oni to rejestrują sobie wewnętrznie i wszystko dla nich gra),
    inny serwis aukcyjny przysyła mi komunikat, że błędnie wystawili faktury
    (data wystawienia i kwota są złe), więc mam zniszczyć fakturę a oni przyślą
    mi nową.
    Nie mówię już o dyskutowanych wczesniej akcjach z "fakturami" w PDF-ach,

    Czy są jakieś przepisy dla wtajemniczonych które pozwalają na takie numery,
    czy po prostu przy takiej skali ryzyko wtopy jest minimalne a nawet wtedy
    do puszki idzie szeregowy pracownik a nie spółka?

    Bo w końcu to fałszowanie faktur to co najmniej przestępstwo skarbowe,
    jeśli nie pospolite (bodajże art. 271kk), a oni to robia na masową skalę,
    do tego uniemowliwiając użycie takiego knota bez narażania się na nieprzyjemności
    jeśli sprawa się rypnie (odliczony VAT do zwrotu + użycie fałszywej faktury,
    może chociaż koszty by się obroniły)

    I pomyśleć że wystarczyłoby korekty wystawić.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 2. Data: 2009-04-16 21:28:12
    Temat: Re: Duży może więcej?
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tomek wrote:
> [...]
    > inny serwis aukcyjny przysyła mi komunikat, że błędnie wystawili
    > faktury (data wystawienia i kwota są złe), więc mam zniszczyć fakturę

    Odpisz im, że ze względu na zwroty VAT urząd zabiera kopie wszystkich
    Twoich dokumentów i że musisz dostać korektę, bo jak nie to będziesz
    zmuszony napisać wyjaśnienie dla US i wtedy bla, bla,cos tam....
    i jestem ciekaw co zrobią.

  • 3. Data: 2009-04-16 21:33:47
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    cef wrote:

> [...]
    > Twoich dokumentów i że musisz dostać korektę, bo jak nie to będziesz
    > zmuszony napisać wyjaśnienie dla US i wtedy bla, bla,cos tam....

    nic, oleją wszystko
    własnie to przerabiam,
    firma przetała odpowiadac na maile, telefon jakis lewy maja bo nikt nie
    odbiera.
    I nie wiem czy chce mi sie szarpac czy nie

  • 4. Data: 2009-04-16 21:40:43
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Tomek,

> [...]
    > mi nową.
    > Nie mówię już o dyskutowanych wczesniej akcjach z "fakturami" w PDF-ach,

    Drugi serwis aukcyjny omyłkowo wystawił duplikaty faktur za marzec
    zeszłego roku. Zdarza się. Takich mają informatołów, że walnęli
    takiego byka. To nie pierwsza w ostatnich dniach wpadka Alledrogo.

> [...]
    > do puszki idzie szeregowy pracownik a nie spółka?
    > Bo w końcu to fałszowanie faktur to co najmniej przestępstwo skarbowe,

    Jakie fałszowanie? Pomyłkowe wysłanie duplikatów starych faktur to nie
    fałszowanie.

> [...]
    > może chociaż koszty by się obroniły)
    > I pomyśleć że wystarczyłoby korekty wystawić.

    Korekty czego? Duplikatu faktury sprzed roku? To jest poprawny
    dokument, nie wymagający korekty. Jest po prostu niepotrzebny.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 5. Data: 2009-04-17 06:09:10
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Korekty czego? Duplikatu faktury sprzed roku? To jest poprawny
    > dokument, nie wymagający korekty. Jest po prostu niepotrzebny.

    Ale z tego co widzę to oni wysłali ponownie oryginał z 2008 roku.
    I teraz - nawiązując do dyskusji o oryginałach, kopiach, etc - ciekawe
    który z tych oryginałów jest bardziej oryginalny ;-)

    Natomiast tekst z emaila z poleceniem zniszczenia niepoprawnie wysłanych
    faktur rzeczywiście rozkłada na łopatki ...

    Piotrek

  • 6. Data: 2009-04-17 06:56:27
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 16-04-2009 o 23:40:43 RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> napisał(a):

    > Drugi serwis aukcyjny omyłkowo wystawił duplikaty faktur za marzec
    > zeszłego roku. Zdarza się. Takich mają informatołów, że walnęli
    > takiego byka. To nie pierwsza w ostatnich dniach wpadka Alledrogo.

    Ja pisałem o marcu 2009 i ponownym wydruku faktur.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 7. Data: 2009-04-17 07:17:49
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Rychło w czas:

    http://vat.pl/bledna_fakture_vat_nalezy_korygowac_a_
    nie_anulowac_faktury_vat_artykul_4869.php

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 8. Data: 2009-04-17 09:54:44
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Tomek,

    Friday, April 17, 2009, 8:56:27 AM, you wrote:

    [...]

    > Ja pisałem o marcu 2009 i ponownym wydruku faktur.

    No to popatrz sobie dokładnie, co dostałeś od Alledrogo i porównaj z
    fakturą za marzec 2008. To nie jest faktura z błędami, do której
    należy wystawić korektę - to jest niepotrzebny Tobie duplikat faktury
    zeszłorocznej - wysłany przez pomyłkę.

    Nie ma mowy o fałszerstwie - do tego potrzeba jeszcze woli
    fałszowania.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 9. Data: 2009-04-17 09:57:16
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Piotrek,

    Friday, April 17, 2009, 8:09:10 AM, you wrote:

    > Ale z tego co widzę to oni wysłali ponownie oryginał z 2008 roku.
    > I teraz - nawiązując do dyskusji o oryginałach, kopiach, etc - ciekawe
    > który z tych oryginałów jest bardziej oryginalny ;-)

    Czy ustawa zabrania drukowania wiekszej ilości oryginałów?

    > Natomiast tekst z emaila z poleceniem zniszczenia niepoprawnie wysłanych
    > faktur rzeczywiście rozkłada na łopatki ...

    Mnie nie rozkłada to. Mnie rozkłada to, że tych faktur wysłano bardzo
    dużo i osoba za to odpowiedzialna nigdy nie zwróci kosztów
    poniesionych przez nas za tą pomyłkę. Bo to użytkownicy Alledrogo
    zapłacą za ponowną wysyłkę faktur. Miejmy nadzieję, że teraz
    poprawnych.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 10. Data: 2009-04-17 10:24:00
    Od: spp <s...@o...pl>

    RoMan Mandziejewicz pisze:

> [...]
    > dużo i osoba za to odpowiedzialna nigdy nie zwróci kosztów
    > poniesionych przez nas za tą pomyłkę. Bo to użytkownicy Alledrogo

    A co to kogo obchodzi - to tylko wewnętrzna sprawa Allegro.

    --
    spp