  • 31. Data: 2010-05-12 09:11:10
    Temat: Re: Dwa towary na jednej pozycji
    Od: Stefan <s...@c...wp.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > Nie. To jeden towar.

    Zasilacza nie dali? Baterii?

  • 32. Data: 2010-05-12 10:34:02
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-05-12 11:11, Stefan pisze:

    > Zasilacza nie dali? Baterii?

    Tak, a wiadro piasku to nie jest jeden towar, bo piasek składa się z
    atomów?

    Laptop to jeden towar, składający się z różnych podzespołów, jednak
    sprzedaje się go razem, używa się go razem i reklamuje całość. Gdybym
    kupował torbomysz, to OK. Ale ja kupowałem Laptopa, Torbę, mysz. 3
    rzeczy do rozdzielenia i osobnego traktowania.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 33. Data: 2010-05-12 10:43:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 12 May 2010, Stefan wrote:

    > Zasilacza nie dali? Baterii?

    Celny cios.
    Nie ma przeszkód aby (godząć się na utratę gwarancji itede) powyprzedawać
    nawet co bardziej przyrośnięte elementy - np. matrycę :)

    pzdr, Gotfryd

  • 34. Data: 2010-05-12 10:51:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 12 May 2010, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Tak, a wiadro piasku to nie jest jeden towar,

    Hm... ale to nie poprzednik widzi problem w fakcie, że wiadro
    składa się biliona kryształków (pewnie zaniżyłem), więc
    nie wiem co chciałeś zaargumentować :)

    > Laptop to jeden towar, składający się z różnych podzespołów, jednak
    > sprzedaje się go razem

    Przecież Ci napisali - widzisz rożnicę w sprzedaży np. osobno
    zasilacza? (ze standardowym problemem "ale gwarancja jest na całość"
    który zaakcentowano i który kazałeś pominąć).

    > używa się go razem i reklamuje całość. Gdybym
    > kupował torbomysz, to OK. Ale ja kupowałem Laptopa, Torbę, mysz. 3
    > rzeczy do rozdzielenia i osobnego traktowania.

    Sądząc z opisu na fakturze (który nam podałeś), sprzedawca
    potraktował mysz i torbę jako "zestaw".
    Mniej więcej w stylu "zasilacz z notebookiem".
    Albo "z windowsami".

    pzdr, Gotfryd

  • 35. Data: 2010-05-12 11:28:10
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Hm... ale to nie poprzednik widzi problem w fakcie, że wiadro
    > składa się biliona kryształków (pewnie zaniżyłem), więc
    > nie wiem co chciałeś zaargumentować :)

    No bredzi, że laptop to nie jest jeden towar, bo zbudowano go z
    podzespołów. A tu nie o to chodzi. Torba i mysz to dwa oddzielne towary,
    nie tworzą torbomyszy. Jakbym kupował Urządzenie X zbudowane z Torby i
    myszy to co innego.

    Powiedzmy tak: Idziesz do sklepu i kupujesz bułkę i ser, a oni wpisują
    na fakturze Kanapka z serem. O ile kupuję kanapkę, to OK, ale ja kupuję
    ser osobno i bułkę osobno, bo ser sprzedam myszom, a bułkę użyję do
    ataku na USA.

    > Przecież Ci napisali - widzisz rożnicę w sprzedaży np. osobno
    > zasilacza?

    No. Nie wiem jak sprzedać osobno zasilacz wyszarpany z laptopa. Tzn.
    jakoś muszę tą Twoją nieszczęsną produkcję zorganizować, ale niestety
    nadal nie wyjaśniło się, jak to przeprowadzić dokumentowo.

    > Sądząc z opisu na fakturze (który nam podałeś), sprzedawca
    > potraktował mysz i torbę jako "zestaw".

    No właśnie. I to mi się nie podoba, bo chcę osobno sprzedać torbę, a
    osobno użyć mysz do innych celów.

    > Mniej więcej w stylu "zasilacz z notebookiem".
    > Albo "z windowsami".

    Ale na fakturze nie ma laptop sraptop + zasilacz tylko jest
    laptopsraptop i zasilacz to jego integralna część, a nie osobny towar do
    osobnego traktowania.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 36. Data: 2010-05-12 11:28:48
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Nie ma przeszkód aby (godząć się na utratę gwarancji itede) powyprzedawać
    > nawet co bardziej przyrośnięte elementy - np. matrycę :)

    No jak nie ma przeszkód: Są... Nie rozwiązany dla mnie problem jak
    zaksięgować taką produkcję.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 37. Data: 2010-05-12 12:20:04
    Od: Mane <m...@g...pl>

> [...]
    > na fakturze Kanapka z serem. O ile kupuję kanapkę, to OK, ale ja kupuję
    > ser osobno i bułkę osobno, bo ser sprzedam myszom, a bułkę użyję do

    Wiec moze kupiles torbomysz.

  • 38. Data: 2010-05-12 12:25:47
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-05-12 14:20, Mane pisze:

    > Wiec moze kupiles torbomysz.

    Nie. Kupiłem mysz i torbę. I na fakturze napisali Torba + Mysz i
    potrzebuję to rozdzielić.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 39. Data: 2010-05-12 12:33:11
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 12-05-2010 o 13:28:10 Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    napisał(a):

    > Ale na fakturze nie ma laptop sraptop + zasilacz tylko jest
    > laptopsraptop i zasilacz to jego integralna część, a nie osobny towar do
    > osobnego traktowania.

    Ba, czyli przy sprzedaży zasilacza okaże się że masz lewy towar :)

    --
    Tomek

  • 40. Data: 2010-05-12 12:34:02
    Od: Mane <m...@g...pl>

    > Nie. Kupiłem mysz i torbę. I na fakturze napisali Torba + Mysz i
    > potrzebuję to rozdzielić.

    Wiec, jesli kupiles Mysz i Torbe to najproscie nie kombinowac zglosic
    sie tam gdzie dokonales zakupu aby wystawili poprawny dokument.