  • 41. Data: 2010-05-12 12:34:10
    Temat: Re: Dwa towary na jednej pozycji
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 12-05-2010 o 13:28:48 Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    napisał(a):

    > No jak nie ma przeszkód: Są... Nie rozwiązany dla mnie problem jak
    > zaksięgować taką produkcję.

    Dla ciebie nie ma problemów rozwiązanych, są co najwyżej chwilowo
    zawieszone
    w próżni, więc nie przejmowałbym się.

    --
    Tomek

  • 42. Data: 2010-05-12 13:13:03
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-05-12 14:34, Mane pisze:

    > Wiec, jesli kupiles Mysz i Torbe to najproscie nie kombinowac zglosic
    > sie tam gdzie dokonales zakupu aby wystawili poprawny dokument.

    A co w nim niepoprawnego?

    --
    spp

  • 43. Data: 2010-05-12 13:18:30
    Od: Mane <m...@g...pl>

    W dniu 2010-05-12 15:13, spp pisze:

    > A co w nim niepoprawnego?

    Dwa towary widnieja jako jeden. Przynajmniej tak wynika z opisu.

    Na paragonie masz wyszczegolnione zakupy

    towar 1... xzl
    towar 2... xzl

    a nie

    zakupy.... xzl

  • 44. Data: 2010-05-12 13:20:22
    Od: Mane <m...@g...pl>

    zeby nie bylo to w zasadzie to powinno byc:

    towar 1... xzl
    towar 2... xzl
    towar 3... xzl

    a nie

    towar 1... xzl
    towar 2+3. xzl

  • 45. Data: 2010-05-12 13:34:54
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Mane w <news:hse9ul$5va$7@inews.gazeta.pl>:

    > zeby nie bylo to w zasadzie to powinno byc:

    > towar 1... xzl
    > towar 2... xzl
    > towar 3... xzl

    > a nie

    > towar 1... xzl
    > towar 2+3. xzl

    A coś takiego jakbyś zafakturował:
    <http://www.gral.pl/preview/Targus/Targus_Laptop_Cas
    e_torba_do_notebooka_156_cali_-16_cali__mysz_optyczn
    a_ze_zwijarka_34.html>
    ?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 46. Data: 2010-05-12 17:27:03
    Od: Mane <m...@w...pl>

    W dniu 2010-05-12 15:34, 'Tom N' pisze:

    > A coś takiego jakbyś zafakturował:
    > <http://www.gral.pl/preview/Targus/Targus_Laptop_Cas
    e_torba_do_notebooka_156_cali_-16_cali__mysz_optyczn
    a_ze_zwijarka_34.html>
    > ?

    Torba + mysz 101zł

  • 47. Data: 2010-05-12 17:31:32
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-05-12 15:20, Mane pisze:
    > zeby nie bylo to w zasadzie to powinno byc:
    >
    > towar 1... xzl
    > towar 2... xzl
    > towar 3... xzl
    >
    > a nie
    >
    > towar 1... xzl
    > towar 2+3. xzl

    No ale jest:

    Towar 1 x xł
    towar 2 x zł.

    Jakie znaczenie ma nazwa towaru drugiego?
    Akurat tym razem nazywa się on torba + mysz i tyle.

    IMHO - dzielenie włosa na czworo.

    --
    spp

  • 48. Data: 2010-05-12 19:36:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 12 May 2010, Mane wrote:

    > Dwa towary widnieja jako jeden. Przynajmniej tak wynika z opisu.

    Ale to jest dość powszechna praktyka.
    Nawet w przypadku tak skrajnych "towarów", jak abonament i rzecz
    bądź prenumerata i rzecz.

    https://kiosk.burdamedia.pl/index.php?products=produ
    ct&prod_id=232

    IMVHO nie bardzo jest się jak przyczepić.
    Wg prawa (i są na to orzeczenia NSA), prawo podatkowe nie jest
    "umowotwórcze". Znaczy nie można wziąć ustawy podatkowej i twierdzić
    że zdarzenie musi pasować do art.X :), lecz trzeba *najpierw*
    wskazać na podstawie przepisów ogólnych (szeroko pojętych
    cywilnoprawnych, wraz z patentami, umowami m-nar itede),
    określić na tej podstawie co za zdarzenie miało miejsce
    i dopiero je opodatkować.
    Ustawy podatkowe "raczej" się do tego stosują :) (i to że
    np. ustawa o VAT wprowadza własną definicję"sprzedaży"
    niewiele zmienia - bo owa "sprzedaż" jest określona przez
    takie pojęcia jak "wydanie", "rozporządzanie" i podobne,
    kierujące w stronę cywilnego "posiadania" itede).

    No i teraz mamy haczyk.
    Oprócz "części składowej" (art.47.1 i 47.2 Kodeksu cywilnego)
    mamy jeszcze zapis art.47.3, wręcz nadający nazwę własną
    dla "nieczęści" :)
    Co stoi na przeszkodzie sprzedaży "PPzRdPU"? ;)

    > towar 1... xzl
    > towar 2... xzl
    >
    > a nie
    >
    > zakupy.... xzl

    Nie falandyzuj! (ktoœ jeszcze kojarzy?)
    Nie było mowy o pozycji "zakupy".
    Była mowa o pozycji:
    towar 1 + towar 2 ... xx zł

    Ta pozycja *JEST* opisana (w miarę jednoznacznie)

    pzdr, Gotfryd

  • 49. Data: 2010-05-13 08:21:14
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-05-12 19:31, spp pisze:
    > Jakie znaczenie ma nazwa towaru drugiego?
    > Akurat tym razem nazywa się on torba + mysz i tyle.

    Takie ma znaczenie, że ja kupowałem torbę i mysz jako dwa towary i
    zamierzam je osobno zużyć.

    > IMHO - dzielenie włosa na czworo.

    No nie dzielenie, bo zostałem w ten sposób zmuszony do łączenia tych
    rzeczy, a one są osobno zakupione przeze mnie do różnych celów.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 50. Data: 2010-05-13 13:50:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 13 May 2010, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > No nie dzielenie, bo zostałem w ten sposób zmuszony do łączenia tych
    > rzeczy, a one są osobno zakupione przeze mnie do różnych celów.

    Ale to, czy i jak umówiłeś się z dostawcą, i że wadzić Ci może
    brak gwarancji, rękojmi i innych takich, *nie jest problemem
    podatkowym*.
    Być może chciałeś się inaczej umówić, być może sprzedawca skorzystał
    z braku innych dowodów na treść umowy, nie wiemy.
    Ale musisz ustalić, czy widzisz problem *prawny* *niepodatkowy*
    (właśnie te rękojmie i tak dalej), i wtedy goto .prawo bez
    .podatki z pytaniem czy takie "zmuszanie" można obejść (marnie
    widzę, było zawrzeć pisemną umowę kupna :]), ale to kłóci się
    z Twoim innym stwierdzeniem (gdzieś tam napisałeś że "pomijając
    gwarancję"), albo po prostu problemu NIE WIDAĆ i dzielisz włos
    na czworo, jak poprzednik rzekł.

    pzdr, Gotfryd