  • 41. Data: 2015-07-11 16:02:26
    Temat: Re: Dwóch płatników za 1 urządzenie
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-07-11 o 15:42, Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > Jak mają w takim razie wydać pieniądze i coś kupić, skoro twierdzisz,
    > nie mają zdolności prawnej do zawarcia umowy i kupna ode mnie urządzenia?

    Ale to nie jest moje zdanie, tylko tak po prostu jest.

    --
    Liwiusz

  • 42. Data: 2015-07-11 16:03:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-07-11 o 15:45, Przemysław Adam Śmiejek pisze:
> [...]
    ady-rodzicow-nie-moga-miec-konta

    > Do tej pory płacili gotówką. Więc pewnie i tym razem tak chcą.

    Zatem kupowała osoba fizyczna nie prowadząca DG.

    --
    Liwiusz

  • 43. Data: 2015-07-11 16:45:57
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 11.07.2015 o 16:02, Liwiusz pisze:

    > Ale to nie jest moje zdanie, tylko tak po prostu jest.

    Jak mają w takim razie wydać pieniądze i coś kupić, skoro nie mają
    zdolności prawnej do zawarcia umowy i kupna ode mnie urządzenia?

  • 44. Data: 2015-07-11 16:46:32
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 11.07.2015 o 16:03, Liwiusz pisze:
    > Zatem kupowała osoba fizyczna nie prowadząca DG.

    Imię: Rada
    Nazwisko: Rodziców

    ?

  • 45. Data: 2015-07-11 17:01:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-07-11 o 16:45, Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > Jak mają w takim razie wydać pieniądze i coś kupić, skoro nie mają
    > zdolności prawnej do zawarcia umowy i kupna ode mnie urządzenia?

    Poprzez rodziców, którzy wchodzą w skład takiej "rady".

    I nie przykładaj się do tego, co napisał Michał Jankowski, ponieważ to
    bzdurki. Ustawa o systemie oświaty nic (zwłaszcza "explicite") nie mówi
    o gromadzeniu i wydatkowaniu środków przez radę rodziców. Mowa o
    *wydatkowaniu środków z funduszu rady rodziców* co jest istotnym
    niuansem - tak samo wydając środki zebrane w funduszu mojej świnki
    skarbonki nie oznacza, że wydaje je świnka.

    --
    Liwiusz

  • 46. Data: 2015-07-11 17:01:39
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-07-11 o 16:45, Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > Jak mają w takim razie wydać pieniądze i coś kupić, skoro nie
    > mają zdolności prawnej do zawarcia umowy i kupna ode mnie urządzenia?

    A myślisz, że to co podaje podmiot do wpisania na fakturze jest w jakiś
    sposób istotne dla interpretacji dla kogo jest ta sprzedaż.
    Jak US zinterpretuje, to po swojemu, to wtedy będzie problem
    (albo i nie, bo nie wiadomo ile tego sprzedajesz)

  • 47. Data: 2015-07-11 17:02:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-07-11 o 16:46, Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > Imię: Rada
    > Nazwisko: Rodziców

    Jeśli się tak nazywała, to tak się wpisuje. Czyli kolejny dowód, że to
    nie podmiot o nazwie Rada Rodziców, tylko jakaś osoba fizyczna.

    --
    Liwiusz

  • 48. Data: 2015-07-11 17:58:50
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 11.07.2015 o 17:02, Liwiusz pisze:

    > Jeśli się tak nazywała, to tak się wpisuje. Czyli kolejny dowód, że to
    > nie podmiot o nazwie Rada Rodziców, tylko jakaś osoba fizyczna.

    Wyciąłeś pytajnik....

    Czyli tak, idzie Marian Maria Marianowicz, rodzic, członek Rady Rodziców
    i kupuje Urządzenie. Ja mam wpisać na fakturze MMM i jego Pesel, tak? I
    on idzie do RR i jak RR ma zaksięgować tę fakturę, skoro ona jest na
    MMM, a nie RR?

    Bo w znanej mi wersji (i nie, nie ja to wymyśliłem, tak to funkcjonuje w
    znanych mi szkołach od lat), MMM idzie, kupuje na fakturę na RR, tak jak
    mój pracownik idzie i kupuje na b7.pl PAŚ.

  • 49. Data: 2015-07-11 18:05:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-07-11 o 17:58, Przemysław Adam Śmiejek pisze:

> [...]
    > i kupuje Urządzenie. Ja mam wpisać na fakturze MMM i jego Pesel, tak? I
    > on idzie do RR i jak RR ma zaksięgować tę fakturę, skoro ona jest na

    A po co RR ma księgować fakturę? Przecież to nie jest jakiś podmiot
    prowadzący pełną księgowość (w znaczeniu ustawy o rachunkowości). Marian
    pokazuje FV i mówi: szanowni koledzy-rodzcie, z naszych składek kupiłem
    coś u Przemka dla naszych dzieci.

    > Bo w znanej mi wersji (i nie, nie ja to wymyśliłem, tak to funkcjonuje w
    > znanych mi szkołach od lat), MMM idzie, kupuje na fakturę na RR, tak jak
    > mój pracownik idzie i kupuje na b7.pl PAŚ.

    Wierzę, że masz takie obserwacje. Zresztą dyskusja na tej grupie
    pokazuje, że nawet u osób wydawało by się ogarniętych prawnie wydaje się
    to im normalne.

    --
    Liwiusz

  • 50. Data: 2015-07-11 18:11:44
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 11.07.2015 o 18:05, Liwiusz pisze:
> [...]
    > prowadzący pełną księgowość (w znaczeniu ustawy o rachunkowości). Marian
    > pokazuje FV i mówi: szanowni koledzy-rodzcie, z naszych składek kupiłem

    No ale jakiś system, choćby wewnętrznej księgowości musi być. RR w
    naszej szkole ma taką osobę, ,,księgową'', która zarządza kasą w imieniu
    RR i nie jest to księgowa szkolna.

    No i pozostaje sprawa własności. Skoro faktura jest na MMM, to on jest
    właścicielem? A kupił nie za swoje pieniądze... A jak się obrazi za pół
    roku i zabierze urządzenie? Albo umrze i spadkobiercy się zgłoszą? A co
    z gwarancją?

    Wg mnie, jeżeli istnieje jakaś organizacja i ma fundusze, to powinna być
    uregulowana prawnie, choćby jak stowarzyszenie.

    > Wierzę, że masz takie obserwacje. Zresztą dyskusja na tej grupie
    > pokazuje, że nawet u osób wydawało by się ogarniętych prawnie wydaje się
    > to im normalne.

    No widzisz, bo tak to funkcjonuje w praktyce. I Co Pan Im Zrobisz? Po
    prostu prawo nie nadąża widać za społecznym zapotrzebowaniem.