  • Data: 2011-02-28 10:59:06
    Temat: Re: Działalność Gospodarcza i pensja z etatu
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 28 Feb 2011 10:48:27 +0100, Patryk Włos napisał(a):

    > Możesz bardziej łopatologicznie wyjaśnić? Jakie 7,75/9?

    W obecnej pracy: zarabiasz 10000, płacisz 900, odliczasz 775
    W działalności przyjmuje się, że zarabiasz 75% pewnej średniej. W tym
    roku jest to 2704,31, Z tego 9% to 243,39 a 7,75% to ... (a policz se sam)

    > A jeśli będę kupował urządzenia tańsze jednostkowo od 3500 zł? Bo taki
    > mam autentycznie plan - najdroższe urządzenie 2850 zł, do tego osobno
    > dyski w innej firmie (tak mi się bardziej opłaca) itd.?

    Nie przejdzie. Środek trwały budowany samodzielnie też wymaga sumowania
    wszystkich części. Każda kontrola z US ci to wychwyci.

    > Czyli jeśli za 3 lata spodziewam się wyjść na zero (uwzględniając brak
    > możliwości odliczenia zakupów już na początku), to w rozliczeniu podatku
    > za 4 lata będę mógł sobie odliczyć podatek za wcześniejsze straty? I w
    > jakiej wysokości?

    Stratę można odliczać przez 5 następnych lat nie więcej niż 50% rocznie.