  • 1. Data: 2003-04-23 15:08:27
    Temat: Dzielo i rozliczenie na zasadach praw autorskich
    Od: "MAGISTER" <w...@w...pl>

    Witam mam takie pytanie-
    dotychczas w wydawnictwie pracowalem na umowe zlecenie - i zawsze pobierali
    mi 20 % zaliczki na podatek, dzis zaproponowali mi przejscie na umowe o
    dzielo na zasadach rozliczenia praw autorskich - i 10 % zaliczki na podatek-
    dla mnie to samo netto dostale jak zawsze- ale czy bedzie to mialo jakies
    konsekwencje w przyszlym roku przy rozloiczeniu?
    nie bedemial innych dochodow i chcialem odliczyc zaliczki od kwoty wolnej od
    opodatkowania - a tak ta zaliczka bedzie mniej sza?
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-04-23 20:43:07
    Od: "madzia" <m...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "MAGISTER" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    od
    > opodatkowania - a tak ta zaliczka bedzie mniej sza?

    podatku ciagle jest 20%,tylko podstawa jest inna. Dla praw autorskich KUP to
    50% dochodu.
    A co Ty robisz,ze mozna to zakwalifikowac pod prawa autorskie?Piszesz
    cos,tworzysz?.
    Jesli pracodawca podpisze z Toba umowe na prawa autorskie, a nie ma ku temu
    podstaw,to sobie robi klopoty, a Ty bedziesz musial doplacic podatek an
    koniec roku

  • 3. Data: 2003-04-23 21:56:13
    Od: "MAGISTER" <w...@w...pl>

    > podatku ciagle jest 20%,tylko podstawa jest inna. Dla praw autorskich KUP
    > 50% dochodu.
    > A co Ty robisz,ze mozna to zakwalifikowac pod prawa autorskie?Piszesz
    > cos,tworzysz?.

    hej, dzieki za odp. chyba KUP 50% rozwiazuje sprawe- dlatego pobrali 10%,
    tak pisze indeksy w ksiazkach - wiec jest to tworzenie w rozumioeniu pr
    autorskiego,
    czyli za rok w zeznaniu bede mogl tylko te 10 % "sobie" zwrocic - w
    przypadku kwoty wolnej od podatku?
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2003-04-23 23:14:16
    Od: "thomasson op pl" <t...@o...pl>

> [...]
    > autorskiego,
    > czyli za rok w zeznaniu bede mogl tylko te 10 % "sobie" zwrocic - w

    Może nie powinienem tego pisać, bo staram się stać po stronie pracodawców,
    zleceniodawców itp. Ale nie zgodzę się ze zdaniem pytającego i napiszę
    cosik.

    Jeżeli netto jest to samo, to Tobie bardziej opłaca się pracować na umowę
    zlecenie. Więcej podatku, to więcej możliwości odliczeń i większy
    ewewntualny zwrot na koniec roku. Kwota wolna nie zmienia się niezależnie od
    tego ile zarobisz i na jaką umowę. Czyli więcej podatku to większe
    prawdopodobieństwo wykorzystania kwoty wolnej i zwrot większej kwoty dla
    Ciebie na koniec roku. A to co ma pójść do US za przekroczenie kwoty wolnej
    może zostać wykorzystane na ulgi, a jak nie zostanie to i tak nie Ty to
    finansujesz :)

    Taka prawda, niepełna, bo można stworzyć różne warianty, gdyby było więcej
    informacji. Ale jeżeli jest to jedyne źródło zarobkowania, to z grubsza jest
    tak jak napisałem.

    Thomasson

  • 5. Data: 2003-04-23 23:18:46
    Od: "MAGISTER" <w...@w...pl>

> [...]
    > informacji. Ale jeżeli jest to jedyne źródło zarobkowania, to z grubsza

    dzieki, dokladnie wlasnie tak myslaem ze tak bedzie, ograniczy mi to
    mozliwosc odliczenia - kwoty wolnej od podatku lub innyc ulg -
    ale coz nie bede negocjowal :)
    wazne ze jest!
    pozdrawiam