  • 21. Data: 2016-01-20 11:58:43
    Temat: Re: E-deklaracje
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 20 Jan 2016 11:16:06 +0100, Maciek <m...@n...pl> wrote:

    >"Jeszcze w fazie testowania obliczeń znajdują się:
    >PIT-36 wraz z załącznikami:
    W tym roku się wyjątkowo opóźnili, ale możesz poszukać innego programu
    np http://podatek2015.pl/pit36/

    Nie tylko pdf ze strony mf umożliwia wysyłkę.

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 22. Data: 2016-01-20 11:59:27
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Maciek,

    Wednesday, January 20, 2016, 11:16:06 AM, you wrote:

    > "Jeszcze w fazie testowania obliczeń znajdują się:
    > PIT-36 wraz z załącznikami: PIT/B, PIT/Z, PIT/D, PIT-2K, PIT/O, PIT/ZG,
    > PIT/M,
    > PIT-36L wraz z załącznikami: PIT/B, PIT/Z i PIT/ZG,
    > PIT-37 wraz z załącznikami: PIT/D, PIT-2K, PIT/O,
    > PIT-38 wraz z załącznikiem PIT/ZG,
    > PIT-39 wraz z załącznikiem PIT/ZG"

    Odpowiadałem na żądanie wysyłania drogą elektroniczną. Widać MF nie
    jest przygotowane nie tylko z własnymi formularzami ale nawet z
    odbiorem danych :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 23. Data: 2016-01-20 12:32:59
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 20 Jan 2016 11:59:27 +0100, RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl.invalid> wrote:

    >Odpowiadałem na żądanie wysyłania drogą elektroniczną. Widać MF nie
    >jest przygotowane nie tylko z własnymi formularzami ale nawet z
    >odbiorem danych :(
    Wg informacji z forum programu pity.pl wysylka PIT-36 do MF poszla bez
    problemow. Program moze nie liczyc poprawnie w niektorych przypadkach
    ale ktos tam sobie sprawdzil ze na jego danych liczy ok i wyslal. MF
    przyjelo, jest UPO. Z tego co kojarze to bramka MF jest otwarta od
    11.01 lub 12.01

    WAM

  • 24. Data: 2016-01-20 12:44:47
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2016-01-20 o 11:58, WAM pisze:
    > W tym roku się wyjątkowo opóźnili, ale możesz poszukać innego programu
    > np http://podatek2015.pl/pit36/
    > Nie tylko pdf ze strony mf umożliwia wysyłkę.
    Jasne. Ale nie wydaje Ci się dziwne, że podatnik musi szukać właściwego
    programu, by wysłać do urzędu deklarację drogą elektroniczną, do czego
    zresztą MF od dłuższego czasu gorąco zachęca?

    Maciek

  • 25. Data: 2016-01-20 15:35:34
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 20 Jan 2016 12:44:47 +0100, Maciek <m...@n...pl> wrote:

    >Jasne. Ale nie wydaje Ci się dziwne, że podatnik musi szukać właściwego
    >programu, by wysłać do urzędu deklarację drogą elektroniczną, do czego
    >zresztą MF od dłuższego czasu gorąco zachęca?
    W ogólnym przypadku masz rację.
    A w szczególnym: dla mnie jest dziwne poszukiwanie możliwości wysłania
    na stronie MF :) Od "zawsze" wypełniam PITy programami (kiedyś MF nie
    wiedziało co to PDF a co dopiero edytowalny formularz) więc nie
    wpadłbym na to aby szukać takich rozwiązań w sektorze rządowym ;)

    Dobra, kiedyś mi się zdarzyło wysłać PDFem ale tylko raz - trzeba było
    doinstalowywać jakieś cuda-wianki-wtyczki z którymi był jakiś problem.
    Odpuściłem :)

    WAM

  • 26. Data: 2016-01-20 19:15:35
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2016-01-20 o 15:35, WAM pisze:
> [...]
    > Dobra, kiedyś mi się zdarzyło wysłać PDFem ale tylko raz - trzeba było
    > doinstalowywać jakieś cuda-wianki-wtyczki z którymi był jakiś problem.
    e-deklaracje, to nie jest tylko edytowalny formularz, tylko programik
    zarządzający formularzami, pozwalający je wypełnić, wysłać, odebrać UPO,
    wszystkie wysłane/odebrane dokumenty przechować i ewentualnie
    archiwizować. Czyli jest to coś, co proponujesz z firm trzecich, w
    prostej, niedużej i strawnej dla mnie formie (przynajmniej jak na twory
    zamawiane przez naszą kochaną administrację).

    Maciek

  • 27. Data: 2016-01-20 20:37:04
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 20 Jan 2016 19:15:35 +0100, Maciek <m...@n...pl> wrote:

> [...]
    >prostej, niedużej i strawnej dla mnie formie (przynajmniej jak na twory
    >zamawiane przez naszą kochaną administrację).
    Jasne rozumiem, tyle że kiedyś ich nie było i przyzwyczaiłem się do
    firm trzecich. I tak już tkwię, za wyjątkiem jednej próby. I polecam
    bo działa i nie trzeba się denerwować na urzędników ;)

    WAM

  • 28. Data: 2016-01-20 22:39:49
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2016-01-20 o 20:37, WAM pisze:
    > Jasne rozumiem, tyle że kiedyś ich nie było i przyzwyczaiłem się do
    > firm trzecich. I tak już tkwię, za wyjątkiem jednej próby. I polecam
    > bo działa i nie trzeba się denerwować na urzędników ;)
    Ja od lat tkwię w e-deklaracjach i z premedytacją nie przechodziłem na
    inny soft, zakładając, że tylko "państwowa" aplikacja ma szansę zostać
    długi czas darmowa, a dodatkowo będzie na pewno zgodna z aktualnie
    obowiązującymi przepisami i przygotowana na czas. Z komercyjnymi różnie
    bywa. Od producenta zależy, czy za rok, czy dwa darmowy soft nie stanie
    się płatny, a ja zostanę z danymi, których np. nie można w żaden sposób
    z programu wyeksportować do innego programu. Widzę jednak, że
    "państwowość" aplikacji nie gwarantuje niczego :-)

    Maciek

  • 29. Data: 2016-01-21 11:33:48
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 20 Jan 2016 22:39:49 +0100, Maciek <m...@n...pl> wrote:

    >się płatny, a ja zostanę z danymi, których np. nie można w żaden sposób
    >z programu wyeksportować do innego programu. Widzę jednak, że
    >"państwowość" aplikacji nie gwarantuje niczego :-)
    A co tam jest do eksportowania, te kilka danych osobowych do
    wklepania? Co prawda co roku importuje z poprzedniego formularza ale
    jeśli ten import by nie zadziałał to szybciej przeklepię te kilka
    informacji niż zdążę pomyśleć dlaczego nie działa.
    Po wysłaniu dokumentu zapisuje sobię jako PDF PITa + PDF UPO.

    Nic więcej do szczęścia (ministra) nie potrzeba.

    Więcej czasu poświęciliśmy tutaj na pisanie niż zajmuje
    instalacja+wypełnienie (bez importu), wysyłka i wydruk na drukarce lub
    zapisanie do PDF tego co trzeba :)

    WAM