  • 11. Data: 2006-12-04 12:21:43
    Temat: Re: EŚT
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 04-12-2006 o 08:54:36 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > Miałem na myśli, że może nie być oczywiste iż taki zakup *również* :)

    A to to swoją drogą :)

    > IMO - na tej fakturze, na odwrocie.

    To już zrobiłem z braku laku, nic innego mi nie przyszło do głowy :)

    > Przede wszystkim jest ryzyko, że samemu się zapomni :)
    > A ew. zmiana zeznań raczej nie zostanie dobrze odebrana :]

    Haha, domyślame się :)

    pozdrawiam

  • 12. Data: 2006-12-07 21:50:53
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 04-12-2006 o 09:25:41 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > Przy ujmowaniu w miesiącu wpisów IMO można sobie podywagować :)
    > "Moja" EST (mam drukowaną) ma osobą pozycją dla am. jednorazowej, IMO
    > czy w omawianym przypadku w poz. E wpisze się 0 czy 100% wartości
    > to ujdzie w tłumie - grunt żeby przy następnym wpisie (przy ulepszaniu
    > albo w nowym roku) ująć tam 100%

    Czyli - w nowym roku jednak przepisuje się istniejące pozycje ale nie do
    nowej ewidencji
    tylko na nową stronę że tak powiem?
    Moim zdaniem nie ma taka operacja sensu dla moich jednorazowo
    amortyzowanych sprzętów
    bo co miałem odpisać to odpisałem i zakładamy tutaj że
    ulepszać/modyfikować nie będę.

    pozdrawiam

  • 13. Data: 2007-01-05 19:25:36
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 02-12-2006 o 18:20:21 t <r...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > X) data, nazwa itp (kilka początkowych i oczywistych do wypełnienia)
    > A) wartość początkowa;
    > B) stawka amortyzacyjna;
    > C) kwota odpisu amortyzacyjnego za dany rok podatkowy i narastająco za
    > okres dokonywania tych odpisów, w tym także, gdy składnik majątku był
    > kiedykolwiek wprowadzony do ewidencji (wykazu), a następnie z niej
    > wykreślony i ponownie wprowadzony;
    > D) zaktualizowana wartość początkową;
    > E) zaktualizowana kwotę odpisów amortyzacyjnych;
    > F) wartość ulepszenia zwiększającą wartość początkową;
    > G) datę likwidacji oraz jej przyczynę albo datę zbycia.

    No i moje pytania:

    1) Czy te kolumny D i E, a konkretnie "zaktualizowanie" odnosi się
    do niejakiego "przeszacowania" które było ostatni raz w 95r. lub okolicach,
    czy chodzi tutaj o wartość początkową powiększoną o wartość ulepszenia?

    2) Niech A=WP=2000zł. Teraz ulepszam taki ŚT(załóżmy że mam tylko jeden
    komputer
    w EŚT do którego dokupuję _coś_ za 4000zł). Jak to ująć w ewidencji w
    istniejącyj wierszu nr 1
    i ew. w nowy wierszu nr 2. Czy w wierszu 1 wpisuję F=4000zł

    3) Czy po ulepszeniu ŚT za te 4000zł WP tego środka się zwiększa o wartość
    ulepszenia
    i na nowy rok wpisać już odpowiednio większą WP(2000zł+4000zł), czy też WP
    jest już wiecznie 2000zł,
    a zaktualizowana wartość jest powiększona(do 6000zł)?

    pozdr

  • 14. Data: 2007-01-05 20:12:51
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 05-01-2007 o 20:25:36 t <r...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > okolicach,
    > czy chodzi tutaj o wartość początkową powiększoną o wartość ulepszenia?

    Znalazłem Art. 22o w UoPDoOF. Jeśli dobrze rozumiem to można nie wypełniać
    D/E
    albo wypełniać wartościami z A/C, póki nie ukaże się kolejne
    rozporządzenie?

> [...]
    > istniejącyj wierszu nr 1
    > i ew. w nowy wierszu nr 2. Czy w wierszu 1 wpisuję F=4000zł

    Dalej aktualne :)

> [...]
    > WP jest już wiecznie 2000zł,
    > a zaktualizowana wartość jest powiększona(do 6000zł)?

    Jeśli to co napisałem w pkt 1 jest prawdą, to znaczy że WP się zwiększa
    a co za tym idzie zaktualizowana WP też, jeśli ją uwzględniać w EŚT.
    Aktualne pozostaje pytanie z pkt 2 - jak "technicznie' w EŚT dokonać
    ulepszenia zwiększającego WP - co wpisać w wierszu istniejącym i jak
    wypełnić
    ew. wiersz kolejny.

    pozdr

  • 15. Data: 2007-01-05 20:22:26
    Od: t <r...@o...pl>

    Rozporządzenie w sprawie przeszacowania:

    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=open&id=
    WDU19950070034

    (Dz. U. nr 7, poz. 34; ostatnia zmiana w Dz. U. z 1999 r. nr 95, poz.
    1101).

    I przykładowa tabela współczynników przeszacowania:

    http://firma.onet.pl/bap/teksty/080295.htm

    Czyli jestem juz blisko celu rozłożenia na czynniki pierwsze tej cholernej
    EŚT.
    Jak czegoś nie rozumiem do końca to mnie trafia :)

    pozdr

  • 16. Data: 2007-01-05 22:16:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Jan 2007, t wrote:

    Suma czyli 6000 zł.
    Art.22g.

    Tak, suma.
    Art.22g.17 :)
    Istotne, bo amortyzację liczy się od WP.
    Mając dwa ST "takie sobie" i dokupując do nich różności, opłaca się
    pakować wszystko "nowe" w ten droższy - WP będzie rosła i rata
    amortyzacyjna też.

    > Jeśli to co napisałem w pkt 1 jest prawdą, to znaczy że WP się zwiększa
    > a co za tym idzie zaktualizowana WP też, jeśli ją uwzględniać w EŚT.

    Tak.

    > Aktualne pozostaje pytanie z pkt 2 - jak "technicznie' w EŚT dokonać

    Przyznam szczerze że nie chce mi się sprawdzać :)

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2007-01-05 22:33:24
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 05-01-2007 o 23:16:44 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > Mając dwa ST "takie sobie" i dokupując do nich różności, opłaca się
    > pakować wszystko "nowe" w ten droższy - WP będzie rosła i rata

    Thx.

    > Przyznam szczerze że nie chce mi się sprawdzać :)

    Spok, to pytanie "na zapas" :)

    A co sądzisz o tych "zaktualizowanych" wartościach - na moją logikę
    powinny pozostać puste póki minister nie wyda rozporzadzenia odnosnie
    kolejnej
    "aktualizacji" wartości ŚT. Czy może zbyt szczegółowo to rozgryzam i te
    rubryki
    nie mają znaczenia - ZTCP Ty zawsze piszesz żeby je wypełniać, a z drugiej
    strony
    Mała Księgowość Rzp zostawia je puste.

    BTW się dopytam - EŚT prowadzi się rok-rocznie z zachowaniem ciągłości,
    a co z EW? Czy wyposażenie się przepisuje z roku na rok i jesli tak
    to jaki numer pozycji wpisać dla wyposażenia z poprzednich lat?

    pozdr

  • 18. Data: 2007-01-06 16:04:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Jan 2007, t wrote:

    > BTW się dopytam - EŚT prowadzi się rok-rocznie z zachowaniem ciągłości,
    > a co z EW? Czy wyposażenie się przepisuje z roku na rok

    Hm... jak się prowadzi nie wiem ;)
    Ja mam po prostu ewidencję z jakimś wpisem na krzyż... i tak sobie
    leży. Nic nie przepisuję :), przecież dane są aktualne.

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2007-01-08 00:52:26
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 06-01-2007 o 17:04:46 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > Hm... jak się prowadzi nie wiem ;)
    > Ja mam po prostu ewidencję z jakimś wpisem na krzyż... i tak sobie
    > leży. Nic nie przepisuję :), przecież dane są aktualne.

    Spox, to mam jeszcze ostatnie pytanie z tej serii :)
    Do tej pory prowadziłem EST ręcznie. Teraz chciałbym
    drukować z OO Calc, ale nie wiem jak to zrobić technicznie żeby było
    rzetelnie
    - mogę druknąć raz na początek roku i potem przy każdej zmianie danych
    (no bo jak coś dokupię albo gorzej - zlikwiduję - to już na tej samej
    kartce nie
    dodrukuję/przedrukuję tego co trzeba)? Czyli za dany rok byłoby od 1 do N
    wydruków,
    pytanie bieże się stąd że np KPiR nie można przedrukowywać.

    pozdr

  • 20. Data: 2007-01-08 09:06:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 8 Jan 2007, t wrote:

    > Do tej pory prowadziłem EST ręcznie.

    Żeby była jasność - też tak prowadzę.

> [...]
    > wydruków,
    > pytanie bieże się stąd że np KPiR nie można przedrukowywać.

    A moje pytanie jest takie, co stoi na przeszkodzie żeby EST była
    w komputerze, a ew. jej wydruk "raz na rok" czy ileś tam?

    pzdr, Gotfryd