    From: t <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: EŚT
    Date: Fri, 05 Jan 2007 21:12:51 +0100

    Dnia 05-01-2007 o 20:25:36 t <r...@o...pl> napisał(a):

    > No i moje pytania:
    >
    > 1) Czy te kolumny D i E, a konkretnie "zaktualizowanie" odnosi się
    > do niejakiego "przeszacowania" które było ostatni raz w 95r. lub
    > okolicach,
    > czy chodzi tutaj o wartość początkową powiększoną o wartość ulepszenia?

    Znalazłem Art. 22o w UoPDoOF. Jeśli dobrze rozumiem to można nie wypełniać
    D/E
    albo wypełniać wartościami z A/C, póki nie ukaże się kolejne
    rozporządzenie?

    > 2) Niech A=WP=2000zł. Teraz ulepszam taki ŚT(załóżmy że mam tylko jeden
    > komputer
    > w EŚT do którego dokupuję _coś_ za 4000zł). Jak to ująć w ewidencji w
    > istniejącyj wierszu nr 1
    > i ew. w nowy wierszu nr 2. Czy w wierszu 1 wpisuję F=4000zł

    Dalej aktualne :)

    > 3) Czy po ulepszeniu ŚT za te 4000zł WP tego środka się zwiększa o
    > wartość ulepszenia
    > i na nowy rok wpisać już odpowiednio większą WP(2000zł+4000zł), czy też
    > WP jest już wiecznie 2000zł,
    > a zaktualizowana wartość jest powiększona(do 6000zł)?

    Jeśli to co napisałem w pkt 1 jest prawdą, to znaczy że WP się zwiększa
    a co za tym idzie zaktualizowana WP też, jeśli ją uwzględniać w EŚT.
    Aktualne pozostaje pytanie z pkt 2 - jak "technicznie' w EŚT dokonać
    ulepszenia zwiększającego WP - co wpisać w wierszu istniejącym i jak
    wypełnić
    ew. wiersz kolejny.

    pozdr