    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: EW, było: spadek i podatek, dotyczy: "..VAT za paliwa.."
    Date: Thu, 12 May 2005 17:33:17 +0200

    On Thu, 12 May 2005, Kriss wrote:
    [...]
    >+ > Cytat brzmiał:
    >+ > ++++ CYTAT ++++
    >+ > Wpis do wyposażenia OK , pod warunkiem,że okres użytkowania nie
    >+ > przekroczy 1 roku.Jeśli przekroczy z automatu WP staje się ŚT
    >+ > ze wszystkimi konsekwencjami w tym korektą KUP w dacie zakupu.
    >+ > +++ koniec cytatu +++
    [...]
    >+ Drodzy Gotfrydzie i Jarku!
    >+ Celowo zostawiłem FRAGMENTY powyżej bo jak uważnie przeczytasz to co napisałeś
    >+ dojdziesz mam nadzieję do tych samych wniosków co zapisane niżej;
    >+ 1.Wkładasz mi w usta wypowiedzi nie moje co widać nawet w cytatach z moich
    >+ postów.Nigdzie nie napisałem o karach i odsetkach.

    OK, "karę" zapisywałem mając na myśli odsetki karne.

    >+ Pisałem o konsekwencjach i konieczności korekty KUP.

    Owszem, *jeśli* występuje przymus przeklasyfikowania z EW na ST
    to owa korekta KUP ma postać nie tylko "cofnięcia z KUP" (i poddania
    amortyzacji) ale wtórnie wywołuje konieczność doliczenia odsetek
    karnych.
    Nie miałem na myśli innej 'kary' - i wnoszę o łagodny wymiar kary
    w tym względzie (tj. ekspesyjnego określania "kara" dla odsetek
    karnych).

    >+ Dla mnie konsekwencją i korektą jest sam fakt zmiany
    >+ statusu "przedmiotu" z wyposażenia na ŚT po upływie roku.

    Problem w tym iż konieczności takiej zmiany NIE MA; znaczy
    IMO, AFAIK & przeczytwaszy ileś dywagacji na ten temat - bynajmniej
    nie mam na myśli tego wątku.
    +-----------------------------------+
    I *o to* i *tylko o to* idzie !
    +-----------------------------------+

    Jeśli uważasz że taka konieczność *jest* - to przyjmuję do wiadomości,
    niemniej uważam iż się mylisz i swojej EW korygować nie będę.
    Chyba żeby istniały przekonujące argumenty (niżej).

> [...]
    >+ konsekwencjami.Jeśli coś przestaje spełniać warunki uznania za wyposażenie (Z
    >+ MOCY PRAWA) to staje się środkiem trwałym co jest zapisane w ustawie.Ustawa ta
    >+ pozostawia "do uznania podatnika" czy ujawni takie ŚT w EŚT czy
    >+ nie.Ustawodawca racjonalnie uznał,że co prawda konsekwencje są (zmiana
    >+ kwalifikacji KUP)ale fakt możliwości stosowania dla takich środków trwałych
    >+ amortyzacji jednorazowej w miesiącu zakupu lub mastępnym pozostaje bez wpływu
    >+ na wysokość KUP i ustalenie prawidłowego zobowiązania podatkowego.

    Kiedy ja ci podałem konkretne numerki zapisów z ustawy:
    - to co *ty* cały czas piszesz to jest art. 22f.3
    - to co ty cały czas POMIJASZ a na co Jarek i ja się powołujemy
    to jest art. 22d.
    *INNY* artykuł.
    Na odesłanie do ustawy odpowiedziałeś co odpowiedziałeś... i tyle.

    Jeśli uważasz iż wpis do EW następuje na podstawie art. 22f.3 to
    ja się nie zgadzam z takim poglądem, zaś art. 22d.1 wyraźnie stanowi
    o bezterminowym zaliczeniu w KUP.
    Art. 22e (konieczność "przepisania" do ESToWNiP, korekty KUP
    i naliczenia odsetek) dotyczy TYLKO tych składników które
    NIE są objęte przez art. 22d.1 - czyli dotyczy tylko "składników"
    droższych.

    >+ Dla
    >+ czytelności ewidencji (JA)wykreśliłbym WP z EWP z adnotacją - zmiana statusu -
    >+ przeniesiono do EŚT a w EŚT ujawniłbym jako ŚT zamortyzowany w dacie zakupu
    >+ (lub przekazania).

    Nie ma potrzeby dokonywania takiej czynności.
    IMO & AFAIK :) !

    >+ Obligatoryjna zmiana stanu faktycznego wymuszona okolicznościami(przepisami)

    ...dla WP < 3500 *NIE MA* takiej obligatoryjności !
    Zamiast oświadczać nam że nie zniżysz się do cytowania ustawy bo
    czujesz się urażony sprawdź:
    ++++
    Art. 22e. 1. Jeżeli podatnicy nabędą lub wytworzą [...]
    składniki majątku o wartości początkowej
    przekraczającej 3.500 zł
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ----

    Dla NIEPRZEKRACZAJĄCYCH *nie ma potrzeby* nic "przekwalifikowywać",
    korygować ani przeliczać !
    "Raz w KUP a dobrze".
    A dokładniej mówiąc: art. 22e ich nie dotyczy, więc musiałby istnieć
    inny art. nakazujący takie "przekwalifikowanie".
    Nie znam.
    Od czasów Orki przeczytałem chyba wszystkie posty na .podatki - nikt
    nigdy się nie przyznał żeby coś takiego widział.
    Zakładam że nie ma :>

    >+ jest zmianą rodzącą określone konsekwencje i skutki.

    ...kiedy (jak to ująłeś: "w stanie faktycznym omawianym w wątku")
    żadnych skutków NIE MA.
    IMO & AFAIK etc. i wyrażeniem zgody iż wolno ci uważać inaczej
    - pod jednym jedynym warunkiem: że zostawisz mi prawo uważać
    jak uważam.

    >+ zmienia się podstawa prawna nabycia uprawnienia(definicja).

    Nie mam nic przeciw temu żeby to było *twoje* zdanie :)

    >+ > >+ Lubię straszyć.
    >+ >
    >+ > ...no a ja wziąłem w obronę postraszonych ;) !
    >+ > Siebie na początek !
    >+ Jeszcze chwila i uwierzę,że strachliwy jesteś.

    No widzisz ;)

    >+ Mam nadzieję,że w sposób dość jasny ustaliliśmy genezę konfliktu.Tkwi ona
    >+ w "dopisaniu" przez Ciebie i Jarka do polemiki "autorskich" interpretacji
    >+ definicji "konsekwencji" i wyliczania skutków w rozumieniu przepisów,których

    Nie - krok wcześniej.
    W tym iż IMO & AFAIK nie ma konieczności (podstawy prawnej nakazującej)
    przekwalifikowywania czegokolwiek co nie przekroczyło "progu" (aktualnie
    3500 zł, było w zasięgu mojej pamięci 2500 i chyba 1500 zł - dlatego
    wolę określenie "próg" - co ci się nie spodobało - niż bieżącą wartość
    "3500 zł").

    Jako iż wyraziłem opinię iż takiej podstawy nie ma oraz iż czasami
    tylko "paragrafy" :) mogą zmienić mój pogląd - to mówię iż
    właśnie mamy taki stan.
    Uwierzę iż się mylę jak ujrzę konkretny przepis, wyrok NSA lub
    najmniej ;) urzędową interpretację...

    >+ NIE PODAŁEM,

    ...ano to osobny problem. Że uznałeś iż nie warto się schylać.

    >+ przy odmiennym rozumieniu definicji słowa a następnie uznaniu
    >+ tych interpretacji za moje.Drugim powodem jest MOJA sugestia obligo
    >+ zamiast "może" lub "nie musi".

    No i teraz już zwątpiłem: jak podatnik *nie musi* nic przepisywać
    (z EW do ST) - to o czym pisałeś wyżej ??

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)