  • 1. Data: 2005-01-13 20:11:36
    Temat: Re: Eksport uslug a stawka VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 13 Jan 2005, YOeLL wrote:

    >+ Witam serdecznie Grupowiczow
    >+
    >+ Pozwalam sobie zadac pytanie tutaj,

    ...NTG... ;]

    >+ bo "kochane" US to ostatnia instytucja,
    >+ ktora cos wie na ten temat.

    ...bywa, na "właściwej" grupie - czyli .prawo.podatki :) taka opinia
    do najrzadszych nie należy :[

    >+ Wykonuje uslugi dla firmy zarejestrowanej w Holandii.

    To jaki "eksport" ????
    Chyba masz 8 miesięcy w zaległości czytania ustaw ? ;)

    To *nie jest eksport*. Eksport jest POZA UNIĘ, my już *nie mamy
    granicy celnej z unią* !!

    >+ Konkretnie jestem ich przedstawicielem handlowym w polsce. Usluga
    >+ polega na opieka nad klientami, przyjmowanie zamowien i przekazywaniem ich
    >+ do centrali itp (w branzy IT). Stad moje pytanie: wystawiajac fakture na
    >+ usluge, jaka stawka VAT jest obowiazujaca w takim przypadku?

    Ja się nie podejmuje powiedzieć jak w tym przypadku określić "miejsce
    wykonywania usługi". Chyba "w kraju" - ale spytaj na .podatki.
    Jeśli w kraju - no to "standardowo 22%".
    Jeśli miałoby być to "wykonywania w Holandii" (mi NIE pasuje, ale
    *dla porządku* przytaczam) - to byłoby *bez* VATu.
    Nie mylić z 0% ani "zw" - BEZ VATu ("nie podlega").
    Przejrzyj ostatnich kilkanaście dni .podatków - było.
    Pozwalam sobie na crosspost...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 2. Data: 2005-01-14 08:13:25
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 1/13/2005 9:11 PM, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Ja się nie podejmuje powiedzieć jak w tym przypadku określić "miejsce
    > wykonywania usługi". Chyba "w kraju" - ale spytaj na .podatki.

    Chyba zastosowanie będą mieć:
    - art. 27 ust 4 pkt. 11 dla usług określonych w art. 27 ust 4 pkt 1
    - 28 ust. 6 dla pozostałych usług (wymienionych w 5 pkt 1 lit b)

    --
    gefragt