  • 1. Data: 2004-04-27 17:15:47
    Temat: Ekwiwalent a ZUS i pdof ???
    Od: Chris Gold <c...@w...pl>

    Witam Wszystkich
    Proszę Was o poradę w następującej sprawie:
    Pracownik pracujący poza firmą przesyła różne dokumenty za pomocą własnego
    faksu z własnego telefonu.
    Firma chce mu wypłacić ekwiwalent za używanie tego sprzętu, będący
    równowartością kosztów brutto połączeń związanych z faksowaniem.
    Pytanie:
    Czy zgodnie z art.21 ust.1 pkt.13 ekwiwalent będzie zwolniony z pdof???
    Czy ten ekwiwalent będzie oskładkowany ZUS??
    Mam wrażenie, że nie będzie ten ekwiwalent ani oskładkowany ani
    opodatkowany, ale chciałbym się upewnić......
    Pozdrawiam
    Krzysiek

  • 2. Data: 2004-04-28 07:58:44
    Temat: Re: Ekwiwalent a ZUS i pdof ???
    Od: "rachuba" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > Mam wrażenie, że nie będzie ten ekwiwalent ani oskładkowany ani
    > opodatkowany, ale chciałbym się upewnić......

    tak, masz rację.
    Wypłata pracownikowi koniecznie musi się nazywać "ekwiwalent za używanie
    ..."
    nie jest ono opodatkowane, ani ozusowane.
    Nie wykazuje sie tego w PIT-11 pracowanika.
    Firma księguje ten wydatek bezpośrednio w koszty.

  • 3. Data: 2004-04-28 17:36:15
    Od: Chris Gold <c...@w...pl>

    Dzięki za info Rachuba
    Pozdrawiam