    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: FV i 2 miejsca prowadzenie dzialanosci
    Date: Thu, 10 Jul 2008 10:52:43 +0200
    <g528le$6fs$1@news.onet.pl> <s...@p...org>
    <g52ahc$cb3$1@news.onet.pl> <s...@p...org>
    <1...@a...googlegroups.com>
    <s...@p...org>
    <2...@j...googlegroups.com>
    <s...@p...org>
    <Pine.WNT.4.64.0807101021390.2368@quad>
    <s...@p...org>

    On Thu, 10 Jul 2008, Wojciech Bancer wrote:

    > To w końcu "nie ma", czy "jest to jego adres zamieszkania"? :)

    No tak, należało się spodziewać podobnego ciosu ;)
    "Nie jest zdefiniowany w przepisach".
    IMO należy czytać to tak: jeśli nie istnieje przepis ogólny, definiujący
    znaczenie dla całego prawa, a dane określenie zostało użyte w przepisie,
    to w myśl zasad ogólnych w rachubę wchodzi wykładnia celowościowa
    czyli "przepis musi być tłumaczony tak, aby był najbardziej zdatnym
    œrodkiem do osišgnięcia celu ustawy" (z gugla z 1. linku, nie moje :))
    w powiązaniu ze znaczeniem słownikowym.
    Jedno i drugie prowadzi do wniosku że "nie ma, ale jeśli ktoś użył
    takiego określenia nie definiując go inaczej na potrzeby danego
    aktu prawnego to należy domniemać znaczenie słownikowe czyli
    miejsce zamieszkania" :)

    "celowość" można wywieść z faktu jednolitego używania "siedziba
    osoby prawnej lub miejsce zamieszkania osoby fizycznej" tam, gdzie
    są definicje siedziby i miejsca zamieszkania (czyli KC).

    Ujdzie?
    :D

    No i na deser: podany formularz *nie stanowi prawa*!
    Prawem jest rozporządzenie na podstawie którego został wydany.
    Do ciekawostek należy dodać fakt, że na formularzu "zapomnieli"
    podać podstawę (tak, wiem, nie ma przepisu że trzeba).

    pzdr, Gotfryd