    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Faktura VAT - elektroniczna i bez podpisu
    Date: Fri, 15 Feb 2008 22:45:12 +0100

    On Fri, 15 Feb 2008, Terrmit wrote:

    > Gotfryd Smolik news pisze:
    > [ciach]
    > Wydrukować sobie można praktycznie wszystko. Równie dobrze
    > sprzedawca może wydrukować dla siebie kopię na kwotę 1200,
    > a dla mnie oryginał na kwotę 2850 i wysłać mi to pocztą tradycyjną.
    > Kopii nie widzę, więc nie mam pojęcia, że sprzedawca oszukał.

    Ale oszustwo to przestępstwo dość poważne, szczegolnie jakby
    takich oszukanych było kilku, to:

    > I równie dobrze ja mogę oświadczyć, że taką właśnie fakturę
    > otrzymałem tradycyjną pocztą od sprzedawcy.
    > Oczywiście dokładne badania dokumentu i drukarek ujawnią, gdzie
    > ona faktycznie została wydrukowana.

    ...otóż to.

    > Tyle tylko, że jedyną
    > różnicą w fakturze papierowej i elektronicznej jest nośnik

    Nie, przecież wiesz.
    Zbiór danych elektronicznych NIE JEST FAKTURĄ. I tyle.
    W świetle prawa oczywiscie :)
    W związku z tym jak ktoś sobie *sam* ją wydrukuje i zostanie to
    udowodnione, to są pewne szanse że to właśnie "drukarz" stanie
    pod zarzutem fałszowania dokumentu.
    Jak mu się uda udowodnić że "takie dane ściągnął" to przestanie
    być podejrzanym o fałszowanie treści, ale zostanie winnym
    doprowadzenia do "zniknęcia" podatku.

    > tu jest papier, a tu np. dysk twardy. Równie dobrze nasz
    > kochany Urząd mógłby oświadczyć, że ważne są tylko faktury
    > wyskrobane na glinianych tabliczkach. Absurd.

    Ale tak jest :), osobiście też jestem przeciw.

    > Rozumiem, już czym kieruje się US, ale nie rozumiem, czemu
    > "oni" ciągle traktują nas jak potencjalnych oszustów i złodziei.
    > Może dlatego, że sami nas często oszukują, np. przez kilka lat
    > nie zmieniana stawka za kilometr do ewidencji przebiegu pojazdu.

    Mawiają że rząd wywodzi się z narodu, tak? ;)
    Oczywiście, masz rację - temu samemu celowi służy mydlenie oczu
    zmienianiem od czasu do czasu zasad liczenia czegoś-tam: a to od
    minimalnego zarobku, a to od czegoś innego (i za każdym razem tak
    dziwnie się składa, że średnio obywatelom jakiś procent "rozliczeń"
    się zmienia na korzyśc państwa).

    pzdr, Gotfryd