  • 1. Data: 2009-01-11 18:42:28
    Temat: Faktura korygująca daty
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Wystawiłem fakturę z datą wystawienia/sprzedaży w styczniu 2008 :-)

    W nowym rozporządzeniu fakturowym jest:

    "§ 14. 1. Fakturę korygującą wystawia się również, gdy podwyższono cenę po
    wystawieniu faktury lub w razie stwierdzenia pomyłki w cenie, stawce lub kwocie
    podatku ****bądź w jakiejkolwiek innej pozycji faktury****.
    2. Faktura korygująca dotycząca podwyższenia ceny powinna zawierać co najmniej:
    1) numer kolejny oraz datę jej wystawienia;
    2) dane zawarte w fakturze, której dotyczy faktura korygująca:
    a) określone w § 5 ust. 1 pkt 1-4,
    b) nazwę (rodzaj) towaru lub usługi objętych podwyżką ceny;
    3) kwotę podwyższenia ceny bez podatku;
    4) kwotę podwyższenia podatku należnego.
    3. Faktura korygująca wystawiana ****w przypadku pomyłek****, o których mowa w ust.
    1,
    zawiera dane określone w ust. 2 pkt 1 i pkt 2 lit. a, >>>>kwoty podane w omyłkowej
    wysokości
    oraz kwoty w wysokości prawidłowej<<<<."

    Z zaznaczonych fragmentów wynika mi, że owszem, można wystawić korektę na pomyłki,
    ale to musza być pomyłki w kwotach.

    A co zrobić w przypadku błędnych dat?

    I jeszcze pytanie o "tytuł" takiej faktury - wystarczy "FAKTURA KORYGUJĄCA"
    tak jak minister zapisał, czy musi być "KOREKTA FAKTURY VAT" albo "FAKTURA KORYGUJĄCA
    VAT"
    /"FAKTURA VAT KORYGUJĄCA" ?
    Nigdy nie wystawiałem faktury korygującej ani nie mam żadnej pod ręką i nie jestem
    pewien
    czy to "FAKTURA KORYGUJĄCA" powinno być zamiast, czy obok "FAKTURA VAT".

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 2. Data: 2009-01-11 19:46:14
    Temat: Re: Faktura korygująca daty
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Tomek w <news:op.unlvk2l6l60ql1@unk>:

    > Wystawiłem fakturę z datą wystawienia/sprzedaży w styczniu 2008 :-)
    > W nowym rozporządzeniu fakturowym jest:

    [ciach]

    Chcesz dyskutować o nowym rozporządzeniu to nie baw sie w Tri... ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2009-01-11 19:51:49
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 11-01-2009 o 20:46:14 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał(a):

    > [ciach]
    >
    > Chcesz dyskutować o nowym rozporządzeniu to nie baw sie w Tri... ;-)

    Przyznam oporny jestem co do rozumienia Twoich postów :-)
    Tri... *chyba* odszyfrowałem, ale nie wiem o co chodzi.

    W zakresie tych faktur nowe jest podobne do starego,
    ale że stare już nie obowiązuje to wkleiłem fragment z nowego.

    Jak wiesz to weź napisz, jutro to muszę wystawić, KIP już
    się zbłaźnił mi do słuchawki ze 20 razy więc nawet nie będę próbował
    dzwonić, doradca podatkowy weźmie 100 za pomoc a tutaj chodzi o dwie
    literówki w datach :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 4. Data: 2009-01-11 20:07:12
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Tomek w <news:op.unlysne7l60ql1@unk>:

    > Przyznam oporny jestem co do rozumienia Twoich postów :-)
    > Tri... *chyba* odszyfrowałem, ale nie wiem o co chodzi.

    Chodzi o to, że prościej podać link:
    <http://www.mf.gov.pl/_files_/podatki/vat_i_akcyzowy
    /akty_prawne/2008/roz._mf_z_dnia_28.11.2008r._w_spra
    wie_zwrotu_podatku_niektorym_podatnikom,_wystawiania
    _faktur,_sposobu_ich_prz.pdf>

    > Jak wiesz to weź napisz, jutro to muszę wystawić

    Musisz? A nie możesz poczekać na notę? :D

    § 15. 1. Nabywca towaru lub usługi, który otrzymał fakturę lub
    fakturę korygującą zawierającą pomyłki dotyczące jakiejkolwiek
    informacji wiążącej się _zwłaszcza_ ze sprzedawcą lub nabywcą lub
    oznaczeniem towaru lub usługi, _z wyjątkiem_ pomyłek w pozycjach
    faktury określonych w _§ 5 ust. 1 pkt 6 - 12_, może wystawić fakturę
    nazwaną notą korygującą.

    Czyli np. dzień, miesiąc i rok wystawienia faktury jest w gestii
    nabywcy i możesz uwzględnić jego sugestię :D Podobnie nazwa tego co mu
    sprzedałeś może mu sie nie podobać i może zaproponować swoją, albo np.
    numer Twojej faktury... ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 5. Data: 2009-01-11 20:26:50
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Tomek wrote:
    > Nigdy nie wystawiałem faktury korygującej ani nie mam żadnej pod ręką i nie jestem
    pewien
    > czy to "FAKTURA KORYGUJĄCA" powinno być zamiast, czy obok "FAKTURA VAT".

    Dla tego przykładu PTC (Era) wystawia kwity zatytułowane
    KOREKTA FAKTURY
    Faktura korygująca VAT nr [...]

    Piotrek

  • 6. Data: 2009-01-11 20:49:55
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 11-01-2009 o 21:07:12 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał(a):

    > Musisz? A nie możesz poczekać na notę? :D

    Mogę, ale:
    1) Nabywca nie ma specjlanego interesu w wystawianiu noty - on sobie odliczy
    w styczniu, zgodnie z datą otrzymania i nie musi nawet zauwazyć błędu
    2) To jest mój nowy klient, dosyć zabiegany, dobrze rokujący - a ja puszczam
    takiego flucha :-) Chcę to szybko naprawić żeby on nie musiał nic z tym robić

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 7. Data: 2009-01-11 20:51:38
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 11-01-2009 o 21:26:50 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> napisał(a):

    > Dla tego przykładu PTC (Era) wystawia kwity zatytułowane
    > KOREKTA FAKTURY
    > Faktura korygująca VAT nr [...]

    Wygląda jakby jakich "doradczyna" chciał się zabezpieczyć
    na wszystkie strony :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 8. Data: 2009-01-12 09:02:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 11 Jan 2009, Tomek wrote:

> [...]
    >
    > "§ 14. 1. Fakturę korygującą wystawia się również, gdy podwyższono cenę
    > po wystawieniu faktury lub w razie stwierdzenia pomyłki w cenie,
    [...]
    > Z zaznaczonych fragmentów wynika mi, że owszem, można wystawić korektę na pomyłki,
    > ale to musza być pomyłki w kwotach.

    Zaraz, sam wyraźnie podkreślasz "bądź jakiejkolwiek innej pozycji"
    a później czepiasz się zawężenia kwot?

    > A co zrobić w przypadku błędnych dat?

    A co nie pasuje z korektą?
    Data to nie "jakakolwiek inna pozycja"? :O

> [...]
    > tak jak minister zapisał, czy musi być "KOREKTA FAKTURY VAT" albo "FAKTURA

    Faktura korygująca ma swój własny odrębny numer.
    Ale IMO skoro ma wskazywać f-rę oryginalną, to słowa "Faktura VAT" będą
    we wskazaniu której f-ry dotyczy :D

    > Nigdy nie wystawiałem faktury korygującej ani nie mam żadnej pod ręką i nie jestem
    pewien
    > czy to "FAKTURA KORYGUJĄCA" powinno być zamiast, czy obok "FAKTURA VAT".

    Z brzmienia par.5.1.4 wynika po prawdzie, że tą pozycją jest jedynie
    sam "numer kolejny", ale IMVHO można zacytować całą treść pozycji
    "faktura VAT", razem z wszystkim co uchodzi za "numer" :)

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2009-01-12 09:43:55
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 12-01-2009 o 10:02:52 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(a):

    > [...]
    >
    > Zaraz, sam wyraźnie podkreślasz "bądź jakiejkolwiek innej pozycji"
    > a później czepiasz się zawężenia kwot?

    Bo nie rozumiem tej logiki - można korygować wszytsko ale można
    tylko kwoty :-)

    > A co nie pasuje z korektą?
    > Data to nie "jakakolwiek inna pozycja"? :O

    j.w. - nie ma w tym jakiegoś drugiego dna?

    KORYGUJĄCA VAT"

    > Faktura korygująca ma swój własny odrębny numer.
    > Ale IMO skoro ma wskazywać f-rę oryginalną, to słowa "Faktura VAT" będą
    > we wskazaniu której f-ry dotyczy :D

    W sumie racja, można i tak

    > Z brzmienia par.5.1.4 wynika po prawdzie, że tą pozycją jest jedynie
    > sam "numer kolejny", ale IMVHO można zacytować całą treść pozycji
    > "faktura VAT", razem z wszystkim co uchodzi za "numer" :)

    Ok, thx

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 10. Data: 2009-01-12 11:43:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 12 Jan 2009, Tomek wrote:

    > Bo nie rozumiem tej logiki - można korygować wszytsko ale można
    > tylko kwoty :-)

    Mi tak nie wychodzi, można korygować WSZYSTKO.
    Przeczytaj ten przepis jeszcze raz :)
    Słowa "bądź" oddziela, równoważnie ze słowem "lub", RÓZNE przyczyny
    korekty.

    Zauważ: w przypadku zmiany ceny nie mamy do czynienia z błędną
    fakturą. W ogóle. Wystawiana faktura jest prawidłowa. A później
    mamy dwie różne przyczyny błędów.

    Przyczynami korekty są:
    - zmiana ceny (w ogóle nie będąca błędem w fakturze!)
    lub
    - pomyłki w cenie, kwocie podatku
    bądź
    - pomyłki w dowolnej innej pozycji

    > j.w. - nie ma w tym jakiegoś drugiego dna?

    "nie widzę"!
    Oprócz tego, że pisarza który przygotowywał tekst ministrowi naszło na
    "twórczość".

    pzdr, Gotfryd