  • 11. Data: 2007-09-22 20:10:51
    Temat: Re: Fakturowanie
    Od: picom <picom@[no_spam]esnet.pl>

    t...@o...pl pisze:

> [...]
    > obowiązku podatkowego.
    > 2. Faktury, o których mowa w ust. 1, nie mogą być wystawione wcześniej
    > niż 30. dnia przed powstaniem obowiązku podatkowego, z zastrzeżeniem
    > ust. 3.
    > 3. Przepis ust. 2 nie dotyczy wystawiania faktur w zakresie dostaw
    > energii elektrycznej i cieplnej, gazu przewodowego, usług
    > telekomunikacyjnych i radiokomunikacyjnych oraz usług wymienionych w
    > poz. 138 i poz. 153 załącznika nr 3 do ustawy, jeżeli faktura zawiera
    > informację, jakiego okresu rozliczeniowego dotyczy.
    >
    > Więc przy telekomunikacji masz pełną dowolność

    Ale jeżeli będzie sytuacja np. na umowie ma 59zł a zapłaci 60zł lub
    mniej to na jaką kwotę mam wystawić fakturę? I co z nadpłatą lub niedopłatą?

    Piotr Lewandowski

  • 12. Data: 2007-09-22 20:17:19
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota, 22 września 2007 22:10
    (autor picom
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <fd3st3$hlq$2@node1.news.atman.pl>):

    > Ale jeżeli będzie sytuacja np. na umowie ma 59zł a zapłaci 60zł lub
    > mniej to na jaką kwotę mam wystawić fakturę? I co z nadpłatą lub
    > niedopłatą?

    a) Wystawić fakturę zaliczkową i zostawić nadpłatę na przyszły miesiąc.

    b) olać fakturę zaliczkową, jeśli to osoba fizyczna, zaksięgować jako
    nadpłatę na przyszły miesiąc

    c) zwrócić

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@b...pl s...@o...pl a...@e...com.pl

  • 13. Data: 2007-09-22 20:21:04
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota, 22 września 2007 22:07
    wasz znak: <fd3snn$hlq$1@node1.news.atman.pl>):

    > Ale przecież klient płaci za wykonaną usługę dostępu do Internetu.
    > Klient płaci po wykonanej usłudze.

    Aa... No rozumiałem, że fakturujesz przed miesiącem... Po prostu wiele firm
    tak robi, bo wtedy odłączają klienta w trakcie.

    > Ale jeżeli będzie sytuacja np. na umowie ma 59zł a zapłaci 60zł lub
    > mniej to na jaką kwotę mam wystawić fakturę?

    No jak po zapłacie to dokładnie na tyle ile zapłacił... Tutaj byś musiał
    poczekać na Gotfryda, bo on Niuanse rozumie... Wg mnie piszesz wtedy
    zaliczkową fakturę dokładnie na kwotę wpłaty, a jak klient dopłaci resztę
    to już właściwą fakturę na całość... Tylko co wtedy się dzieje z zaliczkową
    ja nie czaję :D

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@b...pl s...@o...pl a...@e...com.pl

  • 14. Data: 2007-09-22 20:25:57
    Od: picom <picom@[no_spam]esnet.pl>

    Tristan pisze:

    > b) olać fakturę zaliczkową, jeśli to osoba fizyczna, zaksięgować jako
    > nadpłatę na przyszły miesiąc

    Ok czyli rozumiem że wystawiam fakturę przy wpłacie 60zł na 59zł a
    reszta przechodzi na następny miesiąc i wtedy np. poinformować żeby
    klient zapłacił 58zł bo ma 1zł na koncie i wtedy fakturę wystawiam na
    59zł (w następnym miesiącu oczywiście)?

    I w takim wypadku jak postąpić z osobą która wpłaciła mniej?

    Piotr Lewandowski

  • 15. Data: 2007-09-22 20:32:25
    Od: picom <picom@[no_spam]esnet.pl>

    Tristan pisze:

> [...]
    > to już właściwą fakturę na całość... Tylko co wtedy się dzieje z zaliczkową

    Heh faktycznie trochę to zakręcone, ale chciałbym żeby działało to jak
    najprościej, fakturowanie po zapłacie było by najbardziej optymalne, ale
    w takim wypadku muszę wiedzieć na ten temat wszystko :)

    Piotr Lewandowski

  • 16. Data: 2007-09-22 20:37:49
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota, 22 września 2007 22:25
    wasz znak: <fd3tpe$i0a$1@node1.news.atman.pl>):

> [...]
    > reszta przechodzi na następny miesiąc i wtedy np. poinformować żeby
    > klient zapłacił 58zł bo ma 1zł na koncie i wtedy fakturę wystawiam na

    No właśnie chyba nie do końca tak. Bo skoro zapłacił 1zł zaliczki to od razu
    musisz to uwzględnić.

    Nie wiem jak masz system, ale ja bym to rozwiązał tak, że wystawiał
    dokładnie na tyle ile klient zapłacił już po zapłacie. Wpływa kasa,
    księgujesz, generujesz fakturę..... I już.

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@b...pl s...@o...pl a...@e...com.pl

  • 17. Data: 2007-09-22 20:39:34
    Od: Tristan <n...@s...pl>

> [...]

    Nie wiem jak masz system, ale ja bym to rozwiązał tak, że wystawiał
    dokładnie na tyle ile klient zapłacił już po zapłacie. Wpływa kasa,
    księgujesz, generujesz fakturę..... I już. Oczywiście jeśli klient wpłaca
    przed lub w trakcie miesiąca za który płaci. Bo jak płaci PO fakcie to
    wystawiaj po prostu faktury za wykonane usługi.

    Po prostu mam wrażenie, że nie rozumiem czy Ty przed czy po.....

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@b...pl s...@o...pl a...@e...com.pl

  • 18. Data: 2007-09-22 20:42:26
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > I w takim wypadku jak postąpić z osobą która wpłaciła mniej?

    Natychmiast odłączyć jej Internet ... o 22.43 w sobote :)

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kp.oz.pl

  • 19. Data: 2007-09-22 20:43:47
    Od: picom <picom@[no_spam]esnet.pl>

    Tristan pisze:

> [...]
    > wystawiaj po prostu faktury za wykonane usługi.
    >
    > Po prostu mam wrażenie, że nie rozumiem czy Ty przed czy po.....

    Tzn. jest tak np. teraz jest wrzesień więc klient ma czas do 15
    października na zapłatę za wrzesień itd.

  • 20. Data: 2007-09-22 20:44:18
    Od: picom <picom@[no_spam]esnet.pl>

    KrzysiekPP pisze:
    > Natychmiast odłączyć jej Internet ... o 22.43 w sobote :)

    heh :D