  • 1. Data: 2004-04-30 07:46:05
    Temat: Faktury bez podpisu ??? :-)))
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Witam,
    Analizuję nowe rozporządzenie w sprawie faktur VAT i nie moge znaleźć w nim
    obowiązku podpisywania faktury - ani przez nabywce ani przez sprzedawcę.
    Możecie potwierdzić, że nie cierpię na zaćmę?

    Pzdr,
    BaLab

  • 2. Data: 2004-04-30 08:03:45
    Temat: Re: Faktury bez podpisu ??? :-)))
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik BaLab napisał:
> [...]
    > obowiązku podpisywania faktury - ani przez nabywce ani przez sprzedawcę.
    > Możecie potwierdzić, że nie cierpię na zaćmę?

    Tez nie znalazłam. A więc albo mamy oboje zaćme albo podpis nie jest
    wymagany, co zdaje się jest własnie zgodne w unijnymi dyrektywami.

    Teoretycznie mozna kontrahentowi wysłać fakture w PDFie żeby ją sobie
    wydrukował. ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-04-30 08:11:19
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Teoretycznie mozna kontrahentowi wysłać fakture w PDFie żeby ją sobie
    > wydrukował. ;-)

    Czyżbyśmy bardzo powoli zbliżali się jednak do cywilizacji???
    Hmm.. aż niewiarygodne..

    Pix

  • 4. Data: 2004-04-30 08:48:30
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 4/30/2004 10:03 AM, Maddy wrote:

> [...]
    > wymagany, co zdaje się jest własnie zgodne w unijnymi dyrektywami.
    >
    > Teoretycznie mozna kontrahentowi wysłać fakture w PDFie żeby ją sobie

    PDF-a da się elektronicznie podpisać, selektywnie przyznać uprawnienia
    (np. tylko do wydruku) więc sukces jest na wyciągnięcie ręki.

    Pzdr: Catbert

  • 5. Data: 2004-04-30 09:26:22
    Od: "Piotrek" <p...@n...org>

    Użytkownik "BaLab" <b...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > obowiązku podpisywania faktury - ani przez nabywce ani przez sprzedawcę.
    > Możecie potwierdzić, że nie cierpię na zaćmę?

    Wczoraj też dyskutowaliśmy na ten temat -> rozporządzenia sztuków dwóch
    Wygląda na to, że nic nie ma o podpisie - chyba, że zbiorowa zaćma :)
    Ale mam jeszcze jedno pytanie w związku z tym:
    Jest tam również zapis, że faktura zawiera :
    "1) Imiona i nazwiska lub nazwy bądź nazwy skrócone sprzedawcy i nabywcy
    oraz ich adresy"
    Co jest lub może być nazwą skróconą w przypadku dz. gosp. osoby fizycznej?
    Czy takową nazwę skróconą się gdzieś zgłasza przy rejestracji? Bo na druku
    Urzędu Miasta nie ma nic takiego jak nazwa skrócona...
    Natomiast jest w NIP-1...

    Piotrek.

  • 6. Data: 2004-04-30 09:51:22
    Od: "jot.be" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > obowiązku podpisywania faktury - ani przez nabywce ani przez sprzedawcę.
    > Możecie potwierdzić, że nie cierpię na zaćmę?

    nie cierpisz...
    NIE MA
    sam dotąd nie mogę uwierzyć

    Tak (państwowo-) twórczy pomysł zaprzepaścić.....

    A już się cieszyłem widokiem miny np.Anglików lub Francuzów podpisujących
    kopię czytelnie imieniem i nazwiskiem :-)))))

    Pozdr

  • 7. Data: 2004-04-30 10:40:19
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 4/30/2004 11:26 AM, Piotrek wrote:

    [...]
> [...]
    > Czy takową nazwę skróconą się gdzieś zgłasza przy rejestracji? Bo na druku
    > Urzędu Miasta nie ma nic takiego jak nazwa skrócona...

    Nazwa pełna:

    Przedsiębiorstwo Produkcyjno Usługowo Handlowe "Filemon" GPA Industries
    Corporation Society Non Limited Poland Polska Polen Jan Kowalski.

    Nazwa skrócona:
    - Jan Kowalski
    - "Filemon" Jan Kowalski
    - PPUH "Filemon" J. Kowalski

    Dla mnie osobiście wystarczyłby NIP, adres i nazwa np. "Filemon" -
    prawdopodobieństwo, że istnieją dwie firmy spełniające zbiezność tych
    trzech kryteriów wynosi zero - choć dla urzędniczych popaprańców sp. z
    o.o. nie jest tożsame ze spółka z .... więc interpretacje mogą być dowolne.

    Hint dla ustawodawcy:
    " W rozumieniu ustawy o...(VAT) nazwa skrócona firmy jest jej nazwą
    pełną, a wystawca faktury obowiązany jest umieścić na niej w przypadku
    DG przy nazwisku litery MK od słów "mały kombinator"".

    Pzdr: Catbert

  • 8. Data: 2004-04-30 10:53:49
    Od: "eXOr" <exor@NOSPAM_o2.pl>

> [...]
    > obowiązku podpisywania faktury - ani przez nabywce ani przez sprzedawcę.
    > Możecie potwierdzić, że nie cierpię na zaćmę?

    i od kiedy tak bedzie? od 1-szego maja? (czyli od jutra?)

    pzdro, e!

  • 9. Data: 2004-04-30 11:18:53
    Od: "Piotrek" <p...@n...org>

> [...]
    >
    > Przedsiębiorstwo Produkcyjno Usługowo Handlowe "Filemon" GPA Industries
    > Corporation Society Non Limited Poland Polska Polen Jan Kowalski.

    Czyli nazwa skrócona też musi zawierać nazwisko??? To trochę bez sensu bo
    jak np.
    firma nazywa się "KOMPUTERY" Jan Kowalski to nazwa skrócona to będzie Jan
    Kowalski ??? :)
    Myślałem raczej że to będzię "KOMPUTERY"...

    Piotrek.

  • 10. Data: 2004-04-30 11:24:34
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "eXOr" <exor@NOSPAM_o2.pl> napisał w wiadomości
    > nim
    >
    > i od kiedy tak bedzie? od 1-szego maja? (czyli od jutra?)

    Tajest. Wiedziałem, że z wejściem do UE muszą wiązać się jakieś plusy ;>.

    Pzdr,
    BaLab