    From: "pix" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Faktury zagraniczne - czy wystarczą wydrukowane?
    Date: Mon, 6 Jan 2003 20:08:57 +0100

    > Moim zdaniem eksporterem jest podmiot wykonujący usługę udostępnienia
    > domeny, ale mogę się mylić. Na jakiej podstawie twierdzisz, że to pod
    import
    > usługi nie podlega?

    Gdyby w ramach eksperymentu myślowego przyłożyć do sytuacji usługodawcy
    nasze przepisy to też nie podpadałby pod eksport.

    > - Usługa jest - gość udostępnia miejsce na serwerze i domenę;

    Tak.

    > - Usługa jest świadczona na terytorium RP - no bo polska firma korzysta z
    > tej domeny i przy pomocy komputera, który tu się znajduje najpewniej;

    IMHO usługa jest świadczona poza terytorium RP, a to że korzysta z niej
    polski podmiot to juz inna sprawa.
    To o czym piszesz (tzn. że efekt jej wykonania realizuje się w RP) jest
    lustrzanym odbiciem sytuacji, o której mówi p.64.2 rozporządzenia do
    ustawy o VAT. Zważ jednak, że w dalszym ciągu nie ma tam mowy o tym
    iż jest to traktowane jako eksport.

    BTW - gdzieś przy jakiejs okazji czytałem (niestety żadnym linkiem nie
    mogę rzucić) iz generalnie przy świadczeniu usług typu "internetowe" za
    miejsce jej wykonania uznaje się kraj, w którym usługodawca ma
    siedzibę.

    > - Należność jest przekazywana za granicę.

    Tak.

    > No to jak ulał pasuje do Twojej definicji.

    To nie moja definicja tylko ustawowa.
    Gdyby jej treść zależała ode mnie to niechybnie sformułowałbym ją nieco
    sensowniej ;-)

    pozd.Pix