  • 1. Data: 2002-02-18 15:27:11
    Temat: Firma transportowa - kilka wątpliwości
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Hej
    Była sobie firma transportowa, 1-osobowa, rozliczająca się w układzie
    ryczałt + VAT. Pytanie brzmi, czy należy w jakiś sposób rozliczać przebieg
    samochodu, czy są jakieś limity na zakup paliwa w stosunku do przejechanych
    kilometrów i jak ewentualna dokumentacja miałaby wyglądać. Dzięki za
    wszelkie rady i informacje.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    Miłosierdzie jest początkiem okrucieństwa.
    Frank Herbert

  • 2. Data: 2002-02-23 18:19:58
    Temat: Re: Firma transportowa - kilka wątpliwości
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze b...@p...onet.pl:

> [...]
    > przejechanych kilometrów i jak ewentualna dokumentacja miałaby
    > wyglądać. Dzięki za wszelkie rady i informacje.

    Hej, hej... nikt nie wie, czy pytanie jest na tyle lamerskie że nikomu nie
    chce się odpowiedzieć? Bardzo was proszę o odpowiedź.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    Windows 95 - 32bit extensions and a graphical shell for a 16bit patch
    to an 8bit operating system originally coded for a 4bit microprocessor,
    written by a 2bit company, that can't stand 1bit of competition.

  • 3. Data: 2002-02-23 21:15:52
    Od: "Cezary Farynowski" <c...@i...pl>

    > Hej, hej... nikt nie wie, czy pytanie jest na tyle lamerskie że
    nikomu nie
    > chce się odpowiedzieć? Bardzo was proszę o odpowiedź.

    Za mało danych.
    Jakie auto (osobowy/ciężarowy), ŚT czy nie itd

  • 4. Data: 2002-02-24 15:09:40
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze c...@i...pl:

    > Za mało danych.
    > Jakie auto (osobowy/ciężarowy), ŚT czy nie itd

    Samochód to Mercedes Bus więc zdaje się że kwalifikuje się jako usługi
    transportowe do 3,5tony. Skrótu ŚT nie rozumiem :(

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Kpić z filozofii to filozofować naprawdę."
    Blaise Pascal

  • 5. Data: 2002-02-25 07:01:06
    Temat: Re: Firma transportowa - kilka w=B1tpliwo=B6ci?=
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On 24 Feb 2002, Budzik wrote:
    [...]
> [...]
    >+ Samochód to Mercedes Bus więc zdaje się że kwalifikuje się jako usługi
    >+ transportowe do 3,5tony. Skrótu ŚT nie rozumiem :(

    Środki Trwałe - inaczej mówiąc czy jest na ewidencji
    działalności gospodarczej.

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2002-02-25 21:24:24
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze s...@s...com.pl:

    > Środki Trwałe - inaczej mówiąc czy jest na ewidencji
    > działalności gospodarczej.

    Możesz mi to wytłumaczyć? Samochód jest właśnością właściciela firmy, nic
    nie wiem o tym czy jest w jakiejś ewidencji.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Jakość wewnętrznego monologu przez całe życie to jest charakter"
    Karol Irzykowski

  • 7. Data: 2002-02-25 22:38:25
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On 25 Feb 2002, Budzik wrote:

    >+ Tako rzecze s...@s...com.pl:
    [...to chyba Orki, nie moje, ale się przychylam:]
    >+ >>> > Za mało danych.
    [...]
> [...]
    >+ Możesz mi to wytłumaczyć? Samochód jest właśnością właściciela firmy, nic
    >+ nie wiem o tym czy jest w jakiejś ewidencji.

    1. Jaki rodzaj rozliczania działalności ?
    PK, KPiR, ryczałt ewidencjonowany, karta... ?
    2. Przy PK/KPiR prowadzi się taki "papier" pt. Ewidencja Środków
    Trwałych. Jeśli coś służy do DG ma być tam wpisane i można
    z tego tytułu odliczać (stopniowo) koszt tego "środka".

    Pozdrowienia, Gotfryd
    PS: no dobra, z tym PK przesadziłem :) (skoro nie wie co
    to ŚT)

  • 8. Data: 2002-02-25 22:40:00
    Temat: Upd: Firma transportowa - kilka w=B1tpliwo=B6ci?=
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On 25 Feb 2002, Budzik wrote:
    [...]
    >+ Możesz mi to wytłumaczyć? Samochód jest właśnością właściciela firmy, nic
    >+ nie wiem o tym czy jest w jakiejś ewidencji.

    Update: żebyś nie zrozumiał z poprzedniego posta że "ma być"
    oznacza "musi być". Nie musi, nie jest w EŚT nie można odliczać
    amortyzacji a koszta eksloatacji tylko z ograniczeniami.

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2002-02-26 15:45:41
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze s...@s...com.pl:

    > [...]
    >
    > 1. Jaki rodzaj rozliczania działalności ?
    > PK, KPiR, ryczałt ewidencjonowany, karta... ?

    ryczałt (było w pierwszym poście :)))

    > 2. Przy PK/KPiR prowadzi się taki "papier" pt. Ewidencja Środków
    > Trwałych. Jeśli coś służy do DG ma być tam wpisane i można
    > z tego tytułu odliczać (stopniowo) koszt tego "środka".

    czyli w moim przypadku nie jest to ŚT :)

    > PS: no dobra, z tym PK przesadziłem :) (skoro nie wie co
    > to ŚT)

    Rzeczywiście, pełna księgowość/księgi rachunkowe to by była przesada.
    Dzięki za wyjaśnienie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Pieniądze są jak szósty zmysł, bez którego nie sposób wykorzystać
    w pełni pozostałych pięciu." - William Somerset Maughan

  • 10. Data: 2002-02-26 15:45:43
    Temat: Re: Upd: Firma transportowa - kilka w=B1tpliwo=B6ci?=
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze s...@s...com.pl:

    > Update: żebyś nie zrozumiał z poprzedniego posta że "ma być"
    > oznacza "musi być". Nie musi, nie jest w EŚT nie można odliczać
    > amortyzacji a koszta eksloatacji tylko z ograniczeniami.

    Czyli jeżeli nie jest w EŚT to nie trzeba ewidencjonować nigdzie
    kilometrówki, ale czy jest jakieś ograniczenie ilości zapłaconego VATu w
    paliwie do przejechanych kilometrów - oczywiście poza kryterium
    zdroworozsądkowym?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    Adam 'Sherwood' Zaparciński: "Polecam gorąco kaski na rower."
    Marcin Szeffer: "Dziękuję. Wolę kaski na głowę."