eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiFormalności: zakup samochodu od 1-os. DG do 1-os. DG, faktura VAT › Re: Formalności: zakup samochodu od 1-os. DG do 1-os. DG, faktura VAT
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Sat, 27 Jun 2015 22:56:14 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Formalności: zakup samochodu od 1-os. DG do 1-os. DG, faktura VAT

    On Fri, 26 Jun 2015, Adam wrote:

    > Czyli reasumując:
    >
    > Samochód używany ciężarowy kupiony na fakturę VAT.
    > Założenie: ma być używany co najmniej 2 lata.
    > Cena będzie ok. 4000 zł. netto
    >
    > 1/ w rejestrze VAT - która kolumna? Czy może ustawić "nie księgować"

    IMVHO, ze względu na fakt że od rejestru VAT wymaga się jedynie
    "prawidłowego wyniku", nie ma jedynie obowiązującej odpowiedzi.
    Kolumna "właściwa".
    Wynik ma wylądować w pozycji deklaracji VAT "VAT naliczony od nabycia
    środków trwałych".

    > 2/ w ŚT - dzięki, już wiem, że tak - jaki ustawić procent? Czy może
    > amortyzować jednorazowo?

    Pas, IMO jednorazowo ciągle do 3500 netto, posłowie mają gdzieś że
    jednak trochę inflacji się w międzyczasie nazbierało i limit do
    "jednorazówki" jest ten sam od lat.
    No chyba że przy "małym" podatniku w ramach "pomocy de cośtam"
    jednorazowo w łącznym limicie 50 000zł. Trzeba pamiętać, żeby w razie
    jak jakaś późniejsza deklaracja (lub udział w przetargu) tego wymaga
    ową "pomoc" ujawnić.

    > oraz:

    Nie wiem!

    pzdr, Gotfryd