    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Gdzie FP w PIT
    Date: Mon, 24 Apr 2017 18:22:18 +0200

    W dniu 2017-04-22 o 14:45, Kviat pisze:

    > Jak widać, to moja odpowiedź była wynikiem niezrozumienia.
    > To byłoby zbyt proste :)
    >
    > Ludzie w kosmos latają, pracują nad sztuczną inteligencją, a wymyślenie
    > jasnych i prostych zasad podatkowych przerasta ich możliwości
    > intelektualne...

    Co roku przez minimum kilka dni zajmuję się PITo-logią. Kilka lat temu
    jak próbowałem ustalić jak mam rozliczać najem to w sumie cały proces
    zajął mi kilka miesięcy i za przeproszeniem G się dowiedziałem.

    W sobotę powpisywałem wstępnie dane w 3 PITach. Poeksperymentowałem z
    modyfikacją pól, które program sam wylicza - pojawiają się komunikaty o
    błędach i nie bardzo jest jak przywrócić stan poprzedni, no bo kolejne
    modyfikacje (nawet takimi wartościami jak były poprzednio to nadal pole
    jest zmodyfikowane). Zapytałem pomoc od programu, czy mimo
    sygnalizowanych błędów wyśle, czy nie wyśle takiego PITa. Dziś dostałem
    odpowiedź kierującą mnie do forum. Zapytałem na forum i przejrzałem przy
    okazji około 400 tematów poruszanych przez ludzi w kwestii PITów.
    Dostałem odpowiedź odsyłająca mnie do innego forum, planuję tam zapytać,
    ale najpierw zajrzałem tutaj - zdziwiłem się, bo myślałem, że temat umarł.

    Skutkiem komplikowania zasad podatkowych jest mnóstwo marnowanego czasu
    podatników i urzędników.
    Dlatego uważam, że są tylko dwa możliwe wytłumaczenia na to komplikowanie:
    - głupota,
    - sabotaż.
    Nie wiem co lepsze.
    P.G.