    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Gdzie FP w PIT
    Date: Fri, 28 Apr 2017 16:31:01 +0200

    W dniu 2017-04-22 o 14:45, Kviat pisze:

    > Ludzie w kosmos latają, pracują nad sztuczną inteligencją, a wymyślenie
    > jasnych i prostych zasad podatkowych przerasta ich możliwości
    > intelektualne...

    Na temat jasnych i prostych zasad podatkowych.

    Mam też taki problem(ik), że na skutek błędu zaliczki były wpłacane
    nieco za małe.
    Każda nie całkiem wpłacona zaliczka to osobna zaległość.
    Od każdej takiej zaległości jak policzę odsetki (uważam, że 4%, ale
    ????) od czasu jej powstania do dziś to mi wychodzą kwoty rzędu 1..5zł
    czyli poniżej kwoty, którą należy wpłacić więc nie wpłacam.
    Ale jak US zacznie liczyć 8% to mu wyjdzie, że odsetki od 2 z tych
    zaległości trzeba wpłacić bo wyjdą kwoty rzędu 9zł.
    Na forum gofin ktoś mi podrzucił link:

    http://www.kalkulatorodsetek.com.pl/artykul,11513,za
    sady-naliczania-odsetek-od-zaleglosci-podatkowych.ht
    ml

    Wydawało mi się, że nie jestem głupi, ale po przeczytaniu tego tekstu
    muszę zweryfikować zdanie o stanie swojego umysłu.
    Absolutnie nie ogarniam akapitu zaczynającego się od "Mając powyższe na
    względzie..." i zupełnie nie wiem jak on wynika z tego "powyższego".

    Jak sobie pomyślę o tych moich 9zł i ile wysiłku ludzkiego poszło na te
    wszystkie interpretacje/posiedzenia i decyzje sądu o których tam
    wspominają to mi bezapelacyjnie wychodzi, że jesteśmy nadzwyczaj bogatym
    krajem skoro stać nas na takie marnotrawstwo czasu.

    Ciekawe jakie są straty budżetu przez to, że ileś tam osób
    (przedsiębiorców) zamiast robić coś pożytecznego to zajmuje się
    PITologią i jakie budżet ponosi wydatki na urzędników zajmujących się
    rozstrzyganiem problemów, które najlepiej obrazuje zdanie:
    "Zdaniem organu podatkowego przepisy te należy rozumieć w ten sposób,
    że...."
    To tak pięknie pokazuje jak jasne i proste są zasady podatkowe :)
    P.G.