    Subject: Re: Gdzie FP w PIT
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    From: Kviat <null>
    Date: Sat, 29 Apr 2017 15:58:53 +0200

    W dniu 2017-04-28 o 16:31, Piotr Gałka pisze:

    > Na temat jasnych i prostych zasad podatkowych.
    >
    > Mam też taki problem(ik), że na skutek błędu zaliczki były wpłacane
    > nieco za małe.
    (...)
> [...]
    > wspominają to mi bezapelacyjnie wychodzi, że jesteśmy nadzwyczaj bogatym
    > krajem skoro stać nas na takie marnotrawstwo czasu.
    >
    > Ciekawe jakie są straty budżetu przez to, że ileś tam osób
    > (przedsiębiorców) zamiast robić coś pożytecznego to zajmuje się
    > PITologią i jakie budżet ponosi wydatki na urzędników zajmujących się
    > rozstrzyganiem problemów, które najlepiej obrazuje zdanie:
    > "Zdaniem organu podatkowego przepisy te należy rozumieć w ten sposób,
    > że...."
    > To tak pięknie pokazuje jak jasne i proste są zasady podatkowe :)

    A z drugiej strony medalu, wielu ludzi przecież na tym zarabia. Programy
    do rozliczania, biura rachunkowe, doradztwo... Nie można pozwolić, żeby
    poszli na bezrobocie ;)
    Rozliczałem roczny podatek jednym z bardziej popularnych programów (co
    roku nim rozliczam). W tym roku w PIT36 wszystkie, dosłownie wszystkie
    rubryki zaokrąglał (albo obcinał, nie chciało mi się wnikać) do pełnych
    złotych. Co ciekawe, w okienku programu ("szablonie" pita) pokazywał
    prawidłowo, a dopiero na wydruku (wygenerowanym pdfie) były w pełnych
    złotych. Zapewne jakaś część użytkowników tego programu nadal wysyła
    pocztą pity drukowane. Ilu nie zwróciło na to uwagi?

    Od kiedy można wysyłam przez internet, ale nie byłem pewien, którą
    wersję program wyśle, więc na wszelki wypadek nie skorzystałem z wysyłki
    elektronicznej z programu, lecz przeklepałem ręcznie do e-deklaracji :)
    Firma, która program wyprodukowała, ma kolejną okazję do wypuszczenia
    kolejnej aktualizacji. Programiści zarobią...

    Pozdrawiam
    Piotr