  • 1. Data: 2006-06-26 10:27:52
    Temat: Gdzie na swiecie sa normalne podatki - czyli jak zalozyc DG zagranica
    Od: "lobuziak" <l...@w...pl>

    Chyba wszyscy sie zgodza, ze w Polsce problemem jest nie tylko wysokosc
    podatkow, ale ich ogromne skomplikowanie. Setki przepisow, z ktorymi czesto
    maja nawet problem urzednicy skarbowi.

    Czy ktos sie orientowal jak wygladaja te sprawy w innych krajach? Gdzie
    zasady podatkowe sa najbardziej przejrzyste i proste? Gdybyscie mieli
    wybierac miejsce na zalozenie DG kierujac sie tylko jednym kryterium -
    prostota i przejrzystoscia przepisow podatkowych, jaki kraj byscie wybrali?

  • 2. Data: 2006-06-26 11:12:25
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu_wp.pl>

    Użytkownik "lobuziak" <l...@w...pl> napisał

> [...]
    > wybierac miejsce na zalozenie DG kierujac sie tylko jednym kryterium -
    > prostota i przejrzystoscia przepisow podatkowych, jaki kraj byscie

    USA.

    Neko

  • 3. Data: 2006-06-26 13:18:31
    Od: "lobuziak" <l...@w...pl>

    > USA.

    a w Europie jest jakis normalny kraj?

    czy mozna by prosic o jakies dokladniejsze uzasadnienie wyboru?

  • 4. Data: 2006-06-27 03:33:38
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    lobuziak napisał(a):
    > a w Europie jest jakis normalny kraj?
    >
    > czy mozna by prosic o jakies dokladniejsze uzasadnienie wyboru?

    Wydaje sie, ze Estonia moze byc takim krajem.
    Kompletnie nieprzesocjalizowany, podatek liniowy, w zasadzie kraj
    kompletnie zinformatyzowany i nowoczesny. Zbudowanany od nowa po
    przemianach, a nie na podwalinach komunizmu.
    Wzrost gospodarczy ok 11%/rok.
    Ja osobiscie najpierw tam bym sie rozgladal.

    MarcinJM
    ____________________________
    gg: 978510 skype: marcin.jm

  • 5. Data: 2006-06-27 10:12:34
    Od: "lobuziak" <l...@w...pl>

> [...]
    > przemianach, a nie na podwalinach komunizmu.
    > Wzrost gospodarczy ok 11%/rok.
    > Ja osobiscie najpierw tam bym sie rozgladal.

    To jest jakis pomysl. Swego czasu slyszalem tez, ze Czechy i Slowacja maja
    duzo bardziej przyjazne prawo podatkowe niz u nas i ze czesc firm przenosi
    sie tam, choc ciezko powiedziec, czy to jest jakies powszechne zjawisko.

    A co z krajami skandynawskimi? Tam co prawda stawki podatkow sa dosc
    wysokie, ale zastanawia mnie czy ich prawo jest rownie skomplikowane i
    nieprzejrzyste jak u nas?

  • 6. Data: 2006-06-28 09:43:17
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 27-06-2006 o 12:12:34 lobuziak <l...@w...pl> napisał:

> [...]
    >
    > A co z krajami skandynawskimi? Tam co prawda stawki podatkow sa dosc
    > wysokie, ale zastanawia mnie czy ich prawo jest rownie skomplikowane i

    Jeden z moich kontrahentów jest ze Szwecji - tamtejszy odpowiednik Spzoo,
    aczkolwiek zaczynał od czegoś na modłę DG.
    Nie wiem dokładnie jakie mają przepisy ale przyjkładowo nie ma dla niego
    żadnego problemu
    czy wpiszę jego NIP EU czy krajowy na fakturze, czy może oba, co będzie na
    korekcie itp.
    Nie chciał też uwierzyć że mogę mieć kłopot z wystawieniem faktury NP.
    Z drugiej strony jakieś 8 lat temu współpracował z inna polską firmą i
    chcieli od niego zaliczkę
    na łapówkę dla kogoś w TP za szybsze założenie telefonu :D więc wie że u
    nas są kwiatki i mi pomaga
    zamiast utrudniać.

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2006-06-28 10:29:01
    Od: "lobuziak" <l...@w...pl>

> [...]
    > żadnego problemu
    > czy wpiszę jego NIP EU czy krajowy na fakturze, czy może oba, co będzie na

    Z nielicznych kontaktow ze Szwedami tez mam wrazenie, ze u nich podejscie
    jest takie, jesli wyraznie czegos nie kombinujesz, nie musisz sie martwic.
    Chyba bardzo na luzie podchodza do wszelkich spraw podatkowych. A juz
    szokiem byla dla mnie wyplata nieduzej kwoty pracownikowi w gotowce bez
    potwierdzania tego na pismie - ok dostales, to po co potwierdzac?!

  • 8. Data: 2006-06-28 10:44:57
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 28-06-2006 o 12:29:01 lobuziak <l...@w...pl> napisał:

> [...]
    > szokiem byla dla mnie wyplata nieduzej kwoty pracownikowi w gotowce bez
    > potwierdzania tego na pismie - ok dostales, to po co potwierdzac?!

    Czyli chyba są na tyle sprawnym społeczeństwem że "wadliwe" jednostki
    szybko są
    usadzane i potem można w miarę beztrosko ufać ludziom.
    Ja jestem od dziś zaskoczony jaki dostałem kredyt zaufania od obcej
    osoby/firmy.