  • Data: 2007-10-10 13:47:38
    Temat: Re: Giblartar - w Unii Europejskiej czy nie?
    Od: ajt <a...@u...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    strzeli pisze:

    > Tak
    > Jeżeli jest w Unii to vat place ja (bo on nie ma euronipu), jezeli jest
    > poza Unia vat placi on.

    Trochę inaczej:
    Europnip akurat nie ma nic do tego. Jak jest poza Unią, od płaci vat
    (albo i nie) stosownie do przepisów w jego kraju. Jeśli jest w Unii i
    jest w swoim kraju płatnikiem vat zarejestrowanym, wtedy również on vat
    płaci, ale wówczas do faktury powinien podac swój lokalny, krajowy
    odpowiednik naszego nipu, który identyfikuje go jako płatnika vatu w
    jego kraju. Ten numer może być równocześnie euronipem, ale nie musi.
    Wreszcie, jeśli jest w Unii i nie jest lokalnym płatnikiem vatu, wtedy
    vat płaci sprzedawca. Jaki jest status Gibraltaru nie mam pojęcia...
    Andrzej
    www.album.radom.pl