  • 1. Data: 2004-07-22 20:08:21
    Temat: Handel używanymi samochodami z UE......
    Od: "Mario" <p...@o...pl>

    Witam

    Pytam tutaj bo chciałbym się upewnić....

    Chciałbym handlować używanymi samochodami z UE. Pytanie dotyczy VATu.

    Moje biuro księgowe twierdzi, że przy sprzedaży sprowadzonego, uzywanego
    auta należy się VAT od całej wartości auta.
    Czytałem gdzieś w Rzeczpospolitej, że VAT można zapłacić od marży, jeśli
    zakup był od zwykłej osoby nie będącej płatnikiem VAT ....

    Może ktoś mógłby coś w tym temacie powiedziec..i ew. podeprzeć jakimś
    odnosnikiem do Art.......

    Mariusz

  • 2. Data: 2004-07-23 06:37:08
    Temat: Re: Handel używanymi samochodami z UE......
    Od: "Julek" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Mario" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zakup był od zwykłej osoby nie będącej płatnikiem VAT ....
    >
    > Może ktoś mógłby coś w tym temacie powiedziec..i ew. podeprzeć jakimś

    Ustawa z dnia 11 marca 2004 o podatku od towarów i usług, Art. 120.

    Pozdrawiam, Juliusz Romanowski

  • 3. Data: 2004-07-23 17:13:01
    Od: "Mario" <p...@o...pl>

    > Ustawa z dnia 11 marca 2004 o podatku od towarów i usług, Art. 120.

    hm...nie jestem biegły w interpretacji, ale...:

    "4. W przypadku podatnika wykonującego czynności polegające na dostawie
    towarów używanych, dzieł sztuki, przedmiotów kolekcjonerskich lub antyków
    nabytych uprzednio przez tego podatnika dla celów prowadzonej działalności
    lub importowanych w celu odprzedaży, podstawą opodatkowania podatkiem jest
    marża stanowiąca różnicę między całkowitą kwotą, którą ma zapłacić nabywca
    towaru, a kwotą nabycia, pomniejszona o kwotę podatku"

    Czy to jest odpowiedź? Czy dotyczy to właśnie handlu samochodami?

    Maio

  • 4. Data: 2004-07-23 20:48:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Jul 2004, Mario wrote:
    [...ktoś...]
> [...]
    >+ marża [...]
    >+
    >+ Czy to jest odpowiedź? Czy dotyczy to właśnie handlu samochodami?

    A istnieje przepis wyłączający to co pociąłem ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 5. Data: 2004-07-24 08:13:04
    Od: "Mario" <p...@o...pl>

    > A istnieje przepis wyłączający to co pociąłem ?

    A tego właśnie nie wiem.....może gdzieś w jakimś innym miejscu ustawy
    samochody moga być traktowane jakoś inaczej....dlatego pytam tych co lubią
    tę ustawę czytać np. do poduszki i znają ją juz na pamięć......hehehehe..

    no i jeszcze dlatego, że wydawało mi się, że obsługuje mnie jedno z
    większych biur podatkowych w Szczecinie, które, to w świetle powyższej
    dyskusji zaczyna mi się nie podobać....

    Mario