    From: s...@s...pl (Sławomir Dąbrowski)
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Hmm, czy aby na pewno ?
    Date: Fri, 12 Apr 2002 08:10:15 GMT

    On Fri, 12 Apr 2002 09:33:55 +0200, "Sark" <w...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Dziś jest tak, że przy przychodach z działalności
    >gospodarczej obowiązuje tylko ogólna reguła, że
    >podatek płaci się od przychodów należnych, bez
    >względu na to, czy zapłata rzeczywiście nastąpiła
    >czy też nie. Przepisy nie precyzują jednak, co to
    >jest przychód należny. Większość specjalistów
    >uważa, że o przychodzie należnym można mówić
    >dopiero wówczas, gdy upływa wyznaczony przez
    >strony termin zapłaty za dostarczone towary lub
    >wykonane usługi.

    Nigdy się nie spotkałem, w żadnej firmie w której miałem możliwość
    pracować albo z którą miałem okazje współpracować z podobną definicją
    przychodów należnych. Wg znanej mi praktyki przychód należny powstaje
    w momencie realizacji transakcji sprzedaży czyli wydania towaru lub
    wykonania usługi. Ale może to ja tkwię w ciemnocie w związku z tym
    pytam: czy ktokolwiek na tej grupie zaliczał lub spotkał z zaliczaniem
    przychodów wg terminu zapłaty?

    >Termin ten bywa bardzo różny i nierzadko wynosi 60
    >lub nawet 90 dni. Inaczej, od dawna, patrzy na
    >problem część specjalistów z Ministerstwa
    >Finansów, twierdząc, że decyduje w tym przypadku
    >moment wydania towaru lub wykonania usługi. Już
    >wtedy jedna strona spełniła świadczenie, za które
    >należy się jej zapłata. Skoro zaś należy się
    >zapłata, to mamy i przychód należny. Problem w
    >tym, że do takiego rozumienia przychodu należnego
    >nie bardzo można było przekonać podatników.

    Nie przypominam sobie, żeby ktokolwiek mnie do tego przekonywał:
    żadnych interpretacji, żadnych artykułów prasowych czy wzmianek na
    szkoleniach. Czy możesz podać jakikolwiek ślad dyskusji na ten temat?

    Sławomir Dąbrowski