  • 11. Data: 2005-01-14 10:16:40
    Temat: Re: Ile czasu trzymac dokumenty DG?
    Od: "toster" <t...@W...pl>

    "Bzooo" <z...@e...net.pl> wrote in message
    news:cs7sce$5uj$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Kopiarki, zwłaszcza te, firmy xerox, wykonują właśnie kopie (!)
    > dokumentów. Heh....

    Drukuję *oryginał* i *kopię* faktury i składam na nich oryginalny podpis i
    przybijam oryginalną pieczątkę. Nawet kolejne wydrukowane *kopie* - to już
    tylko duplikaty (chyba, że się mylę).
    Wtedy taka kopia z *oryginału* lub *kopii* wykonana na maszynie firmy Xerox,
    to jednak nie to samo, co *kopia* faktury z oryginalnie naniesionym
    podpisem.
    Mylę się?
    T.

  • 12. Data: 2005-01-14 10:30:29
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    toster napisał(a):
> [...]
    > Wtedy taka kopia z *oryginału* lub *kopii* wykonana na maszynie firmy Xerox,
    > to jednak nie to samo, co *kopia* faktury z oryginalnie naniesionym

    Zadeklaruj najpierw czy mówimy o znaczeniu 'kopia' w jezyku polskim czy
    "kopia" w jezyku podatkowo-ustawowym ;-)

    Tak naprawde to wystawiasz same oryginały faktur - każda ma oryginalny
    podpis, sam tak napisałeś.
    Podział na oryginał/kopia okreslony w przepisach podatkowych jest chory
    i nielogiczny.
    Jezlei kopia, to wystarczy ksero, wydrukowany skan itp. To jest kopia.
    Tak naprawdę faktury VAT wystawia się na ogół w dwóch oryginałach z
    których jeden ma "słabszy status prawny" ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 13. Data: 2005-01-14 10:45:34
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    > Tak naprawdę faktury VAT wystawia się na ogół w dwóch oryginałach z
    > których jeden ma "słabszy status prawny" ;-)

    A w zasadzie jak np. na blankiecie bankowym powinno na nim pisać:
    "egzemplarz dla sprzedawcy", "egzemplarz dla nabywcy" zamiast oryginał/kopia
    Ale logiki i przychylności od aparatu ucisku fiskalnego trudno oczekiwać.

  • 14. Data: 2005-01-14 10:51:20
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Maddy wrote:

    [...]
> [...]
    > Tak naprawdę faktury VAT wystawia się na ogół w dwóch oryginałach z
    > których jeden ma "słabszy status prawny" ;-)

    Jeden ma NAPIS "oryginal" a drugi ma NAPIS "kopia",
    lub maja oba napisy, ale jeden z nich ("odpowiedni" jest "przekreslony"....)

    Boguslaw

  • 15. Data: 2005-01-14 11:03:29
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    bo napisał(a):
    > Maddy wrote:
    >
    > [...]
    >

    > Jeden ma NAPIS "oryginal" a drugi ma NAPIS "kopia",
    > lub maja oba napisy, ale jeden z nich ("odpowiedni" jest "przekreslony"....)

    Wybacz, ale znasz powiedzenie o tym co pisało na płocie, nie muszę cytowac?

    Okrślenie "oryginał, kopia" odnosi sie do stanu faktycznego a nie
    nadanego statusu,. Jeżeli oba egzemlarze faktury różnia sie tylko
    przekresleniem odpowiedniego napisu to jaka jest tak naprawde różnica?
    A jezeli ktos zapomni przekreslić, to co jest kopia a co orginałem?
    Istnieja jakieś inne przesłanki żeby to ustalić?

    Tak naprawdę ma racje kolega o dziwnym nicku, to są egzemplarze "dla
    nabywcy" i "dla sprzedawcy".

    Dochodzimy potem do absudru. Dzowni do mnie księgowa z zaprzyjaźnionej
    firmy i prosi żeby jej podpisać i odsełać koniecznie "oryginał kopii
    faktury" bo ma tylko fax.
    A pan z UKSu "moze mi pani zrobić kopie tych kopii faktur sporzedaży"
    Orygiał kopii, kopia kopii... zdrowy rozsądek pojechal na wakacje.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 16. Data: 2005-01-14 17:55:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Jan 2005, toster wrote:
    [...]
    >+ Drukuję *oryginał* i *kopię* faktury i składam na nich oryginalny podpis i
    >+ przybijam oryginalną pieczątkę. Nawet kolejne wydrukowane *kopie* - to już
    >+ tylko duplikaty (chyba, że się mylę).

    Mylisz się :)
    "Oryginału w znaczeniu podatkowym" nie wolno :] drugi raz drukować
    bo US może nabrać chętki na "dołożenie kolejnego VATu" :] (nawet
    jakby przed NSA w końcu dało się obronić).
    A "kopii w rozumieniu podatkowym" to możesz sobie do upojenia
    natworzyć. Ba, znane są przypadki kiedy nie zawadzi tak zrobić :)
    a przy poprzednich przepisach było czasami wręcz konieczne.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 17. Data: 2005-01-14 17:59:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Jan 2005, Maddy wrote:
    [...]
    > + Okrślenie "oryginał, kopia" odnosi sie do stanu faktycznego

    Y tam.
    Znalazła się jedna co szuka logiki u naszych ustawodawców ;)
    Przeca to je logika podatkowa :]
    [...]
    > + Tak naprawdę ma racje kolega o dziwnym nicku

    wKF: nigdy nie potknęłaś się o oznaczenia stosowane przez krótkofalowców ?
    :)

    > + Dochodzimy potem do absudru. Dzowni do mnie księgowa z zaprzyjaźnionej firmy
    > + i prosi żeby jej podpisać i odsełać koniecznie "oryginał kopii faktury" bo ma
    > + tylko fax.

    ROTFL :) Mi się podoba ;>

    > + A pan z UKSu "moze mi pani zrobić kopie tych kopii faktur sporzedaży"
    > + Orygiał kopii, kopia kopii... zdrowy rozsądek pojechal na wakacje.

    Ano :[
    Pamiętam jak ktoś tu opisywał (dość dawno, "przed UE") kraj w którym
    właśnie drukuje się tyle oryginałów ile potrzeba.
    Ichni pracownik dojść nie mógł dlaczego on nie chce oryginału tylko
    koniecznie mu "kopia" potrzebna :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 18. Data: 2005-01-14 21:00:12
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    > Pamiętam jak ktoś tu opisywał (dość dawno, "przed UE") kraj w którym
    > właśnie drukuje się tyle oryginałów ile potrzeba.

    Nasi bratankowie Węgrzy też dostarczali przed UE tyle ORYGINAŁÓW faktur
    (ostemplowanych, podpisanych) ile sobie zażyczymy. Amerykanie też nadrukują
    ORYGINAŁÓW "skolko ugodna" tyle że bez stempla i zamaszystego podpisu
    ważnego dla celników i innych polskich d* :-)))
    Ważny dla nich jest jedynie niepowtarzalny numer dokumentu i treść, a nie
    zabrudzony
    tuszem blankiet ścisłego zarachowania, wyrobu przemysłu celulozowego :-(

    Urzędnik i namiestnik jest od dojenia obywatela stosując wszystkie chwyty i
    sposoby.
    Zbrojna organizacja rozbójnicza skutecznie stara się mu w tym pomóc.

    A urzędnicy są tacy zapracowani .....i angazują w tę bezensowną syzyfową
    pracę następnych.
    To ma zapewnić mniejsze bezrobocie ? Od roboty jest traktor i robotnik ?

  • 19. Data: 2005-01-14 21:03:05
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    > tyle ORYGINAŁÓW faktur

    Tyle , ze u nich jest po prostu INVOICE, a copy to copy by fax, xero etc

  • 20. Data: 2005-01-14 21:11:14
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    > Tak naprawdę ma racje kolega o dziwnym nicku,

    Jednoznacznie identyfikującym delikwenta na całe życie, przydzielonym
    urzędowo, niepowtarzalnym na całym świecie, po którym od razu widać gdzie
    delikwent mieszka. Lepsze niż PESEL czy NIP i dla całego świata wystarcza 6
    znaków literowo cyfrowych:-)