  • 1. Data: 2008-05-07 05:57:28
    Temat: Ile kasy darowizna
    Od: "pclab" <p...@s...uk>

    Witam

    Jaką kwotę mogę otrzymywać (jako bezrobotny) max od jednej osoby/róznych
    osób bez płacenia jakiegokolwiek podatku i konieczności
    wykazywania/zgłaszania tego do odpowiedniego urzędu?

    Chodzi o osoby najbliższe matkę ojca siostrę wujka dziadka.
    Jaką kwotę teoretycznie mógłbym uzbierać np przez okres ostatnich 8lat ?
    Gdzies obiło mi się o uszy że to jest 3tys zł rocznie nie więcej niz 9tys na
    5 lat czy tak?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-05-07 06:15:08
    Temat: Re: Ile kasy darowizna
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    pclab wrote:
> [...]
    > Jaką kwotę teoretycznie mógłbym uzbierać np przez okres ostatnich 8lat ?
    > Gdzies obiło mi się o uszy że to jest 3tys zł rocznie nie więcej niz

    Nie ma limitu rocznego.
    9637 (lub cos kolo tego na plus) liczone jako suma darowizn z 5 lat
    wstecz od momentu darowizny.

    przy czym jeśli liczysz na to, że uda ci się wcisnąć kit w US skad
    wziąłeś kasę, to weź pod uwagę, że sprawdzą ci konto bankowe czy
    faktycznie przelewy miały miejsce.

  • 3. Data: 2008-05-07 06:37:03
    Od: "pclab" <p...@s...uk>

> [...]
    >
    > przy czym jeśli liczysz na to, że uda ci się wcisnąć kit w US skad wziąłeś
    > kasę, to weź pod uwagę, że sprawdzą ci konto bankowe czy faktycznie

    nie mam konta bankowego a kase dostawałem faktycznie do ręki, pytanie tylko
    ile mogłem dostac legalnie , czy ta kwota o której piszesz dotyczy lat
    2000-2004?

    dzięki i pozdrawiam

  • 4. Data: 2008-05-07 06:44:57
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

    (...)
    > przy czym jeśli liczysz na to, że uda ci się wcisnąć kit w US skad
    > wziąłeś kasę, to weź pod uwagę, że sprawdzą ci konto bankowe czy
    > faktycznie przelewy miały miejsce.

    a to z ręki do ręki nie można tylko musi być przez konto? a jak pytający nie
    ma?

    --=olo=--

  • 5. Data: 2008-05-07 08:07:45
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "pclab" <p...@s...uk> napisał w wiadomości
> [...]
    > Gdzies obiło mi się o uszy że to jest 3tys zł rocznie nie więcej niz 9tys

    Od najbliższej rodziny możesz dostać od początku 2007 każdą sumę - bez
    limitu.
    Gorzej że raczej nie do ręki.

    Załatw to za pomocą przelewu, potem możesz gotówką oddać. ;-)

  • 6. Data: 2008-05-07 11:52:23
    Od: "pclab" <p...@s...uk>

    > Od najbliższej rodziny możesz dostać od początku 2007 każdą sumę - bez
    > limitu.

    Wiem :) ale chodzi o porzednie lata ~2000-2007 i sytuację w której co roku
    dostawałem niewielkie kwoty od ojca matki dziadka itd, uzbierałem w kieszeni
    (nie w banku) a teraz chce kupić małą nieruchomość, pytanie ile mogłem
    legalnie dostać przez 8 lat ? czy np 30tys ? i czy US sie nie przyczepi jak
    kupie nieruchomość za 30tys podając źrodło kasy jako drobne darowizny z
    ostatnich 8 lat?

    pozdr.

  • 7. Data: 2008-05-07 12:17:31
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > jak
    > kupie nieruchomość za 30tys podając źrodło kasy jako drobne darowizny z

    No toż właśnie Ci sugeruję żeby te darowiznę na całą kwotę zrobić TERAZ (w
    sensie przed zakupem).
    Będzie wolna od podatku.

  • 8. Data: 2008-05-07 12:54:56
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    pclab wrote:

    > nie mam konta bankowego a kase dostawałem faktycznie do ręki, pytanie tylko
    > ile mogłem dostac legalnie , czy ta kwota o której piszesz dotyczy lat
    > 2000-2004?

    kwoty były troche niższe, ale bliskie temu, spróbuj poszukać kwot na
    internecie.

  • 9. Data: 2008-05-07 12:55:21
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    --=olo=-- wrote:
    > (...)
    >
    > a to z reki do reki nie mo?na tylko musi byae przez konto? a jak pytaj?cy nie
    > ma?

    można było,
    problem będzie tylko z przekonaniem US.

  • 10. Data: 2008-05-07 13:04:40
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    pclab wrote:

> [...]
    > kupie nieruchomość za 30tys podając źrodło kasy jako drobne darowizny z

    wszystko zależy od twojej wiarygodności przed US w razie kontroli.
    jeśli masz konto bankowe i używasz go regularnie, to US ci nie uwierzy,
    że kasę z darowizn trzymałeś w gotówce zamiast wpłacić na konto.
    tak samo moga poprosić cię o wyciąg od darczyńców, czy te dawane kwoty
    wynikają z histori ich konta.
    Oświadczenia od darczyńców ile i kiedy ci darowali też mogą być
    przydatne, bo zakładam, że umowy darowizny nie masz.
    przez 8 lat mogłeś odstać swobodnie dwa razy kwotę zwolnioną od jednej
    osoby, czyli 2 x ~ 9 K, razy liczba osób.
    przy 30 tyś raczej nie będzie to wielki problem do wykazania,
    przy 300 już raczej tak.

    Innym rozwiązaniem jest tak jak ci podpowiada Cavalino, żeby ktoś ci to
    darował teraz, z tym, że ten ktoś musi to mieć na koncie, nie może być
    tak, że ktoś wpłaca na konto i ci daruje, bo ci to US wychwyci.
    Oddać mu możesz w gotówce i niech ten ktoś tą gotówkę sporzytkuje bez
    wpłacania na konto.
    Przy czym to już więcej kombinowania i tamta osoba w razie czego bez
    mrugnięcia okiem musi powiedzieć, że tak było, a tego nie jesteś pewien.
    Co prawda dla US to dużo zachodu, aby dobrac się do innej osoby i
    jej/jego wyciągu, ale jak trafisz na upierdliwego...
    Jestem za wersją pierwszą, kupuj i po prostu czekaj co się stanie.
    Co najwyżej zabezpiecz się w ten sposób, że pozbieraj od tych osób
    oświadczenia, że tyle i tyle ci darowali w gotówce, żeby w razie czego
    mieć coś za 5 lat. Nigdy nie wiadomo, czy te osoby za 5 lat będą jeszcze
    dostępne.