  • Data: 2004-05-31 22:05:24
    Temat: Re: Info: podatek katastr(of)alny - GP
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 31 May 2004, Radosław Popławski wrote:
    [...]
    >+ > zasadach deklarowanych przez JKM :> (włącznie z prawem wywłaszczenia
    >+ > - a rozszerzyłbym je :]) przez zapłatę oszkodowania w przykładowej
    >+ > wysokości (JKM) 140% deklarowanej wartości...
    >+
    >+ A tak, pamiętam dyskusję na grupie pl.*.banki nad tym pomysłem wywłaszczenia.
    >+ Skończył jako tak debilny pomysł,

    Co skończyło, dyskusja czy prawo do wywłaszczenia "wg wartości
    deklarowanej" ? Nie było mnie przy dyskusji :)

    Przecież w tej chwili mamy taki problem... Mieszkańcy przeznaczonych
    w planach do zatopienia wiosek pod Raciborzem bronią się zębami
    i czym tam mogą przed "urzędowym wywłaszczeniem".
    I przyznam że się im nie dziwię.
    Pewnie spodziewają się wyceny swoich (starych bo starych) domów
    wg wartości występującej kiedy znienacka pojawiają w jednej
    okolicy się dwie setki (takich) domów do sprzedaży.
    A to NIE JEST ta sama cena (też "rynkowa" :>) która występuje jak
    w danej okolicy dwie setki chętnych chcą mniej więcej takie
    chałupy KUPIĆ.
    Uprzedzam że mechanizm rynkowy może i działa, ale w jednostce miary
    pt. "stary budynek" trudno dożyć równowagi rynkowej :[

    >+ że nawet połączone sztaby SLD, SO i LPR by
    >+ czegoś równie idiotycznego nie wymyśliły.

    A to zależy kto wymyślał :]
    Jak bankowcy... ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd