  • Data: 2004-06-03 17:05:00
    Temat: Re: Info: podatek katastr(of)alny - GP
    Od: "Darek W." <a...@p...pop.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomasz Nowicki" <s...@p...com> napisał w wiadomości
    news:c9na72$p87$1@korweta.task.gda.pl...

    > Ja do tego (dygresja) uważam jeszcze, że dopóki płacimy podatki dochodowe,
    > prawo głosu powinno być proporcjonalne do wysokości zapłaconego podatku -
    > ale już raz mnie na innej grupie socjaliści spalili na stosie za takie
    > reakcyjne pomysły :)))))

    Ten pomysł, choć dość logiczny ma pewną słabość - jeżeli to bogaci (płacący
    największe podatki) będą mieli dominujące prawo głosu istnieje realne
    niebezpieczeństwo, że będą podejmować decyzje w sprawie podziału budżetu
    państwa tak, aby świadczenia finansowane z niego trafiały głównie do
    najbogatszych np. dotacje do budowy przystani jachtowych, ulgi podatkowe dla
    kupujących prywatne samoloty, zwrot kosztów ponoszonych na ochroniarzy (w
    końcu wyręczają w pracy policję) etc. Też kiedyś myślałem o większych
    prawach dla ponoszących większy wkład finansowy na rzecz państwa, ale z
    uwagi na powyższe problemy wymyśliłem nieco inne rozwiązanie, a mianowicie
    prawo dokupienia dodatkowych głosów. Każdemu obywatelowi przysługuje jeden
    głos wyborczy bezpłatny, ale można dokupić drugi za 1000 zł, trzeci za 5000,
    czwarty za 10 000 i piąty za 25 000 zł. Maksymalna liczba głosów to 5. Kasa
    do budżetu państwa np. na opiekę społeczną.

    Darek