  • 1. Data: 2009-12-16 13:14:40
    Temat: Interpretacje przepisów prawa podatkowego
    Od: Rafał K. <r...@g...com>

    1.Napisałem interpretację do Ministra Finansów i czekam na nią 3
    miesiące. Podczas oczekiwania na tą interpretacją US ukarał mnie
    finansowo, ponieważ jego zdaniem zaksięgowałem coś niezgodnie z
    prawem. Po miesiącu przyszła interpretacja od Ministra Finansów i
    okazało się, że to jednak ja miałem rację i kara byłą niesłuszna. Czy
    US ma obowiązek zwrócić mi pieniądze, które niesłusznie ode mnie
    zabrał? Gdzie mogę w takiej sytuacji dochodzić swoich praw?
    2.Jeżeli mam interpretacje od Ministra Finansów oraz mojego US w tej
    samej sprawie i obie różnią się stanowiskiem, to która jest
    ważniejsza? Do której mam prawo (a może raczej obowiązek?) się
    dostosować? Wydaje mi się, że ważniejsza jest ta interpretacja od
    Ministra Finansów.

    PS Obie sytuacje są czysto hipotetyczne :)

    Pozdrawiam.
    http://megalotto.pl - Lotto
    http://tajemniczyswiat.pl - Tajemniczy Świat
    http://www.robimybiznes.pl - Zarabianie w Internecie

  • 2. Data: 2009-12-16 13:36:07
    Temat: Re: Interpretacje przepisów prawa podatkowego
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 16-12-2009 o 14:14:40 Rafał K. <r...@g...com>
    napisał(a):

> [...]
    > ważniejsza? Do której mam prawo (a może raczej obowiązek?) się
    > dostosować? Wydaje mi się, że ważniejsza jest ta interpretacja od

    Nie, ważniejsza jest ta z US, bo występując do MF o intepretację
    dotyczącą tego samego popełniłeś przestępstwo z art. 233KK
    a wydana tak interpretacja nie wywołuje skutków prawnych.

    > PS Obie sytuacje są czysto hipotetyczne :)

    IMHO szkoda tracić czasu na rozważanie hipotetycznych
    sytuacji takich jak te. Gdy trafisz w lotka i faktycznie
    będzie kontrola za okres co do którego masz wnioski w drodze,
    wtedy można analizować.

    --
    Tomek

  • 3. Data: 2009-12-16 13:56:42
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2009-12-16 14:36, Tomek wrote:
    > Nie, ważniejsza jest ta z US, bo występując do MF o intepretację
    > dotyczącą tego samego popełniłeś przestępstwo z art. 233KK
    > a wydana tak interpretacja nie wywołuje skutków prawnych.

    Abstrahując od tego, że (hipotetyczny) scenariusz był następujący:
    - złożenie wniosku do MF
    - kontrola z US
    - otrzymanie interpretacji MF odmiennej do stanowiska US

    to gdzie tu widzisz 233KK (nawet gdyby wniosek o interpretację został
    złożony po kontroli z US)?

    Piotrek

  • 4. Data: 2009-12-16 14:20:23
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 16-12-2009 o 14:56:42 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    napisał(a):

> [...]
    > - otrzymanie interpretacji MF odmiennej do stanowiska US
    >
    > to gdzie tu widzisz 233KK (nawet gdyby wniosek o interpretację został

    Ja zrozumiałem że on miał już interpretację z US, sprzed 1/7/2007,
    a potem wystąpił o intepretację od MF, dotyczącą tego samego tematu.

    --
    Tomek

  • 5. Data: 2009-12-16 14:29:05
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2009-12-16 15:20, Tomek wrote:

    > Ja zrozumiałem że on miał już interpretację z US, sprzed 1/7/2007,
    > a potem wystąpił o intepretację od MF, dotyczącą tego samego tematu.

    No i?

    Piotrek

  • 6. Data: 2009-12-16 14:56:42
    Od: Rafał K. <r...@g...com>

    On 16 Gru, 15:20, Tomek <t...@o...pl> wrote:
    > Ja zrozumiałem że on miał już interpretację z US, sprzed 1/7/2007,
    > a potem wystąpił o intepretację od MF, dotyczącą tego samego tematu.

    Dlaczego sprzed 1/7/2007?

  • 7. Data: 2009-12-16 14:57:42
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 16-12-2009 o 15:29:05 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    napisał(a):

    > No i?

    No i dalej to już art. 14b (lub coś koło tego) Ordynacji

    --
    Tomek

  • 8. Data: 2009-12-16 14:58:23
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 16-12-2009 o 15:56:42 Rafał K. <r...@g...com>
    napisał(a):

    > Dlaczego sprzed 1/7/2007?

    Bo wtedy sie zmienoiły przepisy. Ale faktycznie US mógł
    chyba wydać interpretację nawet po tej dacie, jeśli wniosek
    został złożony przed.

    --
    Tomek

  • 9. Data: 2009-12-16 15:03:05
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2009-12-16 15:57, Tomek wrote:

    > No i dalej to już art. 14b (lub coś koło tego) Ordynacji

    Jasne! Jakoś mi to umknęło.

    Piotrek

  • 10. Data: 2009-12-16 15:06:44
    Od: Rafał K. <r...@g...com>

    On 16 Gru, 15:58, Tomek <t...@o...pl> wrote:

    > Bo wtedy sie zmienoiły przepisy. Ale faktycznie US mógł
    > chyba wydać interpretację nawet po tej dacie, jeśli wniosek
    > został złożony przed.

    Czyli jeżeli podatnik złożył wniosek po 1/7/2007, to US nie może już
    wydać interpretacji?