    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: JPK dla mikroprzedsiębiorców
    Date: Wed, 1 Nov 2017 11:59:47 +0000 (UTC)

    Użytkownik Pete n...@n...com ...

    > A jak sobie wyobrażasz narzędzie, które będzie pracowało z każdym
    > możliwym sposobem prowadzenia ewidencji?
    > Z definicji to narzędzie musi być dla ludzi, którzy coś potrafią
    > więcej niż wpisać kwotę faktury.
    > Instrukcja siłą rzeczy też musi być ogólna.

    Wyobrazam sobie je tak, ze działa na podstawie przekopiowywania tabelek i
    to co jest nie tak potrafi sprawdzic i na biezaco wskazac ze jest zle
    dokładnymi opisami. A tam widze jakies opisy godziny ZULU etc :)
    Zakładam, ze pewnie bym sobie poradził i ze stworzeniem odpowiedniego
    pliku i pewnie nawet ze stworzeniem wzorcowego arkusza na podstawie pliku
    w ktorym ktos sobie dotychczas prowadził dg ale juz na pierwszy rzut oka
    widze ze troche czasu by to zajeło.
    Moze po prostu powinien to byc prosty plik w excelu ktory odworowywałby
    tabele z przychodami, tabele ze sprzedaza i na tej podstawie tworzyłby
    plik jpk?

    W gruncie rzeczy tam trzeba tylko przekopiowac faktury zakupu i
    sprzedazy, prawda?

    > Jak sobie wyobrażasz narzędzie które obsłuży excela, worda, Małą
    > księgowość RP z 2008 roku, starego Subiekta, i kupę innych
    > możliwości nie wspierających JPK?

    Wsparcie starych programów to pewnie jeszcze trudniejsza sprawa, ale nie
    wypowiadam sie bo nigdy nie uzywałem i nie wiem czy one dzialaja na
    podstawie kopiowalnych tabelek, co mozna z nich wyeksportowac etc.

    > Pamiętasz walkę linuksowców o Płatnika działającego pod linuksem? To
    > jest teraz mniej więcej tej samej skali krucjata.

    Nie pamietam ale wiem jedno - płatnik do dzisiaj jest programem
    idiotycznym, nieintuicyjnym, robiacym duzo mniej niz by mogł,
    podpowiadajacym o wiele za mało nizby mogł. Jest programem który nie umie
    zrealizować bezpośredniej wysyłki do zusu tylko trzeba eksportowac i
    realizowac wysyłkę przez pue.zus.
    Daj spokój - Płatnika dajesz jako coś wzorcowego? Zart?

    > Prowadzić KPiR na papierze i wypełniać faktury w excelu znudziło mi
    > się po 3-ch miesiącach.

    Mnóstwo ludzi ma DG w których robi jedna fakture na miesiac albo nie robi
    wcale bo pracuje dla jednego podmiotu i ten wystawia gotowy dokument.
    KPiR na papierze to rzeczywiście bez sensu, ale KPiR w excelu? Why not?

    > Onegdaj za darmo, teraz za AFAIR 60zł/rok jest Małą Księgowość RP,
    > która może idealna nie jest, ale spokojnie robi to co potrzeba w
    > mikrodziałalności.
    >
    > wolę wydać te 6 dyszek nić czuć przez rok ból d....
    >:P

    Mysle ze tu nie chodzi o te 60zł tylko o to ze jak ktos ma 5 faktur na
    krzyz to rozliczenie zrobi szybciej niz nauczy sie nowego programu który
    znowu bedzie miał pare kruczków ktore trzeba złapać, zauwazyc etc.
    Moze to rzeczywiście uwstecznianie sie ze rzeczy robia to co powinny
    możliwie małym nakładem pracy - taki trend ze teraz kazdy zeby dzwonic,
    potrzebuje 8-rdzeniowego smartfona za 3000... Nie wiem...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dziedzina ortografi to dziedzina ktura mnie delikatnie muwiac