  • Data: 2017-11-01 12:59:47
    Temat: Re: JPK dla mikroprzedsiębiorców
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Pete n...@n...com ...

    > Nie.
    > Plik jest częścią ewidencji VAT. Jeśli ktoś nie jest vatowcem, nie
    > musi generować JPK.

    Rozumiem.

    > nie tylko w tej branży pojawiają się dodatkowe wymogi ustawowe. Ale,
    > jak pisałem wcześniej, nie ma obowiązku być vatowcem, można
    > zrezygnować i mieć gdzieś to całe JPK.

    Ok, ale to dobrze czy nie dobrze ze sie pojawiaja te dodatkowe wymogi?
    Bo ja rozumiem ze coś jest potrzebne do rozliczenia i dodatkowo dla
    ulatwienia pracy urzednikom ale wtedy powinno być to mozliwie mało
    ingerecyjne. A coś mam wrażenie, ze z Twojego punktu widzenia wymog
    codziennego przemalowywania koloru płotu przed sklepem zostałby okraszony
    komentarzem: sa wymogi, trzeba robić.

    > A podobno są plany wysyłania JPK w trybie dziennym, to będzie
    > dopiero płacz.

    Nie bedzie, programy zaczna to robić automatycznie, ceny wzrosna bo kazdy
    doliczy sobie dodatkowa godzine pracy dziennie do przychodów a najwyzej z
    kolejne 10% firm przeniesie DG do Czech itp. Na ten moment dyskusje chyba
    sie własciwie skonczyły. No i biura rachunkowe beda sie cieszyc bo meda
    miały mnóstwo nowych klientów co zapewne skonczy sie tym, ze tez podnosa
    ceny.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "W demokracji wolno głupcom głosować,