    From: "witek" <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ja uzyskać NIP dla nieletniego?
    Date: Wed, 25 Jul 2007 10:46:24 -0500

    <t...@o...pl> wrote in message news:op.tv01k5uiipkhj4@unk.compnet.com.pl...

    > 1. Mi nowy NIP po nic, ja już swój mam. Natomiast znajomy dzieciak
    > ma talent który może sobie spieniężyć, tyle że dotychczas
    > nikt nie chce u kogoś bez NIPu nic zamawiać.

    To nie moja wina, że znajomi mają zielone pojęcie o przepisach.
    W momencie podpisania z nim umowy o dzieło, zlecenia lub zatrudnienia go na
    etat, moją obowiązek dostarczyć mu druk NIP-3, on ma go obowiązek wypełnić i
    im oddać, a oni mają go obowiązek wysłać. NIP przyjdzie do niego do domu, a
    on im go zaniesie.
    Koniec filozofii.

    > 2. Dlaczewgo kombinowaniem nazywasz najprostszą możliwą drogę
    > - w której sam zainteresowany chce wystapić o numer dla samego siebie,
    > zamiast nazwać po imieniu, to co narzuca ustawa o nip ?

    Bo ustawa o NIP nie narzuca ograniczen nikomu, komu nip jest potrzebny.
    Jak ci nip nie jest potrzebny, to po co maja ci go nadawac. Kolekcjonujesz
    numerki? Przerzuć się na znaczki.