  • 1. Data: 2002-12-26 20:37:37
    Temat: Re: Jak bezpiecznie swiadczyc uslugi dla ludnosci cywilnej
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    From: "Xena" <t...@l...com.pl>
    Sent: Thursday, December 26, 2002 8:17 PM

    > Możesz troszkę jaśniej na ten temat?
    > Czy wycena nieruchomości jest usługa niematerialną?

    IMO nie jest, jest jak najbardziej niematerialna tak samo jak oceny,
    ekspertyzy, projekty ..
    czyli według poniższego załącznika nr 1:
    "4. Świadczenie usług niematerialnych, z wyłączeniem usług hotelarskich i
    turystycznych."
    i to niezależnie czy dla ludności czy dla firm

    > Bo straszą mnie kasą fiskalną i już sama nie wiem...
    > Albo mnie gdzies przekieruj...
    > A poza tym to wesołych ;-)
    > Pozdrówka
    > Tatiana

    Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2001 r. w sprawie kas
    rejestrujących
    2001 Dz. U. Nr 151 poz. 1711
    wydany dnia: 27 grudnia 2001 r.
    stan prawny: obowiązuje
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2001/1711.htm

    "Załączniki do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2001 r.
    (poz. 1711)

    Załącznik nr 1

    WYKAZ CZYNNOŚCI ZWOLNIONYCH DO DNIA 31 GRUDNIA 2002 R. Z OBOWIĄZKU
    EWIDENCJONOWANIA PRZY ZASTOSOWANIU KAS REJESTRUJĄCYCH

    1. Sprzedaż towarów i świadczenie usług na rzecz pracowników podatnika.

    2. Świadczenie usług na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności
    gospodarczej oraz osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą w
    formie indywidualnych gospodarstw rolnych, o ile łącznie zostaną spełnione
    następujące warunki:1)

    1) każda sprzedaż usługi dokonana przez podatnika jest dokumentowana
    fakturą, w której zawarte są m. in. dane identyfikujące odbiorcę oraz jego
    podpis,

    2) liczba wszystkich dokonanych operacji sprzedaży usług, o których mowa w
    pkt 1, w 2001 r. nie przekroczyła 50, przy czym liczba odbiorców tych usług
    w tym okresie była mniejsza niż 20.2)

    3. Sprzedaż nieruchomości, sprzedaż towarów w systemie wysyłkowym (pocztą
    lub przesyłkami kurierskimi) oraz świadczenie usług, za które to czynności
    zapłata w całości następuje za pośrednictwem poczty lub banku na rachunek
    bankowy podatnika, z wyłączeniem płatności dokonywanych czekiem, bankową
    kartą płatniczą lub kredytową, przy czym z dowodów tych jednoznacznie
    wynika, jakiej konkretnie transakcji zapłata dotyczyła.1) 3)

    4. Świadczenie usług niematerialnych, z wyłączeniem usług hotelarskich i
    turystycznych.

    5. Sprzedaż dokonywana przy użyciu urządzeń służących do automatycznej
    sprzedaży towarów, z wyjątkiem sprzedaży paliw płynnych.

    6. Przyjmowanie przez rewizorów należności związanych z wykonywaniem usług
    przewozu osób, a w przypadku transportu kolejowego - również przez
    konduktorów.

    7. Świadczenie usług finansowych, pocztowych i kurierskich,
    telekomunikacyjnych, dostaw wody i ciepła, gazu przewodowego, energii
    elektrycznej, usług odprowadzania i oczyszczania ścieków, usuwania śmieci i
    nieczystości, usług kominiarskich, a także innych usług komunalnych
    materialnych, z wyłączeniem sprzedaży gazu płynnego oraz usług w zakresie
    prania, chemicznego czyszczenia i farbowania, prasowania i maglowania oraz
    przewozu osób i ładunków taksówkami osobowymi i bagażowymi.

    8. Usługi weterynaryjne oraz usługi związane z chowem i hodowlą zwierząt.

    9. Sprzedaż biletów komunikacji lotniczej.

    10. Czynności wymienione w art. 2 ust. 2 i 3 ustawy."

    a w ustawie o podatku VAT

    " Art. 2. 1. Opodatkowaniu podlega sprzedaż towarów i odpłatne świadczenie
    usług na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

    2. Opodatkowaniu podlega również eksport i import towarów lub usług.

    3. Przepisy ust. 1 i 2 stosuje się również do:

    1) świadczenia usług oraz przekazania lub zużycia towarów na potrzeby
    reprezentacji i reklamy,

    2) przekazania przez podatnika towarów oraz świadczenia usług na potrzeby
    osobiste podatnika, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków
    spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych,
    członków stowarzyszenia, a także zatrudnionych przez niego pracowników oraz
    byłych pracowników,

    3) zamiany towarów, zamiany usług oraz zamiany usługi na towar i towaru na
    usługę,

    3a) wydania towarów lub świadczenia usług w zamian za wierzytelności,

    3b) wydania towarów lub świadczenia usług w miejsce świadczenia
    pieniężnego,

    3c) dostarczenia produktów rolnych na podstawie umowy kontraktacji,

    4) darowizn towarów nie wymienionych w pkt 2,

    5) świadczenia usług, o których mowa w ust. 1, bez pobrania należności,

    5a) wydania towarów lub świadczenia usług w zamian za czynności nie
    podlegające opodatkowaniu,

    6) towarów, o których mowa w art. 6a.

    4. Czynności określone w ust. 1-3 podlegają opodatkowaniu niezależnie od
    tego, czy zostały wykonane z zachowaniem warunków oraz form określonych
    przepisami prawa."

    Na ten przykład jest też i tutaj o niematerialnych
    http://www.google.pl/search?hl=pl&ie=UTF-8&oe=UTF-8&
    q=kas+fiskalnych+%2Bobo
    wi%C4%85zek&lr=lang_pl

    "Kto nie musi kupić kasy

    Do 31 grudnia 2002 r. Minister Finansów zwolnił z obowiązku
    ewidencjonowania:
    podatników opłacających podatek dochodowy w formie karty podatkowej,
    wymienionych w par.4 ust.1 pkt. 1 Rozporządzenia,
    podatników świadczących:
    usługi łączności,
    usługi komunalne materialne, z wyłączeniem:
    sprzedaży gazu płynnego,
    usług w zakresie prania, chemicznego czyszczenia i farbowania oraz
    prasowania i maglowania, przewozu taksówkami osób i ładunków,
    ___usługi niematerialne___, z wyłączeniem usług hotelarskich i
    turystycznych,
    jeżeli udział wartości ww. usług w 2001 r. był wyższy od 70% ogólnego
    obrotu podatnika na rzecz osób fizycznych nie prowadzących działalności
    gospodarczej.
    Minister Finansów zwolnił też z obowiązku ewidencjonowania niektóre
    czynności, wyszczególnione w Załączniku nr 1 Rozporządzenia. "
    ---
    Pozdrawiam
    Sark

  • 2. Data: 2002-12-26 20:43:55
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    > 2) liczba wszystkich dokonanych operacji sprzedaży usług, o których mowa w
    > pkt 1, w 2001 r. nie przekroczyła 50, przy czym liczba odbiorców tych

    Dzieki!!! O to mi wlasnie chodzilo!

    Wciaz tylko nie mam 100% pewnosci, czy taka faktura
    nie musi miec NIP-u odbiorcy prywatnego.
    Ktos dal mi link do rozporzadzenia z marca 2002, w ktorym pisza,
    ze nie musi, ale inne osoby mowia mi, ze od tamtego czasu
    byly jakies zmiany w tym zakresie.

    Myslalem, ze z mojego punktu widzenia, dopisanie tam NIP-u
    uslugobiorcy niczego nie zmienia, ale praktyka pokazala,
    ze znajomi robia sie dziwnie podejrzliwi, gdy chce od nich NIP.

    Dzieki,

    Pozdrawiam,

    Latet

  • 3. Data: 2002-12-26 21:43:53
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Sark" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > czyli według poniższego załącznika nr 1:
    > "4. Świadczenie usług niematerialnych, z wyłączeniem usług hotelarskich i
    (..)

    Czy mógłbyś do tego wszystkiego rzucić jakimś aktem prawnym definiującym
    jednoznacznie usługi niematerialne tudzież materialne ?

    pozd.Pix

  • 4. Data: 2002-12-28 23:08:32
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pix" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Czy mógłbyś do tego wszystkiego rzucić jakimś aktem prawnym definiującym
    > jednoznacznie usługi niematerialne tudzież materialne ?

    Tak dobrze to najjaśnieszej RP jeszcze nie ma :) ale można zaguglować :):

    tłumacze
    http://www.wardynski.com.pl/news/pl/wiadomosc.php?id
    _wiad=220

    "W wypowiedziach prasowych i wśród doradców podatkowych można spotkać się
    ze stanowiskiem, iż w tym przypadku jedynym wyjściem jest stosowanie
    nieobowiązującej już od kilku lat Klasyfikacji Usług wprowadzonej
    zarządzeniem Prezesa GUS z dnia 1985 r., która do usług niematerialnych
    zalicza gałęzie 74-97, a wśród nich pod symbolem KU 89 podane są pozostałe
    branże usług niematerialnych np. usługi fryzjerskie, kosmetyczne. "
    http://www.fryzjerpolski.pl/info.asp?Id=961&cat=76

    USŁUGI NIEMATERIALNE.......................... 10 .... 864

    NAUKA JAZDY.................................. 10-01 . 2
    PORADY PRAWNO-EKONOM.,TECHNICZ............... 10-02 . 3
    ORG. DZIAŁALNOŚCI KULTURALNEJ................ 10-03 .
    USŁUGI MASAŻU................................ 10-04 . 7
    USŁUGI STOMATOLOGICZNE....................... 10-05 . 18
    USŁUGI WETERYNARYJNE......................... 10-06 .
    USŁUGI MEDYCZNE.............................. 10-07 . 123
    DEZYNFEKCJA, DEZYNSEKCJA..................... 10-08 . 6
    FRYZJERSTWO.................................. 10-09 . 16
    USŁUGI KOSMETYCZNE........................... 10-10 . 12
    USŁUGI FOTOGRAFICZNE......................... 10-11 . 6
    WIDEOFILMOWANIE.............................. 10-12 . 7
    SPRZĄTANIE................................... 10-13 . 110
    WYPOŻYCZALNIA AGD I GARDEROBY................ 10-14 . 2
    REKLAMOWE I OBSŁUGI BIUROWEJ................. 10-15 . 56
    POŚREDNICTWO, MARKETING...................... 10-16. 55
    LAMINOWANIE DOKUMENTÓW....................... 10-17 .
    INNE USŁUGI NIEMATERIALNE.................... 10-18 . 430
    MUZYKOWANIE.................................. 10-19 . 3
    USŁUGI KSERO................................. 10-20 . 4
    KULTURA FIZYCZNA I TURYSTYKA................. 10-21 . 3

    http://www.gryfice.pl/konkurs/lo%20gryfice/tt_ewide3
    .htm

    p.s. najbardziej podoba mi sie to określenie "INNE USŁUGI NIEMATERIALNE"
    :)) ... zupełnie ja w dawnym rzymie posąg "nieznanemu Bogu"

    Zarządzenie nr 30 Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 28 sierpnia
    1985 r.
    (znak: OBR-BP-58/85) w sprawie Klasyfikacji Usług
    (WYCIĄG)
    _________________(74-97) USŁUGI NIEMATERIALNE ________________________
    (74-75) USŁUGI MIESZKANIOWE ORAZ NIEMATERIALNE USŁUGI KOMUNALNE
    74 USŁUGI MIESZKANIOWE
    74 741 Wynajem lokali mieszkalnych i użytkowych
    74101 Wynajem lokali mieszkalnych.
    74102 - Wynajem lokali użytkowych niemieszkalnych.
    74103 - Usługi hoteli pracowniczych.
    742 Zamiana mieszkań i usługi pozostałe
    74201 - Zamiana mieszkań.
    74202 - Usługi pozostałe.
    75 USŁUGI KOMUNALNE NIEMATERIALNE
    751 75101 Usługi łaziennicze
    752 75201 Terenowa ochrona przeciwpożarowa (bez zakładowej)
    753 Usługi pogrzebowe, krematoryjne i cmentarne
    75301 - Usługi pogrzebowe i krematoryjne.
    75302 - Usługi cmentarne
    Zalicza się tu usługi w zakresie pielęgnacji grobów.
    758 75801 Usługi pozostałe komunalne osobno nie wymienione
    Zalicza się tu również usługi ogrodów zoologicznych oraz usługi ogrodnicze,
    polegające na pielęgnacji kwiatów i zakładaniu kwietników na balkonach.
    (77-78) USŁUGI W ZAKRESIE NAUKI I ROZWOJU TECHNIKI
    77 771 77101 USŁUGI NAUKOWO-BADAWCZE
    78 USŁUGI W ZAKRESIE USŁUGI NAUKI I ROZWOJU TECHNIKI
    781 78101 Usługi informacji naukowej, technicznej i ekonomicznej
    Organizowanie i prowadzenie informacji naukowej, technicznej i
    ekonomicznej.
    782 78201 Usługi bibliotek naukowych Gromadzenie, przechowywanie i
    udostępnianie literatury naukowej.
    783 78301 Usługi archiwów naukowych
    Ochrona i udostępnianie dokumentów do celów naukowych.
    78 784 78401 Usługi stowarzyszeń naukowych
    Działalność wszelkich organizacji, stowarzyszeń i związków naukowych.
    785 78501 Usługi normalizacyjne
    Opracowywanie norm i kontrola ich stosowania.
    788 78801 Pozostała obsługa nauki
    Organizowanie i prowadzenie prac pomocniczych w zakresie nauki osobno nie
    wymienionych
    (79-82) USŁUGI W ZAKRESIE OŚWIATY I WYCHOWANIA
    79 NAUCZANIE OGÓLNOKSZTAŁCĄCE I ZAKWATEROWANIE UCZNIÓW SZKÓŁ
    OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH
    790 79001 Nauczanie ogólnokształcące
    Kształcenie dzieci i młodzieży na poziomie podstawowym, kształcenie
    młodzieży na poziomie średnim, kształcenie osób dorosłych (pracujących) na
    poziomie podstawowym i średnim, kształcenie dzieci i młodzieży o niepełnej
    sprawności fizycznej lub umysłowej na poziomie podstawowym i średnim,
    dokształcanie osób dorosłych (pracujących) na kursach oraz w innych
    pozaszkolnych placówkach oświatowych (uniwersytety ludowe, uniwersytety
    powszechne, kursy utrwalania wiedzy itp.).
    794 79401 Zakwaterowanie uczniów szkół ogólnokształcących
    80 NAUCZANIE ZAWODOWE I ZAKWATEROWANIE UCZNIÓW SZKÓŁ ZAWODOWYCH
    800 80001 Nauczanie zawodowe
    Kształcenie w kierunku zawodowym młodzieży oraz osób dorosłych
    (pracujących) na poziomie zasadniczym, średnim i policealnym, kształcenie
    młodzieży o niepełnej sprawności fizycznej lub umysłowej na poziomie
    zasadniczym i średnim zawodowym, dokształcanie osób dorosłych (pracujących)
    na kursach zawodowych.
    80 805 80501 Zakwaterowanie uczniów szkół zawodowych
    81 KSZTAŁCENIE NA POZIOMIE WYŻSZYM I ZAKWATEROWANIE STUDENTÓW
    811 81101 Kształcenie osób na poziomie wyższym
    Kształcenie młodzieży oraz osób dorosłych (pracujących) na poziomie studiów
    wyższych; dokształcanie i doskonalenie kadr z wyższym wykształceniem;
    kształcenie kadr naukowych.
    812 81201 Zakwaterowanie studentów szkół wyższych
    82 OPIEKA NAD DZIECKIEM I MŁODZIEŻĄ
    821 82101 Sprawowanie opieki przedszkolnej sprawowanie opieki
    wychowawczo-dydaktycznej nad dziećmi w wieku przedszkolnym - usługi
    przedszkoli.
    822 82201 Sprawowanie opieki całkowitej nad dziećmi i młodzieżąUsługi
    domów dziecka i młodzieży, specjalnych zakładów wychowawczych, ośrodków
    szkolno-wychowawczych, pogotowia opiekuńczego itp.
    823 82301 Sprawowanie opieki pozaszkolnej
    Organizowanie zajęć rozwijających zainteresowania i uzdolnienia dzieci i
    młodzieży - usługi pałaców młodzieży, młodzieżowych domów kultury,
    świetlic, ognisk pracy pozaszkolnej, ogrodów jordanowskich itp.
    824 82401 Wczasy dla dzieci i młodzieży
    Usługi domów wczasowych dziecięcych, dziecińców wiejskich, kolonii,
    półkolonii, obozów itp.
    (83-84) USŁUGI W ZAKRESIE KULTURY I SZTUKI
    83 KRZEWIENIE I UPOWSZECHNIANIE KULTURY
    831 83101 Usługi muzealnictwa, ochrony zabytków i sztuki
    Zalicza się tu ochronę i konserwację oraz udostępnianie zbiorów i dzieł o
    wartości zabytkowej, pamiątkowej, artystycznej i naukowej, jak również
    organizowanie wystaw artystycznych, pracy artystycznej i planistycznej,
    kopiowanie obrazów i rzeźb, wykonywanie portretów, rozumiane jako
    portretowanie osób z natury bez względu na technikę wykonywania (portret
    olejny, akwarela, grafika itp.).
    83 832 82301 Usługi bibliotek i czytelni
    Udostępnianie literatury pięknej, fachowej i innej, gazet i czasopism.
    835 83501 Usługi ognisk artystycznych
    Działalność pozaszkolnych ośrodków wychowania artystycznego.
    84 DZIAŁALNOŚĆ MUZYCZNA, WIDOWISKOWA I ROZRYWKOWA
    841 84101 Usługi teatralne i estradowe
    842 84201 Usługi koncertowe
    843 84301 Usługi choreograficzne, baletowe, zespół pieśni i tańca
    844 84401 Usługi rozrywkowe
    Usługi cyrków, wesołych miasteczek, ośrodków gier, dyskotek i innych.
    845 84501 Usługi kin
    846 84601 Usługi radia i telewizji
    Nadawanie programów telewizyjnych i radiowych; zalicza się tu również
    wpływy za abonament radiowo-telewizyjny i radiowy oraz opłaty za zamawianie
    życzeń okolicznościowych.
    848 Usługi pozostałe związane z działalnością kulturalną i rozrywkową
    84801 - Współpraca kulturalna z zagranicą
    Organizacja imprez rozrywkowych zespołów krajowych za granicą i zespołów
    zagranicznych w kraju.
    84802 - Pozostałe usługi w zakresie działalności kulturalnej i
    rozrywkowejDziałalność wszelkich klubów, świetlic, domów kultury, ośrodków
    kultury; usługi fotoplastikonów, sal i kręgów tanecznych w parkach kultury.
    (85-86) USŁUGI W ZAKRESIE OCHRONY ZDROWIA I OPIEKI SPOŁECZNEJ
    85 USŁUGI W ZAKRESIE OCHRONY ZDROWIA
    851 85101 Usługi w zakresie opieki zdrowotnej
    Leczenie szpitalne i ambulatoryjne ogólne i specjalistyczne; działalność
    profilaktyczna; leczenie w sanatoriach przeciwgruźliczych,
    rehabilitacyjnych oraz leczenie w sanatoriach i zakładach dla nerwowo i
    psychicznie chorych; pomoc doraźna (usługi pogotowia ratunkowego i
    lotnictwa sanitarnego); pobieranie i konserwowanie krwi; usługi pracowni
    stomatologicznych; wykonywanie zabiegów lekarskich i pielęgniarskich oraz
    zabiegów i badań analityczno-diagnostycznych.
    852 Usługi w zakresie opieki nad matką i dzieckiem
    85201 - Usługi żłobków.
    85202 - Usługi domów małych dzieci oraz innych zakładów dla matki i
    dziecka.
    853 85301 Usługi sanitarno-epidemiologiczne
    Nadzór sanitarny środowiska, zapobieganie chorobom zakaźnym i zawodowym,
    usługi w zakresie dezynfekcji, dezynsekcji i deratyzacji, odkażanie
    telefonów.
    854 85401 Usługi lecznictwa uzdrowiskowego
    Leczenie uzdrowiskowe, sanatoryjne i ambulatoryjne (usługi sanatoriów
    uzdrowiskowych, zakładów przyrodoleczniczych itp.).
    86 861 86101 SPRAWOWANIE OPIEKI SPOŁECZNEJ
    Opieka nad osobami starymi, inwalidami, przewlekle chorymi, niedołężnymi
    itp., w domach specjalnych pomocy społecznej, domach rencistów itp.
    (87-88) USŁUGI W ZAKRESIE KULTURY FIZYCZNEJ TURYSTYKI I WYPOCZYNKU
    87 871 USŁUGI W ZAKRESIE KULTURY FIZYCZNEJ I SPORTU
    87101 - Organizowanie imprez sportowych.
    87 871 87102 - Szkolenie w różnych dyscyplinach sportu.
    87103 - Udostępnianie obiektów i urządzeń sportowych np. udostępnianie
    basenów kąpielowych, zamkniętych i otwartych, plaż nadmorskich, rzecznych
    itp., lodowisk, boisk itp.
    872 87201 Usługi ratownictwa górskiego i wodnego
    88 USŁUGI W ZAKRESIE TURYSTYKI I WYPOCZYNKU
    881 Usługi obiektów hotelarskich
    88101 - Usługi hoteli
    Zakwaterowanie osób w hotelach.
    88102 - Usługi obiektów turystycznych (poza hotelami)
    Zakwaterowanie turystów w motelach, domach wycieczkowych, schroniskach;
    usługi campingów, pól namiotowych; wynajem pokoi gościnnych.
    882 88201 Organizowanie i obsługa ruchu turystycznego
    Organizowanie wycieczek krajowych i zagranicznych, usługi przewodnictwa;
    informacja turystyczna.
    884 Usługi związane z wypoczynkiem
    88401 - Organizowanie wypoczynku urlopowego
    Wczasy pracownicze, rodzinne itp.
    88402 - Organizowanie wypoczynku świątecznego
    Usługi podmiejskich ośrodków wypoczynkowych.
    89 (89) POZOSTAŁE BRANŻE USŁUG NIEMATERIALNYCH
    891 Usługi fryzjerskie i kosmetyczne
    89101 - Usługi fryzjerskie i perukarskie.
    89102 - Usługi kosmetyczne.
    892 89201 Usługi fotograficzne
    Wykonywanie zdjęć osobistych, wywoływanie taśm filmowych i błon
    negatywowych, sporządzanie kopii powiększeń diapozytywowych i odbitek
    fotoamatorskich, przezroczy.
    893 Wykonywanie różnych zleceń
    89301 - Usługi reklamowe i obsługi biurowej
    Ogłoszenia prasowe, przepisywanie na maszynie, pisanie podań, tłumaczenie,
    kopiowanie, światłokopia, kreślenie techniczne, przygotowanie akt do
    archiwum, organizowanie rachunkowości, usługi informacyjne (biura
    informacji), przedsprzedaż biletów.
    89 893 89302 - Rzeczoznawstwo
    Ekspertyzy, ocena jakości, doradztwo, usługi w zakresie wzornictwa
    przemysłowego, wystroju wnętrz, małej architektury, sporządzania analiz,
    założeń i raportów techniczno-ekonomicznych oraz związanych z wdrażaniem
    nowych rozwiązań techniczno-organizacyjnych i rzecznictwem patentowym.
    89303 - Obsługa gospodarstw domowych (potrzeb osobistych ludności)
    Opieka doraźna, prowadzenie gospodarstwa domowego i poradnictwo w tym
    zakresie, organizowanie uroczystości rodzinnych i koleżeńskich (nie dotyczy
    zakładów gastronomicznych), usługi biur matrymonialnych.
    894 89401 Usługi porządkowe
    Sporządzanie mieszkań, sprzątanie i czyszczenie magazynów, sprzętu itp.
    895 89501 Wypożyczanie sprzętu i pomieszczeń
    Wypożyczanie sprzętu gospodarstwa domowego, sprzętu sportowego,
    turystycznego, pojazdów, garderoby itp. Wypożyczanie pomieszczeń i sal na
    organizowanie różnych imprez (nie dotyczy zakładów gastronomicznych).
    896 89601 Przechowywanie i dozór mienia
    Dozór i przechowywanie mienia, przechowywanie bagażu, kwiatów doniczkowych,
    obsługa parkingów, szatni; usługi numerowych.
    898 89801 Usługi izb wytrzeźwień
    899 89901 Inne usługi osobno nie wymienione
    Usługi bioenergoterapeutyczne, różdżkarskie, radiestezyjne, mierzenie
    ciśnienia tętniczego (poza placówkami ochrony zdrowia), strzyżenie psów,
    ważenie uliczne itp.
    (91-93) USŁUGI W ZAKRESIE ADMINISTRACJI PAŃSTWOWEJ, WYMIARU
    SPRAWIEDLIWOŚCI I OBRONY NARODOWEJ
    91 910 91001 USŁUGI ADMINISTRACJI PAŃSTWOWEJ
    Kierowanie wykonywaniem zadań państwa przez naczelne i terenowe organy
    administracji państwowej; usługi urzędów stanu cywilnego, udzielanie
    zezwoleń, orzeczeń, zaświadczeń itp.
    92 USŁUGI WYMIARU SPRAWIEDLIWOŚCI
    921 Usługi sądowe
    92101 - Orzekanie w sprawach cywilnych i karnych.
    92102 - Orzekanie w sprawach wynikających ze stosunku pracy i
    ubezpieczeń społecznych.
    92103 - Arbitraż gospodarczy.
    92104 - Usługi notarialne.
    922 92201 Działalność prokuratorska
    Ściganie przestępstw, nadzór nad praworządnością.
    923 Działalność związana z wykonywaniem karnych orzeczeń sądowych
    92301 - Wykonywanie orzeczeń sądowych w zakładach karnych.
    92302 - Wykonywanie orzeczeń sądowych w stosunku do nieletnich.
    924 92401 Usługi adwokackie
    Udzielanie porad prawnych, zastępstwo prawne, radcostwo i inne usługi
    adwokackie.
    93 USŁUGI ZWIĄZANE Z OBRONĄ NARODOWĄ I BEZPIECZEŃSTWEM PUBLICZNYM
    931 93101 Usługi biur paszportowych
    932 93201 Usługi pozostałe
    (94-95) USŁUGI W ZAKRESIE FINANSÓW I UBEZPIECZEŃ
    94 USŁUGI FINANSOWE
    941 94101 Usługi bankoweUsługi związane z udzielaniem kredytów oraz
    obsługa obrotu gotówkowego i bezgotówkowego tak w walucie krajowej jak i
    zagranicznej.
    94 942 94201 Usługi loteryjne
    Organizowanie i prowadzenie gier pieniężnych i liczbowych (loterie,
    totalizator sportowy, wyścigi konne itp.).
    95 USŁUGI UBEZPIECZENIOWE
    951 95101 Usługi ubezpieczeniowe majątkowe i osobowe
    Organizowanie i prowadzenie ubezpieczeń majątkowych i osobowych.
    952 95201 Usługi ubezpieczeń społecznychOrganizowanie i prowadzenie
    ubezpieczeń społecznych
    (96-97) USŁUGI ORGANIZACJI POLITYCZNYCH, ZWIĄZKOWYCH I INNYCH
    96 961 96101 Organizowanie działalności społecznej w różnych dziedzinach
    97 972 97101 Usługi religijne "
    http://www.vat.pl/pages/4005.php

    p.s. a więc wszystkie z zakresu 74 do 97

    Sark

  • 5. Data: 2002-12-29 17:58:32
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Tak dobrze to najjaśnieszej RP jeszcze nie ma :) ale można zaguglować :):
    >
    > tłumacze

    THX - no to wygląda na to, że nareszcie mi się wyjaśniło dlaczego w żadnym
    przepisie nie mogłem znaleźć niczego sensownego na ten temat.
    Nie wiem tylko czy się z tego cieszyć :-(

    > http://www.fryzjerpolski.pl/info.asp?Id=961&cat=76

    A tu jest jeszcze skądinąd rozsądne spostrzeżenie, że stare klasyfikacje
    zostały czasowo dopuszczone wyłącznie do "celów poboru podatku", a pan
    minister je sobie zastosował do kwestii związanych z ewidencją - i to na
    dodatek nie wprost, ale mocno pokrętnie.
    Śliska sprawa - ciekawe, że przez tyle czasu nikt tego nie kwestionował.

    (..)
> [...]
    sierpnia
    > 1985 r.
    > (znak: OBR-BP-58/85) w sprawie Klasyfikacji Usług
    (..)

    Najlepsza jest data tego przepisu - raz, że to jeszcze "głęboka komuna"
    i czasy przedpotopowe a dwa, że wówczas o takim np. internecie jeszcze
    nikt u nas nie słyszał i chyba mało kto wiedział co to "komputer".
    Gdzieś mi się kołacze w pamięci, że tego typu "lewe" przepisy jak
    zarządzenia różnych prezesów itp. miały dawno wylądować na śmietniku,
    a tu proszę jaka niespodzianka.

    > http://www.vat.pl/pages/4005.php
    >
    > p.s. a więc wszystkie z zakresu 74 do 97

    Zastanawiam się, czy to cudo było kiedykolwiek publikowane w jakimś
    Monitorze.

    pozd.Pix

  • 6. Data: 2002-12-31 00:41:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 29 Dec 2002, pix wrote:
    [...]
    >+ Najlepsza jest data tego przepisu - raz, że to jeszcze "głęboka komuna"
    >+ i czasy przedpotopowe

    wKF: w sprawach nie objętych Kodeksem Handlowym ani Prawem
    Działalności Gosporadczej zdaje się można znaleźć ciągle
    parę przepisów podpisanych zdaje się przez marszałaka.
    Piłsudzkiego do tego, zdaje się :)
    [...]
    >+ Gdzieś mi się kołacze w pamięci, że tego typu "lewe" przepisy jak
    >+ zarządzenia różnych prezesów itp. miały dawno wylądować na śmietniku,

    Nie wiem jaka była pozycja owego prezesa :) - mogła być
    "w randze ministra".

    >+ pozd.Pix

    wzjm. - Gotfryd