  • Data: 2012-10-27 12:32:09
    Temat: Re: Jak dorobić bez zakładania DG?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 27 Oct 2012, jureq wrote:

    > Patrząc po ostatnich wyrokach sądów mam wrażenie, że wkrótce problemy
    > będą dokładnie przeciwne.

    Przypomnę, że "to już było".
    Można zacząć choćby tu od słów "druga pułapka":
    http://groups.google.com/group/pl.soc.prawo.podatki/
    msg/73dc3a9b39aa8d3b
    ...gdzieś głębiej w wątku zapodałem msgid innego postu, w którym
    były linki do konkretnych artykułów w Gazecie Prawnej.

    Po prawdzie TEN przepis z ustawy o podatku dochodowym był zmieniany
    (i konkretny "hak" na nim oparty zniknął), ale ewentualne inne
    interpretacje nt. wykonania "osobiście" oczywiście są nadal
    możliwe.
    Wersja zrozumienia, że zapisanie we właściwym miejscu ustawy
    "podatnik *może*" przyniosłoby więcej pożytku niż inne
    "ułatwienia" :], przekracza najwyraźniej zdolność postrzegania
    naszych ustawodawców.

    > Może wyszukaj jeszcze inne takie wyroki (jeśli dobrze pamiętam to było
    > ich już kilka) i napisz wniosek o interpretację indywidualne, w której
    > powołując się na te wyroki zaproponujesz uznanie twojej działalności za
    > działalność wykonywaną osobiście.

    "Na oko" wygląda że powinno działać.
    Dochodowy wg ustawy z własnymi zaliczkami, niemal jak przy DG,
    dobrze mi wychodzi? Art.44.1a.3 PDoOF
    Z VATem jest prosto - ze względu na szeroką definicję (w ustawie) oraz
    brak "przejęcia odpowiedzialności" przez podmiot zlecający, zasady
    będą takie same jak na DG (takie same zasady zwolnienia lub stosowania,
    jak rozumiem kasy rejestrującej nie wyłączając).

    W zasadzie całość różniłaby się wyłącznie brakiem rejestracji DG.
    Coś źle zinterpretowałem?
    :)

    pzdr, Gotfryd