  • 31. Data: 2018-09-11 09:55:30
    Temat: Re: Jak forma daty na fakturze?
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    > No to w koncu jedyny poprawny, czy niejedyny ?

    Jedyny poprawny zgodny z normą.
    Ale nie masz obowiązku się do niej stosować, bo i po co jeżeli publikujesz np.
    artykuł w gazecie albo piszesz list do cioci.

  • 32. Data: 2018-09-11 09:57:25
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    > Przeczytaj na głos:
    > dnia (w dniu, z dniem) 2000.09.03
    > a teraz tak:
    > dnia (w dniu, z dniem) 03.09.2000
    >
    > I która wersja jest poprawna?

    Pierwsza forma to jakaś bardzo potoczna, chyba nigdy jej nie spotkałem.

  • 33. Data: 2018-09-11 13:15:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    com...

    >Jedyny poprawny zgodny z normą.
    >Ale nie masz obowiązku się do niej stosować, bo i po co jeżeli
    >publikujesz np.
    >artykuł w gazecie albo piszesz list do cioci.

    A jesli redagujesz urzedowe pismo, albo urzedową strone www ? :-)

    J.

  • 34. Data: 2018-09-11 13:40:17
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 11 Sep 2018 13:15:29 +0200, w <5b97a3f2$0$625$65785112@news.neostrada.pl>,
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    com...

    > A jesli redagujesz urzedowe pismo, albo urzedową strone www ? :-)

    Jeżeli to urzędowe międzynarodowe pismo, to raczej zgodnie z normą.

  • 35. Data: 2018-09-11 20:08:50
    Od: Kviat

    W dniu 2018-09-11 o 09:57, r...@k...pl pisze:

    > Pierwsza forma to jakaś bardzo potoczna,

    Jak potoczna?
    Chwilę wcześniej napisałeś, że to format "Jedyny poprawny zgodny z normą"

    > chyba nigdy jej nie spotkałem.

    Nie spotkałeś się z jedynym poprawnym, zgodnym z normą formatem?

    Nic z tego nie rozumiem...

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 36. Data: 2018-09-11 20:37:07
    Od: Kviat

    W dniu 2018-09-11 o 13:40, r...@k...pl pisze:

    com...

    > Jeżeli to urzędowe międzynarodowe pismo, to raczej zgodnie z normą.

    Czyli napiszesz:
    Warszawa, dn. 03.09.2000
    czy zgodnie z normą:
    Warszawa, dn. 2000.09.03
    ?

    Coś ta Twoja norma jest lekko kulawa :)

    A na poważnie. Norma ISO 8601 dotyczy normy zapisu numerycznego.
    To nie ma nic wspólnego z normą językową (czy, jeśli wolisz, kulturową)
    obowiązującą w danym kraju (języku). Normy językowe obowiązujące w danym
    kraju, to też normy.

    2000.09.03
    03.09.2000

    Obie formy są poprawne. Stosuje się je w zależności od kontekstu i potrzeby.

    Zatem jedynie forma rok-dzień-miesiąc (miesiąc-dzień-rok) nie jest
    zgodna ani z normą ISO, ani z normą językową (kulturową) obowiązującą w
    Polsce.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 37. Data: 2018-09-11 23:16:43
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Kviat,

    [...]

    > Czyli napiszesz:
    > Warszawa, dn. 03.09.2000
    > czy zgodnie z normą:
    > Warszawa, dn. 2000.09.03
    > ?

    W takim wypadku napiszę tylko i wyłącznie ,,dn. 3 września 2000 roku."

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 38. Data: 2018-09-12 11:45:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 2018-09-11 o 13:40, r...@k...pl pisze:
    > Tue, 11 Sep 2018 13:15:29 +0200, w
    > <5b97a3f2$0$625$65785112@news.neostrada.pl>,

    >Czyli napiszesz:
    >Warszawa, dn. 03.09.2000
    >czy zgodnie z normą:
    >Warszawa, dn. 2000.09.03?

    Jesli pismo do USA, to bezpieczniej Warsaw, September 3, 2000 :-)

    J.

  • 39. Data: 2018-10-05 17:05:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 2018-09-10 o 15:01, r...@k...pl pisze:

    >Przeczytaj na głos:
    >dnia (w dniu, z dniem) 2000.09.03

    dwa tysiace zero dziewiec zero trzy
    >a teraz tak:
    >dnia (w dniu, z dniem) 03.09.2000
    zero trzy zero dziewiec dwa tysiace

    >I która wersja jest poprawna?

    Obie.

    No chyba, zeby sie uprzec na tlumaczenie, to faktycznie glupio ...

    J.

  • 40. Data: 2018-10-06 09:47:53
    Od: Kviat

    W dniu 2018-10-05 o 17:05, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Kviat" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > dwa tysiace zero dziewiec zero trzy
    > zero trzy

    trzeciego