  • 1. Data: 2002-10-09 11:15:52
    Temat: Jak odzyskać zapłacony VAT?
    Od: p...@p...onet.pl

    Proszę podpowiedzcie jak to załatwić.
    Trzy miesiące temu wydawnictwo zagraniczne zamówiło u mnie rysunek. Wystawiłem
    im fakturę i zapłaciłem VAT. Teraz okazało się, że oni nie będą publikować
    rysunku więc nie chcą płacić. Jak odzyskać zapłacony VAT?

    pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2002-10-09 11:58:11
    Temat: Re: Jak odzyskać zapłacony VAT?
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

> [...]
    > im fakturę i zapłaciłem VAT. Teraz okazało się, że oni nie będą publikować
    > rysunku więc nie chcą płacić. Jak odzyskać zapłacony VAT?

    VAT "zaplaconego" odzyskac sie ne da, chyba, ze NIE bylby NALEZNY.
    Jesli faktura dokumentowala sprzedarz VAT jest nalezny.

    Boguslaw

  • 3. Data: 2002-10-09 11:59:55
    Od: p...@p...onet.pl

    > Wystawiłem

    > VAT "zaplaconego" odzyskac sie ne da, chyba, ze NIE bylby NALEZNY.
    > Jesli faktura dokumentowala sprzedarz VAT jest nalezny.
    >
    > Boguslaw

    Czy można wystawić fakturę korygującą tę poprzednią do zera?

  • 4. Data: 2002-10-09 12:21:56
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    > Czy można wystawić fakturę korygującą tę poprzednią do zera?

    jesli jest podstawa, to tak.
    Nie jest podstawa, ze partner nie zaplacil.

    jesli nie doszlo do sprzedazy, trzeba fakture anulowac.
    korekta moze by w przypadku zwrotu towaru, jak jest przy usludze - nie wiem.

    Boguslaw

  • 5. Data: 2002-10-09 12:49:12
    Od: p...@p...onet.pl

    > jesli jest podstawa, to tak.
    > Nie jest podstawa, ze partner nie zaplacil.

    > jesli nie doszlo do sprzedazy, trzeba fakture anulowac.
    > korekta moze by w przypadku zwrotu towaru, jak jest przy usludze - nie wiem.

    No właśnie do sprzedaży nie doszło (oni zrezygnowali z kupna po wystawieniu
    faktury i zapłaceniu przezemnie VAT) a VAT zapłacony i co dalej?

    Piotr

  • 6. Data: 2002-10-09 19:26:33
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > im fakturę i zapłaciłem VAT. Teraz okazało się, że oni nie będą publikować
    > rysunku więc nie chcą płacić. Jak odzyskać zapłacony VAT?

    Witam,
    Kol. Bogusławie - pozwoli kolega, że nie zgodzę się z podanymi odpowiedziami
    z następujących powodów:

    Post 1: "VAT "zaplaconego" odzyskac sie ne da, chyba, ze NIE bylby NALEZNY.
    Jesli faktura dokumentowala sprzedarz VAT jest nalezny."

    No i jak to zrozumieć? Nie "odzyskujemy" VAT'u należnego, lecz różnicę
    pomiędzy należnym a naliczonym (pomijam tu szczególne warunki, aby nie
    gmatwać sprawy). I to po spełnieniu określonych wymagań wynikających z
    Ustawy o VAT.

    Post 2: "jesli jest podstawa, to tak.
    Nie jest podstawa, ze partner nie zaplacil.

    jesli nie doszlo do sprzedazy, trzeba fakture anulowac.
    korekta moze by w przypadku zwrotu towaru, jak jest przy usludze - nie
    wiem."

    Przyznam - że jestem zbulwersowany tą odpowiedzią. Aż ciśnie się na usta aby
    powiedzieć. Ale nie będę Cię kolego traktował jak uczniaka. Powiem natomiast
    to, iż jak się nie zna tematu - to nie zabiera się głosu. Proponuję lekturę
    Ustawy o podatku VAT wraz z aktami wykonawczymi. Dla własnego dobra.

    A wracając do pytania kol. Piotra - trochę więcej danych: czy była zawierana
    umowa o wykonanie prac? czy praca odebrana?, czy F-ra podpisana?
    Jakie są dowody na to, że coś było zamawiane? Jeśli są - to sprawa jest
    prosta. To, że Oni zrezygnowali z publikacji - to ich problem. Wolno im.
    Powinieneś odpowiedzieć na pytania postawione wyżej.

    Pozdrawiam.

  • 7. Data: 2002-10-10 09:22:14
    Od: p...@p...onet.pl

    > A wracając do pytania kol. Piotra - trochę więcej danych: czy była zawierana
    > umowa o wykonanie prac?

    umowy nie było

    > czy praca odebrana?,

    praca wysłana via e-mail (mam korespondencję mailową)

    > czy F-ra podpisana?

    kopie odesłali niepodpisaną

    > Jakie są dowody na to, że coś było zamawiane?

    prośba o przesłanie rysunku e-mailem
    (rysunek nie był przygotowywany specjaline dla nich, był już publikowany gdzieś
    indziej)

    > Jeśli są - to sprawa jest
    > prosta. To, że Oni zrezygnowali z publikacji - to ich problem. Wolno im.
    > Powinieneś odpowiedzieć na pytania postawione wyżej.

    Oni zrezygnowali nie mam o to pretensji - chodzi mi o to jak teraz (jeśli to
    możliwe) odzyskać VAT.

    dzięki za zainteresowanie
    pozdrawiam,
    Piotr

  • 8. Data: 2002-10-10 09:43:01
    Od: p...@p...onet.pl

    Dzięki za zainteresowanie moim problemem.

    > A wracając do pytania kol. Piotra - trochę więcej danych: czy była zawierana
    > umowa o wykonanie prac?

    umowy nie było (praca była wykonana i opublikowana wcześniej przez innego
    wydawcę - nie była robiona specjalnie dla nich)

    > czy praca odebrana?,

    została przesłana e-mailem

    > czy F-ra podpisana?

    kopię faktury odesłali bez podpisu

    > Jakie są dowody na to, że coś było zamawiane?

    prośba o przesłanie pracy e-mailem (korespondencja e-mailowa jest zachowana)

    > Jeśli są - to sprawa jest
    > prosta. To, że Oni zrezygnowali z publikacji - to ich problem. Wolno im.
    > Powinieneś odpowiedzieć na pytania postawione wyżej.

    Tak oni zrezygnowali i nie mam o to pretensji (powinienem poczekać na
    publikację i wtedy wysłać rachunek - mądry Polak po szkodzie ;-)
    chciałbym jednak odzyskać VAT jeśli to możliwe (bo niby dlaczego mam płacić VAT
    skoro nic nie sprzedałem)

    pozdrawiam
    Piotr

  • 9. Data: 2002-10-10 09:48:08
    Od: p...@p...onet.pl

> [...]

    > umowa o wykonanie prac?

    umowy nie było (praca była wykonana i opublikowana wcześniej przez innego wydawcę

    została przesłana e-mailem

  • 10. Data: 2002-10-10 10:06:02
    Temat: Re: Jak odzyskać zapłacony VAT? (Sorry!)

    Przepraszam, że 3 razy to samo, ale na onecie pokazywało że się nic nie
    wysyła...

    pozdrawiam
    Piotr